Monikärkituplat

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
voimapesä

Monikärkituplat

Viesti Kirjoittaja voimapesä »

Ostin ladaani kolmekärkitulpat ja nyt mietityttää miten noista säädetään kärkiväli kohdalleen. Tuossahan ei onneksi ole kuin kolme erillistä kärkeä, tarjosivat kyllä sellaisia missä olisi ollut neljä mutta en nähnyt niissä enää lisäetua. Näillä pitäisi kipinän hieman parannettua ja samalla myös tehonkin nousta. Olisi mukava saada sitten siihen tuning-lehden sivulle dynopaperi näytille että miten se voima jyllää.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

tarvitseeko nykyään uusista tulpista kärkiväliä säätää.
kai noista monikärkisistä säädetään niinkuin tavallisistakin, eli naputtelemalla kärkeä.
21013 2300tic
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Tommoset kärkien säätelyt on aika menneen talven lumia. Uusissa tulpissa on ihan hyvät välit jo valmiina ja eipä taida kovin moni moottori vaatia oleellisesti erilaisia välejä mitä nuo vakiot on. Ainut ero mitä tässä nyt nopeasti keksii on että suuremmalla kärkivälillä oleva tulppa antaa tehokkaamman kipinän koska jännitteen pitää nousta suuremmaksi että se jaksaa hypätä eletrodista toiseen ja näin kun jännite kasvaa niin eiköhän se kipinän tehokin kasva ja siten taas seoksen syttymineen parantunee, dynopaperilla ei kaksisia muutoksia tule näkymään ilman että laittaa koko sytytysjärjestelmän uusiksi. Joko sitten tehokkaampaa kärjetöntä sytkää taikka suorasytkä, eikä tuo hukkakipinä-suorasytkäkään mikään huono vehje ole tehojen puolesta. Turbomiehillä lienee vähän eri mielipide painekoteloiden turvallisuuden takia..
Vastaa Viestiin