Startin vaihdosta yleisesti
- Teemu Kankaanpää
Startin vaihdosta yleisesti
Nonii, eli omassa ois startin vaihto käsissä, tai ainanki tutkailua, että mitenköhä, että paljon pitää purkaa konetta, että pääsee käsiksi starttiin?
Tiedän.. että startti on pakosarjan alla/lähellä aineski.
Apu kelpaa aina.
Tiedän.. että startti on pakosarjan alla/lähellä aineski.
Apu kelpaa aina.
Re: Startin vaihdosta yleisesti
Joopa, eli takatuupparihan on kyseessä?
Silloin otat akun ja kenties ilmanputsarin irti, laturin irroitus on nopeampi kun pakoputken, eli laturi pois, ylhäältäkäsin lähtee sitten startti, 3:lla pultitlla on kiinni. Lisäksi on johto, joka on painamalla kii, solenoidissa. Helpottaa jos ottaa sen startin suojapellin auki, koko vaihtoon menee n. 1t. jos ei pidä kiirettä. Ja jos pitää kiirettä niin menee varmaan 2 tuntia
Näyttää paskalta hommalta, mutta ei se niin paha ole! Kannattaa pistää merkille mitepäin laturin piuhat on kiinni, menee molemmin päin, toinen väärin.
Silloin otat akun ja kenties ilmanputsarin irti, laturin irroitus on nopeampi kun pakoputken, eli laturi pois, ylhäältäkäsin lähtee sitten startti, 3:lla pultitlla on kiinni. Lisäksi on johto, joka on painamalla kii, solenoidissa. Helpottaa jos ottaa sen startin suojapellin auki, koko vaihtoon menee n. 1t. jos ei pidä kiirettä. Ja jos pitää kiirettä niin menee varmaan 2 tuntia

Yleensä seuraavasti tavaetoisissa:
Keula ylös, hiekkapelti irti, Akun johdot irti, laturi irti, Startti irti.
Tuo laturin poisto helpottaa startin vaihtoa oleellisesti.
Keula ylös, hiekkapelti irti, Akun johdot irti, laturi irti, Startti irti.
Tuo laturin poisto helpottaa startin vaihtoa oleellisesti.
Lada rules
Juu laturi pois ja sitten startin ylin pultti aukee yläkautta ja muut saa alakautta ja sitten alakautta se startti pois, ei oo liikaa tilaa.
Reippaina käymme rekkain alle 

- Teemu Kankaanpää
Joo sori, unohdin, 1994 vuosmallinen takatuuppari 2105 1500S.
Re:
mahtuu kanttilampussaki tuleen pakoputken takaa ja ei mene ku korkeintaa ku puolituntii ku ottaa pois,ainaki mulla meni! viikko sitte vaihoi itelle startinJusu kirjoitti:Nappiksessa startti mahtuu ainakin tulemaan perse edellä pakoputken ja tulipellin välistä ylös kun nappaa sen suojapellin irti, mutta kanttilampussa siinä yläpuolella on se sulakeloota...
autoton.. vielä
Ite vaihdoin startin tänään kun vanha ei oikein toiminnu enää.
Nappis kyseessä.
Akku olen siirtänyj takakonttiin,niin se ei aiheuttanu mulle probleema ainakin.
Mitään laturi en irroittanut.
Startin suojapelti pois vaan.
Ja alhaalta noi kolme pultit vekeen.
Kirioilin vähän kun siinä oli "tuninkipultit" elikkä kuusiokolokannalla.
Niin ei päässyt ylhäältä irroittamaan niitä.
Tunkilla keula ylös vaan,ja alhaalta räikkällä
ja kolmella jatkovarsia sekä nivel.
Kun pultit oli irti nostin startin pakoputken ja
tulipellin välistä ylös.
Kun pistin uuden startin sinne niin laitoin sen kiinni tavallisella pultilla,niin on helpompi ens
kertaa sitten.
Ja ei tohonkaan meni kuin se 30minsaa.
Nappis kyseessä.
Akku olen siirtänyj takakonttiin,niin se ei aiheuttanu mulle probleema ainakin.
Mitään laturi en irroittanut.
Startin suojapelti pois vaan.
Ja alhaalta noi kolme pultit vekeen.
Kirioilin vähän kun siinä oli "tuninkipultit" elikkä kuusiokolokannalla.
Niin ei päässyt ylhäältä irroittamaan niitä.
Tunkilla keula ylös vaan,ja alhaalta räikkällä
ja kolmella jatkovarsia sekä nivel.
Kun pultit oli irti nostin startin pakoputken ja
tulipellin välistä ylös.
Kun pistin uuden startin sinne niin laitoin sen kiinni tavallisella pultilla,niin on helpompi ens
kertaa sitten.
Ja ei tohonkaan meni kuin se 30minsaa.
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
- Teemu Kankaanpää
Noh, jos viikonloppuna saisin startin irti ja puhisteltua ja tutkisteltua, voi ilmestyä myynti-ilmotus tietty kanssa ko. autosta jos alkaa menee pepulleen
Pitää käyä kaverilta lainaa hallitunkki, kun nuo mun yks jalkaset tjs. orkkistunkit on aika petoja, pettää alta ja taipuvat vinkuroiksi.

Pitää käyä kaverilta lainaa hallitunkki, kun nuo mun yks jalkaset tjs. orkkistunkit on aika petoja, pettää alta ja taipuvat vinkuroiksi.
Eihän tuossa nyt menny kun joku 10min irrottamisessa kun syksyllä ruuvailin moneenkin otteeseen irti ja takaisin. Multa taitaa puuttua se startin suojapelti koska ei tarvinnu mitään purkaa tieltä pois..
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Re:
niinku mullaki. säästää paljon vaivaaJusu kirjoitti:Ei minullakaan ole sitä startin suojapeltiä ja kun ei ole sitä alimmaista kiinnityspulttiakaan, niin ei tarvitse käydä auton alla ollenkaan, vaan koko kapine on noin vartissa vaihdettu.

autoton.. vielä