Hmmm, ehkä jopa vähän nolottaa. MUTTA ongelma on vihdoin löytynyt ja poistettu päiväjärjestyksestä!
Syy miksi vähän nolottaa on se että en ollut kunnolla tarkistanut yhtä hyvin oleellista asiaa joka kertoo moottorin tilasta, nimittäin sytytystulppia. Viime viikolla auto sammuili ja ei ollenkaan pelittänyt kuten pitää, poistin yhden sytytystulpan tarkistaakseni saako ollenkaan kipinää. Kyllä sitä kipinää tuli mutta sytytystulppa oli aivan musta ja kauhean näköinen. Toisin sanoen kone kävi aivan liian rikkaalla. Miten kone voi käydä liian rikkaalla? Jos kaasarin säädöt ovat pielessä tai jos kaasari tulvii. Soitin Freetechnicsille (mainio paikka, suosittelen!) ja kysyin miten mitataan bensapinnan korkeus weber dmtr kaasarista. Sain ohjeen ja tein työtä käskettyä. Mitan pitää olla 7mm, kaasarissani se oli 8mm. Säädin tämän kohdalleen, puhdistin kaikki sytkätulpat. Ja se oli siinä. Nyt olen jo ajannut niin paljon ilman minkäänlaista nykimistä jotta uskallan sanoa että ongelma on poissa

Kaikki tämä siis vain tulvivasta kaasarista...
Mitä tästä opitaan, älkää käyttäkö halpoja länsimaalaisia osia Ladassa

Suuri kiitos kaikille jotka auttoivat vian etsimisessä. Tulihan siinä paljon muuta hyödyllistä tarkisttetua. Iloisia Lada kilometrejä kaikille!