Autovisa itämaantietäjille..

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Autovisa itämaantietäjille..

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

tämä olikin vähän vaikeampi,mutta kyseessä on ERSPO et-500 / et-600 vuodelta 1967 ja made in Estonia.

Mutta mikäs auto mahtaa olla taustalla?

Kuva
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovisa itämaantietäjille..

Viesti Kirjoittaja samarai »

Toi ET-500/600 on muuten ensimmäinen etuvetoinen Neuvostoliitossa! (lisäksi erillisjousitus ja käännettävä hytti). Tuotannossa 67-69 yht.35 kpl. Auton suunnittelija Roman Bertelov ja valmistaja tallinnalainen ETKVL:n autoasema (Eesti Tarbijate Kooperatiivide Vabariiklik Liit).

Yhden entisöidyn yksilön voi nähdä Viron Maantiemuseossa (Põlvamaalla Varbusessa :) ).

Uudessa kuvassa oleva auto on myös Roman Bertelovin tuotantoa: ET-800 Elektra 1970 - hybridiauto (ZAZ-966+raitiovaunun sähkömoottori). Myöhemmin valmistettiin myös toinen pelkkä ET-800 2101-koneella.

Viron Tekniikan Maailman artikkeli ET-tuotannosta.


Ja seuraava :wink: :

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Autovisa itämaantietäjille..

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Tarton autoremonttitehtaaltahan tuo kuva on ja kuvassa näyttäisi olevan TA-11.Taustalla taitaa olla TA-6:sia.
Toi oli kyllä aika paha,joten laitetaan kierroksia lisää..

Eli tällaisesta olisi kyse
Kuva
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovisa itämaantietäjille..

Viesti Kirjoittaja samarai »

Hyvin oli Warreossi haettu! :)

Uusi kuva vaikuttaa aika vaikealta. Valmistusmaa varmaan helpottaisi vähän. Hieman on samaa kuin Syrena preprotossa, mutta on enemmän "kirveellä veistetty" :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Autovisa itämaantietäjille..

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Ok,auto ei siis ole SU-valmistetta,joidenkin kyseisen maan kansalaisten kanssa,on Suomessakin ollut hieman ongelmia ja sieltä on tullut lahjakkaita voimistelijoita..niin ja auto on 3-sylinterinen.. :D

Auto ei varsinaisesti ole "itä-auto"sillä valmistus ajoittuu sodan jälkeiseen mutta ennen kommunistista järjestelmää vallinneeseen aikaan.
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovisa itämaantietäjille..

Viesti Kirjoittaja samarai »

No joo, nyt oli jo huomattavasti helpompi - eli romanialainen Malaxa. Ihmettelin tota katon outoa rakennetta, mutta siitä menee jäähdytysilma takatuupparikoneelle.

Tämänkin tuotanto on aloitettu sodan jälkeen hieman ennen kommunistien valtaan tuloa, mutta jatkunut muutaman vuoden myös kommariaikana. Merkki on hyvin tunnettu myös Suomessa, mutta ei autona.

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Autovisa itämaantietäjille..

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Joo,tuo Malaxa oli Romanian ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen yritys valmistaa itsesuunniteltu ns.kansan auto.
Seuraava auto on Jawa Minor II,tunnetaan ilmeisesti myös Aero Minorin nimellä.

Tämän auton nimi viittaa saksalaisten turistien suosimaan paikkaan..

Kuva
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovisa itämaantietäjille..

Viesti Kirjoittaja samarai »

Helpotti kyllä ratkaisevasti toi vihje :wink: - unkarilainen "Balaton". Aika ennakkoluulottoman näköinen :)


Tämän auton tyyppimerkintä on sama kuin yhden Lada-mallin.

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Autovisa itämaantietäjille..

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Tuossa Balatonissa on muuten Pannonian 250cc-moottori,BMW Isettan vaihteisto sekä osia Messerscmittistä.Auton pyörät on lainattu lentokoneesta.. :D
Seuraava kuva esittää Syrena 110:aa,tuossakin mallissa luotettiin edelleen 2-tahtimoottoriin.
http://www.ampir-autostarocie.pl/pliki/syrena_110.html

Uusi kuva on erään Moskvitsh-tehtaan prototyyppi,mutta minkä niminen?

Kuva
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovisa itämaantietäjille..

Viesti Kirjoittaja samarai »

Bulgarialainen "Balkan 1200" vuodelta 1960 . Pikkasen oli kyllä hakusassa vaikka heti kyllä vihjeestä ja kilvestä arvasin, että tarkoitetaan bulgarialaista Mosse-tehdasta.



SU-alueelta pienen urheilu- ja kilpa-autoihin keskittyneen valmistajan tuotos. Nimeä kysytään.

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Autovisa itämaantietäjille..

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Nostampa vanhaa topikkia :)
Tuli tuossa netissä vastaan tällainen laite:

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=39645

http://www.youtube.com/watch?v=0xi0-2MSEW4

Zil 130 jollain Migin "startterilla"

Rehellisesti sanottuna en uskaltaisi olla 200 metriä lähempänä tuota laitetta, kun tuo startteri lyödään käyntiin :shock: Oli niin asiallisen näköisiä sähkökytkentöjä... Muuten vaikuttaa melko mielenkiintoiselta..
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Vastaa Viestiin