Lämppärin puhaltimen moottori on päättänyt ruveta oikuttelemaan juuri silloin, kun sitä vähiten tarvittaisiin. Kun autolla (111 STW, vm 2000, noin 113 000 km) lähtee liikkeelle, puhallin ei yleensä käynnisty. Pari käännöstä auttaa asiaa, t.s. puhallin alkaa pyöriä auton kallistuessa. Kakkosasennossa nopeus kiihtyy vasemmalle kääntyessä. Ykkösnopeudella kuuluu matala muriseva ääni jostain kojetaulun sisältä.
Ovatko hiiliharjat loppumassa, vai olisiko kysymyksessä kosketushäiriö? Vai onko ongelmalla mahdollisesti jokin muu syy? Otan hyviä vinkkejä ja korjausehdotuksia kiitollisena vastaan. Niitä voi lähettää suoraan minullekin osoitteeseen halla @ jokikatin. com (poista välit osoitteesta).
Oikutteleva 111 STW:n lämppärin puhaltimen moottori
Re: Oikutteleva 111 STW:n lämppärin puhaltimen moottori
pyöriikö puhallin kolmosasennossa normaalisti? onko käyntiääni normaalia kovempi,mahdollisesti moottori on päässyt irti kiinityksistään se selittäisi nopeuden muuttumisen kurvissa.moottorin kommuntaattorin ja hiilien kuluminen ja laakereiden kuivuus aiheuttaa em. oireet
Re: Oikutteleva 111 STW:n lämppärin puhaltimen moottori
Hiilet alkaa oleen loppu............. 
