2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Joen musikka
Viestit: 2027
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Kokemus 2107:n vaihdelootan vaihdosta pari kuukautta sitten saa uteliaaksi.Jos vaihdan 2104:ään kytkinlevyn ja paineasetelman,niin:paljonko lootan pitää peruuntua,että asetelman saa irrotettua ja pudotettua pois?Jos kardaanin etupuolen pellit ja katin ja takapuolen irrottaa perästä,liikkuuko loota tarpeeksi taakse?Riston+muiden vihjeistä päättelen,ettei herrasmies-Ivan irrota ohjaamosta kuin kumilörtsyn kepin alapuolelta.
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

En nyt muista miten ruiskujen pakoputki kiemurtelee siinä laatikon kohdalla, mut oman 1500S:n kanssa tehtiin seuraavaa: kardaani kokonaan irti, etupää pois pooreilta...pakoputken etuosa kokonaan pois, eli mutterit auki pakosarjasta ja liitos auki latan alta. Sit vaan laatikko pois...
Laatikko ei tullu kyseisessä laitteessa millään pois, ilman että irrotti ton etuputken.

Kyllä kai ne kytkimen hilut saa vaihdettua siitä rakosesta, mut eipä toi laatikon tiputus ole kummonen operaatio ja sen jälkeen on tilaa duunailla. Ei kaikkea tarvi tehdä venäläiseen tapaan eli mahdollisimman vaikeasti? :?
Viimeksi muokannut Jokari, 13.12.2007 22:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Kyllä se asetelman vaihto ja levyn keskitys on muutenkin sen verran vttumainen homma että en sitä mistään raosta alkais härräämään! :lol:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Joen musikka
Viestit: 2027
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: 2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Kovat auktoriteetit on kyllä vastassa,vuan eppäillä soppii..... 8)
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?

Viesti Kirjoittaja Mara »

Jokari kirjoitti:Laatikko ei tullu kyseisessä laitteessa millään pois, ilman että irrotti ton etuputken.

Kyllä kai ne kytkimen hilut saa vaihdettua siitä rakosesta, mut eipä toi laatikon tiputus ole kummonen operaatio ja sen jälkeen on tilaa duunailla. Ei kaikkea tarvi tehdä venäläiseen tapaan eli mahdollisimman vaikeasti? :?
Joo, ei tahdo mahtua loota kokonaan irti, jos ei alkukäyrää pudota alas.
Mutta ei se mitään; asetelman, levyn ja painelaakerin vaihtaa kyllä helposti kun saa lootan niin taakse kuin mahdollista, vaihdekepin nysä on vaan saatava pohjan alapuolelle.
Joku noin 15-20cm tarvii saada menemään taaksepäin.

Ei se levyn keskitys ole paha silloinkaan, tarvii vaan keskitytapin. :wink:
(Paremman puutteessa ite käytin silmälaakeriin sopivaa pulttia ja ileteippiä.. :lol: )
2102 16V ex.
2103 -75
dart -66

Re: 2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?

Viesti Kirjoittaja dart -66 »

Lahtelaiseen tapaan tehtynä kytkinlevyn vaihto tonnikakssataseen kestää 1h 2min kellon kanssa katsottuna :mrgreen: Etupyörät matalien ajosiltojen päälle ja siitä se lähtee. Ammattikorjaamolla tällä metodilla pidettävä asiakkaat poissa näkemästä :!: :!:
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: 2104 kytkimen vaihto venäläiseen tapaan ?

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Entivanhaan silloin, kun katseella seurasin asentajien touhuamista oli kykimen korjauksen ohjeaika jotain 3,5-4h. Pojat tekivät työn noin 2:tiin. Vaihteistoa peruutettiin 8-10cm. Syntyneestä raosta pudottivat ensin levyn ja sitten asetelman. Paine laakeri oli jo helppo vaihtaa. Päinvastaisessa järjestyksessä kasaan. Ladan erikoistyökaluna olleesta keskitystyökalusta oli se osa joka tulee ns. kouraan sorvattu siten, että sitä oli 1-1.2cm jäljellä, josta sen sai pois. Kardaani oli irroitettu perästä ja kannatilaakerinpukki oli otettu irti. Kardaani vastasi nosturin keskipalkkiin. Näin ne asentajat sen tekivät ja hyvin pärjäsivät urakassa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Vastaa Viestiin