kuinka pitää toimia...

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
pappa- igor

kuinka pitää toimia...

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Olin äsken osallisena kolarissa, perääni paukahti nuoli-liikennevaloissa vanha renu 19... renuun tuli pieniä vekkejä keulaan ja puskuri repsahti, mun käyttis-eskorttiin ei silmämääräisesti tullut juuri mitään... tosin ei pimeessä niin kauheesti niitä huomaakkaan, mustasta autosta... mutta takavalot pysyi ehjinä sekä peräluukku istuu kiinni yhtä huonosti kun on istunutkin :) niin kysyisin että täytyykö mun vaatia vastapuolen tekemään vakuutus yhtiöönsä vahinkoilmoitus vaikka tod.näk ei autoihin tullut mitään dramaattisia ja en välttämättä tarvi autosta mitään korvausta...ehkä.. täytyy huomenna katsoa se paremmin... mutta jos yöllä alkaa niskoja/selkää särkeä niin silloihan pitäs käydä lekuris ja sitten ainakin vaatia se tekemään?!? :shock: neuvokaa nyt tyhmää... etten tee mitään harkitsematonta :? se jätkä oli hyvä kun mentiin läheisen kaupan pihaan tutkiin vahinkoja ja ihmettelemään kuntoa... sano että mitä sää siihen pysähdyit, että suomessa on semmonen tapa että mennään valoista toisten perässä :lol: voi helvetti sentään keltanen palo jo mun edellä menevän auton kohdalla ja saatika sen takana tulevan kohdalla olis ollut jo vastaan tulevilla vihreet... AAPUVA!!!
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
samarai
Lada kerhon jäsen

Re: kuinka pitää toimia...

Viesti Kirjoittaja samarai »

Sinunhan se pitää itse tehdä vahinkoilmoitus omaan vakuutusyhtiöösi jos haluat jotain korvauksia. Kyllä ne sitten siellä hoitaa asiaa eteenpäin. Näin ainakin itse käsitän asian :roll:
Aina kannattaisi muuten ottaa vahinkopaikalta muutama selventävä valokuva jos mahdollista vaikka kännykkäkameralla - jouduin kerran kerran itse yhdessä peräänajokolarissa maksumieheksi ja vakuutusyhtiö kysyi minulta valokuvia, joita en älynnyt ottaa, vaikka oli kyllä kamerakin mukana. Kolari tosin tapahtui Saksassa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

vakuutusyhtiön (turva) nettisivuilla sanottiin että pitää huolehtia että syyllinen vastapuoli tekeen vahinkoilmoituksen omaan yhtiöönsä, ja jos itse on syyllinen niin pitää tehdä itse ilmoitus.... v*tun hyvä kun se oli kuulemma sen jätkän äiten auto, ja niillä ei oo sama osote eikä edes sama sukunimi... tai sitten se jätkä kusetti nimensä ja puhelin numeronsa, korttia en huomannu kysyä kun oli olevinaan kiire :? mutta rekkari on selvillä, ja sillä saa kyllä korvaus velvollisen selville jos jotain korvattavaa ilmaantuu :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
samarai
Lada kerhon jäsen

Joo mutta miten sä huolehdit, että vastapuoli (syyllinen) tekee sen varmasti - varsinkin jos on sillä on tiedossa kuluja yms:? Itse menisin ainakin omaan yhtiöön selvittelemään jos hakisin korvauksia. Sitähän varten niille maksetaan, että ne hoitaa näitä hommia.

Lueppas tuosta:
http://www.autokeskus.fi/vauriokorjaamo ... otapahtuu/
Viimeksi muokannut samarai, 8.1.2008 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mr. nobody

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Aina kannattaa soittaa vallesmannit paikalle. Ja kun poliisit on käyny, kirjaa tapahtumat ylös, sä käyt lääkärillä näyttää ittes, ainoastaan sitäkautta voit saada korvauksia henkilövahingoista; selkäsäryt, ym.. Vaikka sillähetkellä tuntee olevansa kunnossa, silti täytyy käydä lääkärillä, jos myöhemmin tapahtuneen johdosta tulee jotain..
urpo600

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Omalle yhtiölle maksat sen takia et ne maksais sun tömpelykset.
Syyllisen yhtiö maksaa korvaukset.
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

vahinko paikalla merkitään ensin ajoneuvojen sijainti.
Siirretään autot turvallisempaan paikkaan.
Molemmat osapuolet esittävät itsensä.
Otetaan kaksi vahinkoilmoitus kaavaketta hansikaslokerosta.
Täytetään kaavakkeet.
Molemmat allekirjoittavat molemmat kaavakkeet.
Täytetään myös kohta : kumpi syyllinen, tunnustus ei ole sitova.
Jos vähänkin epäselvää soittaa POLIISIT paikalle.
Hekään eivät syyllisyyttä välttämättä totea mutta tekevät viralliset dokumentit tapahtuneesta.
Tutkitaan alustavasti vahingot.
Mietitään miten menetellään.
jos vahinko on pienempi mitä bonusmenetykset kannattaa syyllisen maksaa rahalla.
Mikäli mitä tahansa henkilövahinkoja niin aina lääkäriin ja vakuutuksen kautta.
Syyllinen ensisijaisesti vie vahinkoilmoituksen omaan vakuutusyhtiöönsä, sillä syyllisen vakuutuksesta ne korvaukset maksetaan. Toki myös syytön voi täytetyn ja allekirjoitetun ilmoituksen viedä ellei syyllinen sitä tee.

kahdesti on autooni törmätty ja molemmilla kerroilla täytätin ilmoituksen jo paikan päällä. Ensimmäisellä kerralla olisin jäänyt nuolemaan näppejäni koska syyllien ei vahinkoilmoitusta toimittanut eteenpäin.
samarai
Lada kerhon jäsen

urpo600 kirjoitti:Omalle yhtiölle maksat sen takia et ne maksais sun tömpelykset.
Syyllisen yhtiö maksaa korvaukset.
Joo tottakai syyllinen maksaa, mutta kyllähän sitä neuvoa voi käydä kysymässä. :wink:
Mutta hyvä, että tämäkin asia selviää. Eihän sitä tiedä milloin itse on vastaavassa tilanteessa.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Pressan ohjeet olivat hyvät. Noita vahinkoilmoituslomakkeita saa vakuutusyhtiöistä ja niihin voi merkitä vahinkotilanteen ja autojen vauriot. Henkilöllisyys pitää tarkistaa ja todistajat tai molempien osapuolten allekirjoittamat lomakkeet kannattaa ottaa. Tuota poliisien aina paikallekutsumista eivät poliisitkaan selvissä tapauksissa suosittele, lisäbonuksena saattaa tulla sakko.
Henkilövahigot kohtaa kannattaa harkita, monesti niska-tai selkävaivat imaantuvat vasta seuraavana päivävä. Mieluummin valittaa vaikka vähäistä kipua, sillä jos rastittaa kohdan "ei henkilövahinkoja" on myöhemmin turha kysellä lääkärikorvausten perään.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin