Latuskaan tuplat
Latuskaan tuplat
Latuskassani on weberin 40:set tuplakaasarit. Semmosta vaan että millai saisin ne säätöihin kotikonstein. Kun ei olis oikeen varaa ostaa lambda anturiakaan. Ei uskalla ajaa ennekuin on suurinpiirtein säädöissä et ei polta venttiileitä.
Re: Latuskaan tuplat
Kannattaa soittaa selvännäkijälle joka kurkkaa lasipallosta oikeat säädöt.ladawrc kirjoitti:Latuskassani on weberin 40:set tuplakaasarit. Semmosta vaan että millai saisin ne säätöihin kotikonstein. Kun ei olis oikeen varaa ostaa lambda anturiakaan. Ei uskalla ajaa ennekuin on suurinpiirtein säädöissä et ei polta venttiileitä.
500whp.net
Re: Latuskaan tuplat
Micco sen jo sanoikin
Noihin säätöihin kun vaikuttaa aivan kaikki moottorissa oleva
Selvitä koneesta vaikka puristukset ja nokan ominaisuudet (asteet ja nosto vaikka alkuun). Kaasareista sisäkurkut, seosputket ja suuttimet (ilma, pää ja tyhjäkäynti). Sitten pirauta johonkin dynopuljuun joka säätää kaasuttimia. Osaavat varmaan kertoa säädöt, joilla auton saa ajettua säätöön. Jotain nyrkkisääntöäkin noihin oli, mutten ala ulkomuistista arpomaan.
Toisaalta jos ei vara riitä lambdaan, niin ei varmaan säätämiseenkään, joten kannattaisi ehkä pysyä vakiokaasuttimessa ja säästää jonkin aikaa. Säätämiseenkin tarvitset osia vaikka minkä verran, vaikka itse säädön osaisitkin tehdä. Tarvitset suuttimia, seosputkia ja ehkä sisäkurkkuja. Fiksuin temppu tuo olisi viedä penkkiin säätöön.

Noihin säätöihin kun vaikuttaa aivan kaikki moottorissa oleva

Selvitä koneesta vaikka puristukset ja nokan ominaisuudet (asteet ja nosto vaikka alkuun). Kaasareista sisäkurkut, seosputket ja suuttimet (ilma, pää ja tyhjäkäynti). Sitten pirauta johonkin dynopuljuun joka säätää kaasuttimia. Osaavat varmaan kertoa säädöt, joilla auton saa ajettua säätöön. Jotain nyrkkisääntöäkin noihin oli, mutten ala ulkomuistista arpomaan.
Toisaalta jos ei vara riitä lambdaan, niin ei varmaan säätämiseenkään, joten kannattaisi ehkä pysyä vakiokaasuttimessa ja säästää jonkin aikaa. Säätämiseenkin tarvitset osia vaikka minkä verran, vaikka itse säädön osaisitkin tehdä. Tarvitset suuttimia, seosputkia ja ehkä sisäkurkkuja. Fiksuin temppu tuo olisi viedä penkkiin säätöön.
Vauhdin tae - alamäki
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: Latuskaan tuplat
halvimmat seos-mittarit maksaa 20e ja lambdan saa uutena noin 40e(lämmitettävä) jonkun axtecin lambdan voi saada halvemmallakin.
21013 2300tic
Re: Latuskaan tuplat
Ja arpominen voi joskus tulla kalliiksi, niin että tuo seos mittari on kyllä oikeen käypä vaihtoehto, ja myyt säätämisen jäläkeen etteenpäin vaikka jos rahasta on oikeesti pulaa 

Re: Latuskaan tuplat
Kuinkas muuten ladaan sopis noi jotkut saabin tuplakaasarit? Onko tietoo saako suuttimia kuinka vaihdettua, ym säädettyä? Ladaan olis tulos tiukempaa nokkaa ja matalampaa kantta, sekä avarrettua kanavaa ja peltisatsia.
Re: Latuskaan tuplat
Minkä kokoiset kurkut niissä Webereissä on? Laitat pääsuuttimen 4x kurkun koko ja lisäilmasuuttimen 60 isomman kun pääsuutin jos kurkku on 35mm tai alle, ja 40 isomman kun pääsuutin jos kurkku on 36mm ta isompi. 40mm kaasareissa kai on isoin saatava kurkku 36mm, jos en väärin muista. Tamä siis on vain lähtökohta jos ne on aivan kuralla. Ja tietysti pitää bensanpaineet (0.25-0.30, pitää olla myös täysvedolla) olla kohdallaan ja kaasarit synkronissa ennen kun alkaa säätämään. Ja sytytys ja...
Re: Latuskaan tuplat
En tiä kaasareista muuta kun että saabista, on isäukolla autotallin hyllyssä.. En oo mittaillu minkä kokoset on. Mietityttää vaan, saako niihin suuttimia?
Re: Latuskaan tuplat
Lähinnä tätä kysymystä varten kirjoitin edellisen vastaukseni...
Ne Saabin kaasarit kannattaa unohtaa.ladawrc kirjoitti:Latuskassani on weberin 40:set tuplakaasarit. Semmosta vaan että millai saisin ne säätöihin kotikonstein. Kun ei olis oikeen varaa ostaa lambda anturiakaan. Ei uskalla ajaa ennekuin on suurinpiirtein säädöissä et ei polta venttiileitä.
Re: Latuskaan tuplat
Juu juu, aattelin vaan kun olis ollu hyllyssä jouten. Mutta kaippa viittin vaivaa nähdä sen verta, että megaruuttaa ja 4-piste ruiskua laitan (laippa puuttuis sopivasta imusarjasta).. Tuplista kun saa maksaa melkein saman verran.
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Latuskaan tuplat
noo... ei nyt aivan.. omaani oon nyt tilaamas megaa+johtosarjaa, kaikki tarvittavat anturit+ laajakaista lambda, niille tulee hinnaks n.800€ siihen läpät ja suuttimet päälle niin ollaa taas saatu touhu-tonni kasaanMr. nobody kirjoitti:Juu juu, aattelin vaan kun olis ollu hyllyssä jouten. Mutta kaippa viittin vaivaa nähdä sen verta, että megaruuttaa ja 4-piste ruiskua laitan (laippa puuttuis sopivasta imusarjasta).. Tuplista kun saa maksaa melkein saman verran.

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: Latuskaan tuplat
Niin, mulla puuttuu enää mega+jotosarja.. suuttimet,lambda, anturit, ym. on. Mutta niitä sitten kesällä..