eikös kuitenkin 80-luvun Corollat ja Carinat, ei vielä katalysaattori pakkoa joten voi vielä miljoonan ajetullakin väljällä koneella päästä päästötestistä läpi. Sisko ajeli monta viikkoa Carina II:lla ilman öljyjä, ihmetteli mitä kone mouruaa, mutta ei auto siitä hajonnut.Toveri Sladimir kirjoitti:Tuskin luotettavampaa autoa onkaan, kuin nämä 90-luvun alun Corollat ja Carinat.
Kalinan hinnoittelusta
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kalinan hinnoittelusta

- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kalinan hinnoittelusta
en mää mitään tällaista väittänytkään, mutta jos verrataan vähäpäästöistä Corollaa ja runsaspäästöistä Corollaa, niin varmaan jossain miljoonassa kilometrissä kummankin kone alkaa olee jo melko väljä eikä käy niin puhtaasi. vähäpäästöinen ei enää mene päästötestistä läpi, mutta runsaspäästöinen menee, joten tähän vedoten on 80-luvun lopun Corolla varmempi kuin 90-luvun alun Corolla. Näin rautalangasta väännettynä.Idän Ihme 1 kirjoitti:Samat päästömääräykset niitä silti koskee kuin saman aikakauden ladojakin, joten eivät ainakaan pahempaa ympäristötuhoa aiheuta kuin ladatkaan, veikkaampa että latuskat tupruttavat huomattavasti enemmän.

Re: Kalinan hinnoittelusta
näin päästiin tässä aiheessa sitten hinnoittelusta....toyotaan.
Re: Kalinan hinnoittelusta
Luotettavuuden heikkeneminen on seurausta autoteollisuuden muuttumisesta. Eikös nyky tojotkin tehdä euroopassa? Kaikilla merkeillä lähes sama konsepti, tarvike osista kasataan lähellä markkinoita ja halvalla.rotsi4 kirjoitti:Jos vertaa esim. 90 luvun alun ee90 Corollaan niin nykyajan pikkuautot ovat yleisesti ottaen kurjia esityksiä. Tuommoinen Corolla on samaa kokoa nykyajan pikkuautojen kanssa, kulkee reippaammin 1.6 litraisena, kulutus melkein samoissa ja tuntuu kestävänkin paremmin, 400tkm sillä ajaa helposti ilman suurempaa entisöintiä, ja hinta oli 1990 samoissa lukemissa, nyt jotain ihan muuta. Turvavarusteissa häviää, ja metelissä, mutta tyylissäkin corolla voittaa korkean pönttö-lookin ainakin minun mielestäni. Lisäksi rollaa voi virittää ja päivittää ties miksi gti-malliksi, harmi vain että ovat enimmäkseen puhkiruostuneita ja loppuun ajettuja nykyään.
Kulku puolta hidastaa tiukkenevat päästönormit ja nyky korolla on isompi kuin 15v sitten. Nyky pikku autot painaa kuitenkin saman kuin nuo 90-luvun alun keskikokoiset autot.
Kukas se maksaa kolaritestit ja muun "kehityksen"? Pistääkö tehtaan johtajat omasta pussistaan vai lisätäänkö se autojen hintaan?
Ulkonäkö on maku asia, pienelle perheautolle on tärkeämpää sisätilojen toimivuus kuin urheilullinen ulkonäkö.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Kalinan hinnoittelusta
Galina .... hm .... herättää ihmetystä kun myyjätkin sanovat ................. RIIPPAKIVI MIKÄ RIIPPAKIVI mutta pakko myydä kun isoherra käskee ! .
Re: Kalinan hinnoittelusta
Ei tuommonen öljynsyönti vielä hylkyä anna missään autossa saastemäärien perusteella. Mutta jos kone on niin harva, että kaikki tuo öljy menee männänrenkaiden ohi palotilaan, niin on vaikeuksia saada autoon niin pientä tyhjäkäyntiä kuin valmistaja ilmoittaa. Ja hylky tulee siitä...Idän Ihme 1 kirjoitti:Vähäpäästöinen saattaa mennä helpomminkin läpi, sillä ehjä lambda yhdessä ehjän katalysaattorin kanssa polttaa melkoisen määrän ainakin öljyä, ennen kun raja tulee vastaan. Mites se valmistaja lupasi.. jotain 1L/1000km?Voisi mennä ennen hermot öljyn lisäilyyn kun jäädä katsastuksessa kiinni päästöistä.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Kalinan hinnoittelusta
Itse en oikein hyväksy ajatusta että uuden sukupolven tekninen laite on ominaisuuksiltaan huonompi kuin edellinen, se on jo luonnonvastaistakin.
Haluan myös ulkonäöltäänkin hienon auton, varsinkin jos siitä joutuu maksamaan sikahinnan ja elämään sen kanssa pitkiä aikoja. Kuitenkin naiset ja pöhlöt luulevat että auton ulkonäkö ja hyvyys on suoraan verrannollinen miehen hyvyyteen ja suvunjatkamiskykyyn.
Ja olisi suuri häpeä ja julkinen idiootiksi julistautuminen jos jonkun laite Y päihittää omistamani laitteen X joka on 15 kertaa kalliimpi kuin laite Y, olisi kisa sitten mikä hyvänsä.
Samarakin on päihitetty, mutta ei 15 kertaa halvemmilla laitteilla, paitsi polkupyörällä liikenneruuhkassa josta ei voi samaraa syyttää.
Uusi japanilainen Toyota corolla on ehkä lähinnä hyvää, mutta kasvanut ulos luokastaan, hinta on kova. Mutta huhu kertoo että englannissa ja turkissa tehdyt (muut kuin uusin corolla ja hilux?) toyotat eivät ole enää maineen veroisia, ja siltä tuntuu myös kun katsoo varaosien menekkiä.
Venakot alkavat ilmesesti tehdä autoja tosissaan ja halvalla vasta kun vyöstä on reijät loppu, konkurssi uhkaa ja kylmä on jäädyttänyt pakarat.
Haluan myös ulkonäöltäänkin hienon auton, varsinkin jos siitä joutuu maksamaan sikahinnan ja elämään sen kanssa pitkiä aikoja. Kuitenkin naiset ja pöhlöt luulevat että auton ulkonäkö ja hyvyys on suoraan verrannollinen miehen hyvyyteen ja suvunjatkamiskykyyn.
Ja olisi suuri häpeä ja julkinen idiootiksi julistautuminen jos jonkun laite Y päihittää omistamani laitteen X joka on 15 kertaa kalliimpi kuin laite Y, olisi kisa sitten mikä hyvänsä.
Samarakin on päihitetty, mutta ei 15 kertaa halvemmilla laitteilla, paitsi polkupyörällä liikenneruuhkassa josta ei voi samaraa syyttää.
Uusi japanilainen Toyota corolla on ehkä lähinnä hyvää, mutta kasvanut ulos luokastaan, hinta on kova. Mutta huhu kertoo että englannissa ja turkissa tehdyt (muut kuin uusin corolla ja hilux?) toyotat eivät ole enää maineen veroisia, ja siltä tuntuu myös kun katsoo varaosien menekkiä.
Venakot alkavat ilmesesti tehdä autoja tosissaan ja halvalla vasta kun vyöstä on reijät loppu, konkurssi uhkaa ja kylmä on jäädyttänyt pakarat.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kalinan hinnoittelusta
Toi mun combi vie noin 1,5 litraa öljyä tuhannella... Palaa, ei vuoda.Idän Ihme 1 kirjoitti: Kuka hullu sitten niin harvalla koneella edes ajaisi, että veisi enemmän kuin tuon litran per 1000km?!!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kalinan hinnoittelusta
Ladassa tuskin kyseessä on koneen harvuus, vaan vuotavat venavarren kumit. Näin ainakin minulla oli. Mun entisessä takapotkussa öljyä meni 1l/1000km, mutta silti puhtaat päästölaput. Ei vuotanut ja öljyn syönti loppu ku vaihto venttiilivarren kumit.AI kirjoitti:Toi mun combi vie noin 1,5 litraa öljyä tuhannella... Palaa, ei vuoda.Idän Ihme 1 kirjoitti: Kuka hullu sitten niin harvalla koneella edes ajaisi, että veisi enemmän kuin tuon litran per 1000km?!!
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Kalinan hinnoittelusta
Mullakin menee takavedossa melkein tikullinen tonnille, määrä riippuu aika paljon kaasujalan asennosta, joskus vähemmän joskus enemmän.,_,/ukka kirjoitti:Ladassa tuskin kyseessä on koneen harvuus, vaan vuotavat venavarren kumit. Näin ainakin minulla oli. Mun entisessä takapotkussa öljyä meni 1l/1000km, mutta silti puhtaat päästölaput. Ei vuotanut ja öljyn syönti loppu ku vaihto venttiilivarren kumit.AI kirjoitti:Toi mun combi vie noin 1,5 litraa öljyä tuhannella... Palaa, ei vuoda.Idän Ihme 1 kirjoitti: Kuka hullu sitten niin harvalla koneella edes ajaisi, että veisi enemmän kuin tuon litran per 1000km?!!
,_,/ukka
Öljyä saa kaupasta ja sitä on helppo kaataa koneeseen, joten enpä taida ihan heti olla venavarren kumeja vaihtamassa...

