Apua, Lada 110 ihan sökönä
Apua, Lada 110 ihan sökönä
Hei olisko kellään antaa neuvoja seuraavanlaiseen tilanteeseen: Meillä on vuosi sitten ostettu Lada 110 Festival (vuosimallia 2000), jota on jo korjattu tässä vuoden aikana n. 1500 eurolla. Nyt katsastus taas lähenee, ja yhtenä sateisena aamuna auto ei vaan käynnistynytkään. On aiemminkin vastustellut kostealla kelillä, mutta sentään lopulta lähtenyt. Nyt ei auttanut akun lataukset eikä mäkistartit. Hinattiin korjaamolle, josta tuli lisää huonoja uutisia: on kuulemma akku ja laturi sökönä (epäilivät ensin starttiakin, mutta saivat auton käyntiin yön yli kestäneen latauksen jälkeen) , takajarrut (sekä käyttö- että käsijarrut) heikot (rummut kierot?), etu jarruletkut melkein poikki, taka jarruletku huono, etuiskari rikki, pohjassa 2 reikää, päästömittauksessa arvot yli sallittujen rajojen. Siis miten voi auto salakavalasti mennä noin huonoon jamaan, vaikka kaikki huollot on tehty kiltisti viimeistä lukuunottamatta (ajettu nyt 150 000 km). Onko mitään muuta toivoa kuin viedä Lada-parka romuttamoon tai myydä vara-osiksi, tai maksaa taas korjaamolle heidän uhkailemansa pitkälti yli tuhannen euron lasku? Me kun luotettiin lujaan Lada laatuun, pettymäänkö joutuu?
- larssi21074
Re: Apua, Lada 110 ihan sökönä
Sangen harmillista. Minulla on yli 250000km ajettu 110 eikä mitään ongelmia. Huolellinen pito auttaa etenkin halvassa autossa paljon mutta.. Huonoja yksilöitä on kaikissa merkeissä.
Mikäs tässä oli pointti? Mihin apuva pitäisi saada? Maksamaan korjauskuluja vai..?
Mikäs tässä oli pointti? Mihin apuva pitäisi saada? Maksamaan korjauskuluja vai..?

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
Ehkä puolayksikkö rikki, ajettu rikkinäisellä ja nykivällä autolla => mennyt palamatonta bensiiniä katalysaattoriin => mennyt rikki => saastearvot pielessä.
Muut viat selviävät korjaamalla.
Normaaleja vikoja noilla kilometreillä.
Muut viat selviävät korjaamalla.

Normaaleja vikoja noilla kilometreillä.
Mitä siitä on vuoden aikana korjattu, että on 1500 saatu meneen?
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
akku 40e
käytetty laturi 30e
jarrukengät taakse koko sarja 15e
etu jarruletkut molemmat 14e
taka jarruletku 8e
etu iskarit pari 80e
pohjan reikiin kaveri hitsaa 20e
ajotietokone 60e
näillä jo melkein kunnossa eli tuolla ajotietokoneella näkee syyn miksi päästöt koholla
sitä kun näin näkemättä netissä tiedä niin ei voi hinoitellakkaan
kaikki hinnat arvioita ja voivat heittää suuntaan jos toiseen ostopaikan mukaan
idässä halpaa lännessä kallista
käytetty laturi 30e
jarrukengät taakse koko sarja 15e
etu jarruletkut molemmat 14e
taka jarruletku 8e
etu iskarit pari 80e
pohjan reikiin kaveri hitsaa 20e
ajotietokone 60e
näillä jo melkein kunnossa eli tuolla ajotietokoneella näkee syyn miksi päästöt koholla
sitä kun näin näkemättä netissä tiedä niin ei voi hinoitellakkaan
kaikki hinnat arvioita ja voivat heittää suuntaan jos toiseen ostopaikan mukaan
idässä halpaa lännessä kallista
- Lada-Jussi
Ainakin merkkihuollossa olen huomannut sellaista, että keksitään kaikkein kallein mahdollinen vika vaikka jollain perushommalla korjaisi vian ja tulisi paljon halvemmaksi. Mutta akut ja jarruletkutkin ovat ihan kulutus tavaraa, että niitä joutuu joka tapauksessa välillä uusimaan. Katti autoja ei kai saisi työntää tai hinata käyntiin, jos sitä harrastaa hajoaa kai katti. Onko takajarrutkin mahdollisesti kulunut tai jarrunestettä vuotanut rumpuihin? Eiköhän noi ole tollaisia pikkujuttuja, ovat vain kasaantuneet ikävästi samaan aikaan 

Kiitos kaikille rohkaisevista ja käytännöllisistä vastauksista! Ei tarvi osallistua korjauslaskuun, kiitos vaan...henkinen tuki riittää!
Ja anteeksi viestin valittava sävy, iski vaan paniikki päälle kun korjaamossa olivat jostain syystä sitä mieltä, että automme on ihan toivoton tapaus jota ei kannata edes alkaa korjaamaan, ja että hinta ainakin nousee pilviin. Ihme etteivät heti alkaneet myydä vaihtoautoa kokoelmistaan tilalle?! Aikaisemmat laitot on siksi tulleet niin kalliiksi kun on myöskin jouduttu käyttämään merkkikorjaamoa, ja tainnut käydä juuri niin että he ovat "korjanneet" vähän ylimääräistäkin. Silloin ei tyhjäkäynti toiminut, ostattivat uuden ilmamäärämittarin, ja onhan siihen vaikka mitä pikku vipstaakkia pitänyt vaihtaa, anteeksi nyt kun en muista tarkemmin kun ei ole niitä papereita käsillä mistä tarkistaa.
Nyt koitamme etsiä hyvän tavallisen korjaajan ja edullisempia vara-osia kunhan koko korjaustarve selviää. Ehkä joudumme myös esittämään lisää tarkennettuja kysymyksiä täällä foorumilla. Hienoa kun tälläinen keskustelumahdollisuus on!

Nyt koitamme etsiä hyvän tavallisen korjaajan ja edullisempia vara-osia kunhan koko korjaustarve selviää. Ehkä joudumme myös esittämään lisää tarkennettuja kysymyksiä täällä foorumilla. Hienoa kun tälläinen keskustelumahdollisuus on!
ladan perustekniikka on niin helppoa että sitä korjaa kuka tahansa autoja ruuvaava henkilö
ainoastaan päästöjen eli ruiskulaittesto/sytytys vaatii tietämystä
ainoastaan päästöjen eli ruiskulaittesto/sytytys vaatii tietämystä
- lada 1200s
Tuli vaan tuosta ilmamäärämittarista mieleen:
Meidän 110:iin vaihdettiin kanssa ko osa hiljattain, oire oli että ei käynyt tyhjäkäyntiä eikä myöhemmässä vaiheessa kulkenut kun kaasu pohjassa...
Kokeilin tietysti vaihtaa ensin tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläpyskän anturin mikä ei vaikuttanut mitään. Moottorin vikavalo ei syttynyt vaikka loppuvaiheessa autolla sai syöttää kaasu pohjassa että meni eteenpäin.
Saipahan delta-auto tukea toiminalleen. Onhan siinä jo kilmetrejäkin.... noin 80000.
Meidän 110:iin vaihdettiin kanssa ko osa hiljattain, oire oli että ei käynyt tyhjäkäyntiä eikä myöhemmässä vaiheessa kulkenut kun kaasu pohjassa...
Kokeilin tietysti vaihtaa ensin tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläpyskän anturin mikä ei vaikuttanut mitään. Moottorin vikavalo ei syttynyt vaikka loppuvaiheessa autolla sai syöttää kaasu pohjassa että meni eteenpäin.
Saipahan delta-auto tukea toiminalleen. Onhan siinä jo kilmetrejäkin.... noin 80000.

Kuten pressakin, varmaan teidän lähitienoolta löytyy tavallinen korjaamo(siis hyvä), tämä tekee ne perustyöt. Tämä osaa kyllä sanoa, noita juttuja minä en korjaa, viet.... siellä korjaavat. Itsellä hyviä kokemuksia ad- ketjun korjaamoista.
warre 353w sedan,
Minulla meni tässä juhannuksen alla laturivaihtoon. Laturin vaihtava asentaja kuulosteli moottoria ja sanoi että se sirisee. Hän epäili että moottorin ilmanotto valskaa. Väitettään hän todisteli sillä, että hän puristi mustaa letkua pienemmäksi, jolloin sirinä lakkasi. Hän epäili myös, ettei auto lävistäisi katsatuksen pakokaasutestiä. Mietiskelin että miten tällainen vika korjattaisiin.lada 1200s kirjoitti:Tuli vaan tuosta ilmamäärämittarista mieleen:
No kaiketi vaihtamalla ilmamäärätunnistin ja varsinainen vika valskaus jätetään korjaamatta. Minä olen kuitenkin tyytyvänen mottorin tarkastusvalo ei pala. Veikkaampa että korjaamolla saadan valo palamattomaksi, vaikka moottorissa olisi vikaakin.
Valittaian on todettava että Ladan tekniikka ja länsimainen elektroniikka ei pelaa oikein yhteen. Venäläisten valmistamat osat on tehty surkeista materiaaleista ja ne ovat mitä ovat.
Mulla oli 2105 Ladassa ongelmana, ettei käynnistynyt sateella. Uusin sytytys johdot
ja virranjakajan kannen. Nyt on jo neljänä vuotena lähtenyt hyvin käyntiin.
Kävin pesemässä moottorin tee itse hallissa. Hyvin hörähti käyntiin kun avainta käänsin. Merkkikorjaamon sijaan itse, olen käyttänyt yleiskorjaamon ja huoltoaseman korjauspalveluita. Lisäksi itse teen ajokkini huollot. Mulla on sen verran kulumia, etten enää
pysty tekemään suurempia korjaustöitä.
ja virranjakajan kannen. Nyt on jo neljänä vuotena lähtenyt hyvin käyntiin.
Kävin pesemässä moottorin tee itse hallissa. Hyvin hörähti käyntiin kun avainta käänsin. Merkkikorjaamon sijaan itse, olen käyttänyt yleiskorjaamon ja huoltoaseman korjauspalveluita. Lisäksi itse teen ajokkini huollot. Mulla on sen verran kulumia, etten enää
pysty tekemään suurempia korjaustöitä.

- larssi21074
Jep ladan testerillä vopi kytkeä vikavalon pois toiminnasta! Voi kytkeä myös monta viallista komponentteja pois toiminnasta mutta eipä auto sen jälkeen läpäise eobd-testiä, vaikkei häiriövalo palakaan!supliikki kirjoitti:Minulla meni tässä juhannuksen alla laturivaihtoon. Laturin vaihtava asentaja kuulosteli moottoria ja sanoi että se sirisee. Hän epäili että moottorin ilmanotto valskaa. Väitettään hän todisteli sillä, että hän puristi mustaa letkua pienemmäksi, jolloin sirinä lakkasi. Hän epäili myös, ettei auto lävistäisi katsatuksen pakokaasutestiä. Mietiskelin että miten tällainen vika korjattaisiin.lada 1200s kirjoitti:Tuli vaan tuosta ilmamäärämittarista mieleen:
No kaiketi vaihtamalla ilmamäärätunnistin ja varsinainen vika valskaus jätetään korjaamatta. Minä olen kuitenkin tyytyvänen mottorin tarkastusvalo ei pala. Veikkaampa että korjaamolla saadan valo palamattomaksi, vaikka moottorissa olisi vikaakin.
Valittaian on todettava että Ladan tekniikka ja länsimainen elektroniikka ei pelaa oikein yhteen. Venäläisten valmistamat osat on tehty surkeista materiaaleista ja ne ovat mitä ovat.

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä: