kipuna edelleen hukassa
kipuna edelleen hukassa
käykö 1200 ladan vm 88 puola kattipeliin 2501 vm 95 - - kipuna edelleen hukassa!!
Re: kipuna edelleen hukassa
Kyllä sen pitäisi lähteä käyntiin kärjellisen puolallakin. Kipinä jäänee hieman heikommaksi, mutta tuskin haittaa tässä yhteydessä. Eli kiinni vaan niin homma rupeaa selkenemään...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: kipuna edelleen hukassa
Kytkenkö piuhat kuten katissa - 1200;ssa tulo vastakkaisella puolen!?
Re: kipuna edelleen hukassa
No jos topokakssatasen puolassa on navat toisinpäin, niin sitten sen mukaan. Virtalukolta tuleva yksittäinen johto tulee jokatapauksessa puolan +-napaan.
Jos sytkän johtosarjan kaksi johtoa kytkee väärinpäin, niin kippo ei vaan käynnisty, mitään ei hajoa. Siinä tapauksessa johdot vaan toisinpäin...
Jos sytkän johtosarjan kaksi johtoa kytkee väärinpäin, niin kippo ei vaan käynnisty, mitään ei hajoa. Siinä tapauksessa johdot vaan toisinpäin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: kipuna edelleen hukassa
Kiitokseni Jokari vinkeistäsi ! Pistin masiinaan uuden puolan ja nyt jännite 11.6 V on puolalta jakajaan tulevan johon päässä - ei vaan löydä saarnaajan kautta tulppaan. Ei näytä sillä vähäisellä järellä mitä on jäljellä, olevan näissä asioissa mitään tekemistä- yrittänenkö kumarrella Moskovaan päin vai mikä olisi suositus!?
Re: kipuna edelleen hukassa
Kokeilepa uudella/toisella jakajankannella, saattaa olla hiili kannen katosta kulunut tai lähtenyt omille teilleen.
Re: kipuna edelleen hukassa
Virrat päällä pitäisi akkujännite olla muistaakseni puolan kummassakin navassa (15+/1-). Johtuen siitä, että jännite kulkee puolan läpi ja ohjainyksikön ei pitäisi sitä maadoittaa, mm. siksi, että muuten puola saattaisi ylikuumentua tietyissä tilanteissa.
Seuraavaksi mittaisin puolan miinuksen ja jos se on jännitteetön, niin miinusjohto irti (+ edelleen kiinni) ja silloin pitäisi puolan miinuksessa jännite olla lähes sama kuin +-johdossa/nastassa.
Lisäksi kannattaa katsoa, että kun virrat ovat olleet muutaman minuutin päällä (puolan kummatkin johdot kiinni), ettei puola lämpene.
Seuraavaksi mittaisin puolan miinuksen ja jos se on jännitteetön, niin miinusjohto irti (+ edelleen kiinni) ja silloin pitäisi puolan miinuksessa jännite olla lähes sama kuin +-johdossa/nastassa.
Lisäksi kannattaa katsoa, että kun virrat ovat olleet muutaman minuutin päällä (puolan kummatkin johdot kiinni), ettei puola lämpene.
Re: kipuna edelleen hukassa
Moikka !
Kantta ja johtosarjaa olen vaihtanut vanhemman ladan järjestelmään ja siellä ei ole probleemaa joten se lienee kunnossa. Vanha puola lämpes kovasti virran ollessa päällä joten sitä kautta jos jotain löytäis?! Pitänee mittailla viikonloppuna lisää - muuten voiko stroboskoopilla saada mitään ulos ? Ferriittipään tulppaan / johtoon kytkentä näyttää vähän vieraalta. Mieltä lämmittää, että en oe yksin tämän robleemin kanssa. Kiitokset!
Kantta ja johtosarjaa olen vaihtanut vanhemman ladan järjestelmään ja siellä ei ole probleemaa joten se lienee kunnossa. Vanha puola lämpes kovasti virran ollessa päällä joten sitä kautta jos jotain löytäis?! Pitänee mittailla viikonloppuna lisää - muuten voiko stroboskoopilla saada mitään ulos ? Ferriittipään tulppaan / johtoon kytkentä näyttää vähän vieraalta. Mieltä lämmittää, että en oe yksin tämän robleemin kanssa. Kiitokset!
Re: kipuna edelleen hukassa
Tarkista se puolan 1- johto.
Jos hall-järjestelmä (jakajaan kolme johtoa), niin sen pitäisi mennä 7-napaisen ohjainyksikön napaan 1, ja puolan 15+ menee napaan 4.
Yleisin aiheuttaja sähkövioille on jokin lisälaite, eli tässä tapauksessa esim. viallinen kierroslukumittari voisi aiheuttaa oireet.
Onko siinä jokin tarvikemittari, vai alkuperäinen?
Kierroslukumittarin signaalia saa myös navasta seitsemän ja sen johtimen voi luultavasti irroittaa väliaikaisesti testin ajaksi ja katsoa vaikuttaako se mitään (kaikissa ei edes kytketty).
Ota vaikka se 1- johto irti puolasta ja 7-napainen liitin ohjainyksiköltä ja mittaa, ettei se 1- johto mene silloin maihin.
Tuon voi testata myös 5W:n polttimolla, jos mittaria ei ole käytettävissä (itse mittaisin polttimolla, vaikka olisi mittarikin käytettävissä).
Ota akusta jännite polttimolle ja se toinen pää siihen 1- johtoon, lamppu ei saa silloin palaa.
Ja jos olet vaihtanut siihen jo kassillisen osia, niin laita ne vanhat ehjät takaisin, niin ei esim. väärä puola riko ohjainyksikköä.
Jos hall-järjestelmä (jakajaan kolme johtoa), niin sen pitäisi mennä 7-napaisen ohjainyksikön napaan 1, ja puolan 15+ menee napaan 4.
Yleisin aiheuttaja sähkövioille on jokin lisälaite, eli tässä tapauksessa esim. viallinen kierroslukumittari voisi aiheuttaa oireet.
Onko siinä jokin tarvikemittari, vai alkuperäinen?
Kierroslukumittarin signaalia saa myös navasta seitsemän ja sen johtimen voi luultavasti irroittaa väliaikaisesti testin ajaksi ja katsoa vaikuttaako se mitään (kaikissa ei edes kytketty).
Ota vaikka se 1- johto irti puolasta ja 7-napainen liitin ohjainyksiköltä ja mittaa, ettei se 1- johto mene silloin maihin.
Tuon voi testata myös 5W:n polttimolla, jos mittaria ei ole käytettävissä (itse mittaisin polttimolla, vaikka olisi mittarikin käytettävissä).
Ota akusta jännite polttimolle ja se toinen pää siihen 1- johtoon, lamppu ei saa silloin palaa.
Ja jos olet vaihtanut siihen jo kassillisen osia, niin laita ne vanhat ehjät takaisin, niin ei esim. väärä puola riko ohjainyksikköä.