Toi määrä ei kuitenkaan vielä näy savutuksena/hajuna, useammankin kerran ajellut perässä eikä merkkiäkään...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kalinan hinnoittelusta
Saa olla jo todella harva kone jos tyhjäkäynnillä, milloin päästöt mitataan, ei öljynpolton takia läpi pääse.,_,/ukka kirjoitti:Ladassa tuskin kyseessä on koneen harvuus, vaan vuotavat venavarren kumit. Näin ainakin minulla oli. Mun entisessä takapotkussa öljyä meni 1l/1000km, mutta silti puhtaat päästölaput.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Kalinan hinnoittelusta
lada alkaa olla siinä vaiheessa tosi ahtaalla kun kaikki tunnetut autonvalmistajat suunittelee alle 10000$ maksavia autoja, Dacia Logan by Renault menestyksen innoitttamana. laatu pitää parantua ja reippaasti muuten on karkelot ohi.
Re: Kalinan hinnoittelusta
Eipä oo suomessa vielä oikein kysyntää näille halvimman segmentin autoille. Kun katsoo tuolta http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ myydyimpien mallien listaa, niin huomaa että ensimmäiset reilusti alle 20tE maksavat autot löytyvät sijan 20 jälkeen.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kalinan hinnoittelusta
kyllä suomalaisilla tuntuu olevan varaa auton ostoon, tuntuu ihan uskomattomalta miten joillakin on varaa ostaa 20ke autoja, varmasti siinä on lisäksi asuntolainat yms, suomalaiset taitaa olla aika velkainen kansa.

Re: Kalinan hinnoittelusta
Enempikin ihmettelen ihmisten työintoa. Selkä limassa painetaan hommia että saadaan joku 20tE auto, kun voisi ajaa 2000euron autolla ja pitää loppurahalla vaikka vuoden vapaata.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton