Tämmönen uutinen: http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/e ... p?oid=7490
Autoverouudistus siis huonontaa keskustojen ilmanlaatua...
,_,/ukka
Autoveromuutoksen haittoja
Autoveromuutoksen haittoja
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Autoveromuutoksen haittoja
eihän ole huomioitu myöskään lisääntyvän autokaupan vaikutus lisääntyvään autotuotantoon (teolliset päästöt) ja lisääntyvä autojen hävitys (jäte) ja edellämainittujen kuljettaminen ympäri maailmaa, kun toiminnot on keskitetty vain tiettyihin paikkoihin, suurin osa Suomessa myytävistä autoista tulee aika kaukaa, harvat ostaa uudenkaupungin tuotteita.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Re: Autoveromuutoksen haittoja
Mutta eikös nykyisistä autoissa ole kierrätyskelvollisten osien prosentuaalinen osuus melko huima?
[provo]Kaikki vanhat käyttämättömänä seisovat auton rottelot pitäisi viedä paaliin jolloin saataisiin teollisuudelle romurautaa, ettei tarvitsisi louhia sitä maasta
[/provo]
[provo]Kaikki vanhat käyttämättömänä seisovat auton rottelot pitäisi viedä paaliin jolloin saataisiin teollisuudelle romurautaa, ettei tarvitsisi louhia sitä maasta
.
Re: Autoveromuutoksen haittoja
Jussi puhuu asiaa. Nyt tuijotetaan yksisilmäisesti vain uusien autojen hiilidioksiidipäästöjä. Kokonaisuus unohtuu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Autoveromuutoksen haittoja
No ei nyt ihan noinkaan, vaikka tämä uudistus ei muuhun puutukkaan. Euronormit on saasteiden suhteen jo aika tiukat. On tiukat kierrätys velvoitteet ja mikään uudistus ei pitkään aikaan ole itse ajamista halventanut.Pavlovits kirjoitti:Nyt tuijotetaan yksisilmäisesti vain uusien autojen hiilidioksiidipäästöjä. Kokonaisuus unohtuu.
Suurelta osinhan tässä uudistuksessa on myös kyse vähentää riippuvuutta ulkomaisesta energiasta. Paremmin vain perustelut menee perille kun vedotaan tunteeseen luonnon puolesta, eikä yritetäkkään kauppapolitiikan koukeroita selvittää.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Autoveromuutoksen haittoja
toisaalta mun esittämiin kohtiin puuttumalla menisi monilta työpaikkoja, tosin autoteollisuuden ja kuljetuksen paikat ainakin taitanee olla jaettu muualle kuin suomalaisille, vanhoilla rotteloilla tuettaisiin suomalaista korjaamotoimintaa.
kulutuksen eri asteet, tapauksessa että laturi hajoaa:
1) vaihdetaan koko auto (suurin ja rasittavin prosessi luonnon kannalta)
2) vaihdetaan koko laturi
3) korjataan laturi (pienin ja puhtain prosessi luonnon kannalta)
nykytilanteessa pääosin kai vaihdetaan koko laturi, suht helppoa ja halpaa, tulevaisuudessa nämäkin korjaamiset tulee olemaan niin kalliita ja työläitä, että kannattaa mieluummin vaihtaa koko auto, sama kuin kodin elektroniikassa, ei tv:tä ja videoita ole enää aikoihin kannattanut korjata vaan ostaa uusi, jätevuori kasvaa, vaikkakin kierrätystä on kehitetty, kierrätysprosessikaan ei varmasti ole ihan puhdas.
kulutuksen eri asteet, tapauksessa että laturi hajoaa:
1) vaihdetaan koko auto (suurin ja rasittavin prosessi luonnon kannalta)
2) vaihdetaan koko laturi
3) korjataan laturi (pienin ja puhtain prosessi luonnon kannalta)
nykytilanteessa pääosin kai vaihdetaan koko laturi, suht helppoa ja halpaa, tulevaisuudessa nämäkin korjaamiset tulee olemaan niin kalliita ja työläitä, että kannattaa mieluummin vaihtaa koko auto, sama kuin kodin elektroniikassa, ei tv:tä ja videoita ole enää aikoihin kannattanut korjata vaan ostaa uusi, jätevuori kasvaa, vaikkakin kierrätystä on kehitetty, kierrätysprosessikaan ei varmasti ole ihan puhdas.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Re: Autoveromuutoksen haittoja
^Ainakin motonetissä laturit ovat "tehdaskorjattuja" jotka on tehty vanhojen rungoille.
Sen takia latureissa ja starteissa onkin se pantti jonka joutuu maksamaan jos ei vie vanhaa risaa vaihdossa.
Myös monet autosähköliikkeet ottavat vanhat osat ja kunnostavat, sitten myyvät kunnostettuina.
Käytännössä siis laturin vaihtaminen = kunnostaminen.
Sama pätee myös esim jarrusatuloihin.
Sen takia latureissa ja starteissa onkin se pantti jonka joutuu maksamaan jos ei vie vanhaa risaa vaihdossa.
Myös monet autosähköliikkeet ottavat vanhat osat ja kunnostavat, sitten myyvät kunnostettuina.
Käytännössä siis laturin vaihtaminen = kunnostaminen.
Sama pätee myös esim jarrusatuloihin.
.