No nyt on kyllä jo melko köyhä ja kömö patentti.
Valmistelen TIINEttä hitsauskuntoon. Helmat menee uusiksi. Ovien kulmat saavat peltiä. Onhan siellä kaikkea pientä.
Mutta, vahojen automiesten sanonta siitä, ettei pieniä reikiä olekkaa pitää täydellisesti paikkansa. Repsikan takapenkin jalkatilasta, vedenpoistokorvakkeen ympäriltä SyyniMies löysi viime talvella reiän. Sanoi, että paikkaa ettei Neiti HauHaun jalat kastu. Siellähän se oli edelleen.
Tutkailin. Alta sitä ei saanut kovin isoksi rassattua. Sisältäpäin katsomaan. Koko jalkatila ruosteessa. Matot ja massa pois. Lisää rikiä kynnyksen viereisestä saumasta kaivelin.
No, jalkatilahan hörppää hillittömästi vettä noilla rei´ityksillä. Jotain tulpaksi. Halko ei mahtunut eikä keppiä saanut tarpeeksi pitäväksi. Siispä! Vanhaa Ladan kotelomattoa isoimpaan teikään. Matonpala torvimaiseksi pussiksi. Torven avoin suuaukko pujotettiin alhaaltapäin reikään. Ulkopuolelle jäi pallomainen muhkura, joka on vielä sivusuunnassaan leveämpi kuin pitkittäin. Reiän päällä on nyt kuin kaksinkertainen kuraläppä. Ja se on kohtuuttoman tiivis. Ja varmasti pysyy.
Kynnyssaumaan, jossa on pitkittäsiset aukot(sauma ratkennut ja isonsin vielä aukkoja ymmärtääkseni kuinka hemmetisti sitä hitsaamista onkaan), kumimattoliuskoja niin, että pisin liuska on ulommaisena toimien roiskeläppänä reikiin nähden. Pienempiä liuskoja sen alle suuruusjärjestyksessä pienin viimeiseksi. Siihen tuli kuin viuhka roiskeläppiä.
Käsittämätön viritelmä, mutta toivon sen pitävän suurimmat roiskevedet loitolla. Eihän siitä vesitiivistä täysin yritettykään, koska sellainen ei ole mahdollista.
Näillä eväillä siis odottelemaan hitsauksen opettelun alkua.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤

¤¤¤

¤¤¤

¤¤¤¤¤¤¤¤¤
