Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
aryhanen

Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja aryhanen »

Mihin on syytä kiinnittää huomiota, jos meinaa ostaa otsikon mukaisen värkin? Eli missä yleisimmät viat, ruostekohdat jne?

Kertokaas vinkkejä.

-AR
Avatar
rammracing
Viestit: 127
Liittynyt: 9.1.2007 5:00
Paikkakunta: Valkeala

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja rammracing »

Moi!
Meillä on sellanen vehe ja on myynnis eli kaikki on vaihettu uutta.Iskarit joka kulmaa,tartti,laturi,termari,putken kaikki tiivisteet,pyöränlaakerit ,ynnä ,muuta pientä osaa!
T:A.Rämä RAMM RACING
Avatar
pressa
Viestit: 10422
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja pressa »

roiskeläppien puuttumisen takia helmakotelon etuosat ja takapyörän takaa
ovien alareunat ja luukkujen reunat eli ruostuu samoista paikoista kuin muutkin autot
aryhanen

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja aryhanen »

No onko se ihan paska ostos jos halvalla irtoaa? Ei seitsemän vuotta vanhaan ja 100 tkm ajettuun autoon kuulu vielä vaihtaa "iskarit joka kulmaa,tartti,laturi,termari,putken kaikki tiivisteet,pyöränlaakerit ,ynnä ,muuta pientä osaa". Eihän? Tai loppujen lopuksi eihän tuo edes pitkä lista ole.

Sanokaapas vielä, että millaisia avaimia vehkeeseen kuuluu tulla mukaan? Joskus muinoin omistin hetken 110 sedanin -99, siinä taisi olla ainakin joku punainen avain ja mustia ja kirkkaita. Mitä lie tehnyt sillä punaisella...

-AR
Avatar
pressa
Viestit: 10422
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja pressa »

minulla on -00 ajettu yli 100tkm eikä ole vaihdettu pyöränlaakereita eikä iskareita eikä laturia eikä termostaattia eikä paljon muutakaan
öljyt, suodattimet, jarrupalat, yms pientä normaalisti kuluvaa on mennyt kyllä

mukana pitäisi olla ainakin yksi musta ajonesto pampula ja se punainen koodaus pampula
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

No meillä on vaihdettu kulutustavaran lisäksi startti, ilmamassamittari, lambda anturi sekä lisäksi tk-moottori ja kaasuläpän asentotunnistin kaksi kertaa. Auto on juurikin 110 STW -00, ajettu 100tkm. Hyvä puoli on että katsastuksessa ei vaadita obd-testiä.
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Itellä meni 110 STW -00 85tkm 7vuotta
Solenoidi,pyyhkijänmoottori,2x termostaatti,kaasuläpän-asentotunnistin,takavaimennin,useampi oven lukitusmoottori
Vialliseksi jäivät öljyn ja jäähdytysnesteen korkeusvahdit
Itse fiksailin tyhjäkäyntimoottorin ja takavalojen kontaktit ym..
Polttimot oli kyllä kestäviä,ei tarvinnut vaihtaa kuin toinen lähivalo.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Korin kunto ja massaukset,muu menee melkein herran huomaan.
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Musta tuntuu, notta ruostumisongelma on aika mitätön ongelma verrattuna konepellin alaisiin ongelmiin sekä kojetaulun sisäisiin. Itte jos olisin ostamas käytettyä 110 Ladaa, kiinnittäisin huomiota siihen oranssiin helikopteri-merkkivaloon, että jos ei se heti pala ( kuitattu irrottamalla akun johto), niin kuinka äkkiä se alkaa uudestaan palaa ( vaatii ehkä pitkähkön koeajon tahi yön yli nukkumisen). Se on n. 60euroa/tunti kun sen helikopterivalon palamissyytä aletaan tutkia.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Avatar
pressa
Viestit: 10422
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja pressa »

lada-juntti kirjoitti: Se on n. 60euroa/tunti kun sen helikopterivalon palamissyytä aletaan tutkia.
tai ostaa ajotietokoneen jolla voi itse katsoa mitä herjaa
tai käy jussin farmilla ja jussi lukeekoodit aseveli hintaan
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Sen helikopterivalon (tai vanhemmissa check engine ) syttymissyyn selviäminen on enemmän kuin sata jänistä, selvisi se sitten merkkikorjaamossa tahi omatoimisesti, mutta todennäköisyydellä kustannuksia tulee vian korjaamisesta. Sanoo siirakki.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
olavi2101
Viestit: 165
Liittynyt: 6.5.2004 11:18
Paikkakunta: Eura

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja olavi2101 »

8) no ei ruostetta ainakaan löydy itellä 90th mittarissa jarrut on alkuperäisessä kunnossa vm 2002 jarruletkut olen laittanu eteen pakoputkikin oa alkuperäinen antureissa voi olla vikaa mutta on niitä vikoja muissakin merkeissä ja paljon enemmän kuin lada 110 hintakin on edulisempi
Avatar
KSE 1995
Viestit: 980
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

aryhanen kirjoitti:
Sanokaapas vielä, että millaisia avaimia vehkeeseen kuuluu tulla mukaan? Joskus muinoin omistin hetken 110 sedanin -99, siinä taisi olla ainakin joku punainen avain ja mustia ja kirkkaita. Mitä lie tehnyt sillä punaisella...

-AR
Ohjekirjan lukemisella tuokin olisi selvinnyt.
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja corona »

Itse laitoin viime vuonna kiertoon juuri vastaavan. Autossa ei ollut kummempia vikoja kuudessa vuodessa, jotain toki vaihdeltiin. Vaihtoon mennessään oli täysin priimakunnossa. Kyllä näillä ajaa se parisataa tkm siinä missä nappiksillakin!
Muok: Lisään listaa vielä vaihdetuista. Nämähän lienee jo vaihdettu, joten mitäpä näistä huolehtimaan. Eli akku simahti aikoinaan mystisesti ja äkillisesti. Lienee johtunut laturista, joka meni vaihtoon. Lambda-anturia vaihdettiin muutamaan kertaan jo takuuaikana, ei oireillut sittemmin. Pakoputki meni vaihtoon noin viiden vuoden jälkeen, aika normaalia.
olavi2101
Viestit: 165
Liittynyt: 6.5.2004 11:18
Paikkakunta: Eura

Re: Ohjeita 110 STW -00 ostajalle?

Viesti Kirjoittaja olavi2101 »

iskarit kannattaa vaihtaa ajo mukavuus paranee kaasut on hyvät ei ne edes ala vuotaa vanhat tehot vaan katoaa ruostetta tulee helmaan maali häipyy jos ei ole etu lätkiä siltikin on katsottava helmat alapuolen sinne se kivi suihku iskee taka oven taka kulmat
Vastaa Viestiin