katallysaattori ongelma
katallysaattori ongelma
omassa ladassani vm.93, on jo katti, mutta sen on edellinen omistaja nypänny pois. siispä, saako sitä katsastettua ilman katallysaattoria? (1500 kaasari)
Re: katallysaattori ongelma
mutta onhan autoja ennenkin ilman katsastettu? Kai sinne käy jokin muukin katti, ei kai sen ole pakko olla alkuperäinen.?
pilanneet prkl hyvän auton tommosilla virityksillä
pilanneet prkl hyvän auton tommosilla virityksillä
Re: katallysaattori ongelma
Käy toki, vaikka bilteman yleismalli. Ja jos päästöt on ok niin katissa ei tarvi olla sisuskaluja, pelkät kuoret piisaa.pmatti kirjoitti:mutta onhan autoja ennenkin ilman katsastettu? Kai sinne käy jokin muukin katti, ei kai sen ole pakko olla alkuperäinen.?
pilanneet prkl hyvän auton tommosilla virityksillä
Njet problem, normal katastroof 

Re: katallysaattori ongelma
Mutta en usko, että päästöt on ok pelkillä kuorilla.
Mikä vaan katti käy mikä sinne sopii.
Mikä vaan katti käy mikä sinne sopii.
Reippaina käymme rekkain alle 

Re: katallysaattori ongelma
Ja kyseiseen malliin sopiva katti olisi 25 eur. Käytetty mutta toimivasta purettu.
Lada rules
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: katallysaattori ongelma
Saa katsastettua ilman katalysaattoria mutta läpi ei mene.pmatti kirjoitti:omassa ladassani vm.93, on jo katti, mutta sen on edellinen omistaja nypänny pois. siispä, saako sitä katsastettua ilman katallysaattoria? (1500 kaasari)

Tutulla oli joskus 1500s -94 tavallisella kaasarilla. Laitto katin vaan katsastuksen ajaksi niin aina päästöistä läpi! Jos tavallinen kaasari on kunnossa ja säädöissään niin katin kanssa saa varmasti päästöt kohalleen. Jos itse ajaisin axtec ladalla niin tekisin just tuollain että normikaasari tilalle!
Kattia vaan ei kannata pitää koko ajan koska ryypynkäyttö ja kylmäkäynti ei tee sille hyvää tavallisen kaasuttimen kanssa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: katallysaattori ongelma
periaatteessa ei kai pitäisi mennä läpi normaalilla kaasuttimella, kun US83 normissa vaaditaan myös noi polttoainehöyrysysteemit ja lukeeko noi lambda jutut peräti otteessakin, joten systeemin tulisi olla lambdalla ohjattu, eikös kaasarin vaihtokin sitten vielä rinnasteta koneenvaihtoon, siitä pitää olla päästödokumentit ja sit vielä muutosprosentit 


Re: katallysaattori ongelma
Se rinnastetaan tuunaukseksi ja sehän on tunnetusti pahasta.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: katallysaattori ongelma
No kuka katastusmies huomaa että kaiken maailman letkut menee just oikeeseen paikkaan!Lada-Jussi kirjoitti:periaatteessa ei kai pitäisi mennä läpi normaalilla kaasuttimella, kun US83 normissa vaaditaan myös noi polttoainehöyrysysteemit ja lukeeko noi lambda jutut peräti otteessakin, joten systeemin tulisi olla lambdalla ohjattu, eikös kaasarin vaihtokin sitten vielä rinnasteta koneenvaihtoon, siitä pitää olla päästödokumentit ja sit vielä muutosprosentit

Eihän siinä tartte niitä hiilipönttöjä tai happianturia sieltä pois ottaa..
Ei tietenkään ole laillinen mutta yleensä kattovat vaan päästölapun eivätkä ala jokaista letkua tai niplaketta tutkimaan. Ja sen päästölapunkin voi väärentää!!


Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: katallysaattori ongelma
Eiks siinä otteessa lue jotain että vähäpäästöinen kaasutin ja pakokaasunkierrätys vai mikä se oli
Eli periaattes ei sais tavallista kaasariakaa vaihtaa..

- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: katallysaattori ongelma
niin periaatteessa, mutta kuten larssi totesi, ei sitä kukaan huomaa, pakokaasuhöyryjä on vaikee mitata katsastuksessa, korkeintaan nenällä.
kiitos pallokorvalle lisäyksestä, tuuninki tietysti on tuon modifioinnin pahin juttu, vaikka toisaalta katsastuksessa ei tietyin ehdoi tuninkia kielletä.
kiitos pallokorvalle lisäyksestä, tuuninki tietysti on tuon modifioinnin pahin juttu, vaikka toisaalta katsastuksessa ei tietyin ehdoi tuninkia kielletä.

Re: katallysaattori ongelma
Inssiä ei ainakaan täällä päin tunnu juurikaan kiinnostavan kui se, että pellin alla on ladan kone ja kun on vakio ilmanputsarikin niin eipä sanomista tule...
Päästöt pitää tietty olla kohillaan mutta muuten.
Tietenkin jos otteessa lukee 1200 ja inssi vahingossa pyöräyttää ko. auton kaasulla ympäri paljaalla asfaltilla, saattaa mennä konehuone "vähän" takempaan syyniin
Päästöt pitää tietty olla kohillaan mutta muuten.
Tietenkin jos otteessa lukee 1200 ja inssi vahingossa pyöräyttää ko. auton kaasulla ympäri paljaalla asfaltilla, saattaa mennä konehuone "vähän" takempaan syyniin

1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Re: katallysaattori ongelma
eli biltemasta hakemaan yleiskattia? paikalleen ja leimalle kiitoksella? oliskin noin helppoa 

Re: katallysaattori ongelma
Periaatteessa kyllä, mutta kun kyseessä on axtec, niin todellisuudessa ei.pmatti kirjoitti:eli biltemasta hakemaan yleiskattia? paikalleen ja leimalle kiitoksella? oliskin noin helppoa
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™