Aihetta sivuten, mikähän on pielessä, kun tyhjäkäynti on vaihtelevan huonoa ja meinaa hajusta päätellen tukehtua bensaan?
On uusi neulaventtiili, eikä kaasari tulvi.
Kummastusta aiheuttaa se, että kahdella kaasarilla ihan sama ilmiö, ainoa asia mikä vaikuttaa käyntiin on tyhjäkäyntisolenoidin pyörittely löysemmälle ja tiukemmalle.
Minä kun luulin, että se/ne venttiilit pitää kääntää kiinni asti, mutta tuntuu siltä, että se käy paremmin kun venttiili on vähän löysällä..

Ja tosiaan; on koitettu kaksilla eri solenoidiventtiileillä joista molemmat parit on puhtaiksi ja toimiviksi todettu, kaasarin ja solenoidin väliset tiivisteetkin on ehjät ja joustavat.
Voisko kaasarin sisällä olla jotkut tiivisteet jotka tiivistää venttiilin pään kaasarin runkoon?
2102 16V ex.
2103 -75