daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
slappala

daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

Morjens..laitoin tuommosen kaasarin axtecin tilale ja hyvin pelittää muuten vaan tahtoo seokset olla liian laihalla yli 2000rpm eli ei mene leimaan siltä osin. tyhjäkäynnillä sen saa humppailemaan siihen 0.5v(lambdalta mitattuna) paikkeille eli ok.

onko jollain vinkkiä suuttimeksi ykköskurkkuun?

muuten pelaa hiton hyvin. syö 6.9l matka-ajossa.

ja onko jollain ilveellä mahdollista saada tuo läpi leimalta jos ei huomaa inssi että on kaasutin vaihdettu?

muuten myydään halvalla kohta yksi axtec kohta..tai ostetaan tuohon axtecciin ne suuttimet.
slappala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

niin ja kaasutin on alipaineella toimivalla 2 kurkulla varustettu ja manuaaliryypyllä. ketuttas tuo hyvä koppanen kampe turhan takia myydä pellolle tms.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tarjoan koko autosta 200eur VAIN jos alkuperäinen ASTEK kaasari tulee mukaan :D .

Ei tartte leimata :D .
Lada rules
slappala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

pidetään mielessä..tuossa olisi vaan tarjolla 1700i kone 200e tms. en vielä tiedä tuleeko kaikki hilppeet mukaan..jos tuommosen lykkäsi entisen motin tilalle :). Vois olla vaihtoehto..
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja audiq »

Tuollahan tuosta samasta aiheesta oli ihan väittely.
Väittelyn "vastapuoli" varmaankin nyt selventää, miten sen saa säädettyä arvoihin. :lol:
slappala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

juuh...lähinnä tuo yli 2000rpm päästöt mietityttää ja nimenomaan se lambda arvo kun aika tiukkaa sen kanssa ainakin AKE:n sivujen mukaan.

PS: niin ja kaikki orggishilut löyty axtec yms. paitsi kaasuvivuston tankoja modattu että sopi tuohon daaziin..siksipä tätä ei raaskisi pellolle laittaa kunkoppa on tosi hyvässä kunnossa. Parhaassa missä ikinä missään edellisessä ladassa ja vm.94
slappala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

tupla
Viimeksi muokannut slappala, 15.3.2008 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
slappala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

moikkis..no niin tuli käytettyä tuolla testissä pirssiä..päästöt oli luokkaa A1 eli erinomaiset tyhjäkäynnillä. kaasulla liikaa happea mutta muuten ok..eli sitä suutinta ja paikkaa etsiskelisin.
mistä tuo pääsuutin löytyy ja mistä kaasareista saa siihen vaihtokelpoisia kamppeita? luulisin että pääsuuttimella pärjää jos sen vaihtaa hitusen isompaan.

tai jso joku muu suutin ehdotus on jota voisi helposti swapata...tyhjäkäyntipiiriinhän tuon ei pitäisi vaikuttaa...

happi(tai lamda?) oli 1.3-1.5 kun saa olla 1.0 kuulemma.

PS: ryyppykin pelittää mainiosti ja auton käynnissä ei ole valittamista ollut tuon kaasarin vaihdon jälkeen :D
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja audiq »

Eikös happi saa olla 5.0? Vai onko tuo max.-arvo vähäpäästöisellä pienempi. :?

Täällä ainakin oli juttua suuttimista. Siellä on minunkin kokeiluista vähän tarinaa.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Pääsuuttimet käy suoraan Webereistä (mm. DGV, DGAV yms.)

Jos siinä mittauksessa on ollut kierroksia se 2000 niin ei niillä kierroksilla soppa kulje pääsuuttimien kautta, vaan pelkästään tyhjäkäyntipiirin kautta. Webereissä pääsuuttimet alkaa tulla kuvioon mukaan vasta jopa yli 3000 kierroksen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
slappala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

hmm..no mitäköhän tuolle sitten tekisi että saisi enempi soppaa tuonne 2000+ ja pidettyä tuon tyhjäkäynnnin ok..jos sen säätää tosiaan sitten kierrokset rajoille ja seokset sitten kohalleen tyhjiksellä..vaan auttaneeko tuo tuohon 2000rpm yli mittaukseen..

tulisko tuo sitten isommalla tyhjissuutitmella että vaikuttaako seosruuvi sitten enää siihen yli 2000rpm vai pelkästään tyhjäkäynnillä..eli silloin tuota tyhjsi suutinta sitten hiukak isontamaan.

Luulisi tuon ykkös kurkun olevan kuitenkin jo auki...2000+. kai siellä joku siirtymäpiiri on kuitenkin jos ei pääsuuttimesta tule vielä soppaa?

kokeili huudattaaa yli 4000rpm:kin jos ois laskenut sitten kohalleen mutta ei. Tosiaan oli vähän outo mittari ja kun ei lue siinä selkeesti mitä arvoa siinä pyöri niin jäi se käsitys vain että muka happea olisi ollut liikaa 2000rpm

pakokaasu analyysi tampere :D

olisiko jossain kuvaa missä on nuo suuttimien paikat merkattu?

alipaine daaz:han tuo on..ja ozone tyyliin nuo säätöruuvit. pitää tsekata se numero vielä kun pääsee auton viereen.
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja audiq »

Olikohan se nyt Ozon vai mikä tuossa meidän remmikoneessa, mutta siinä ainakin tuntuu ensiöpuolen pääsuutin vaikuttavan hyvinkin aikaisin seokseen. Veikkaisin, että 1500rpm ja ylöspäin, niin mennään jo selkeästi pääsuuttimella.
slappala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

jeps..pitää ensin kokeilla tuota yköskurkun pääsuutinta vaihtaa naksun tai kaksi isompaan.

freetechnicsin sivulla näkyi olevan aika hyvät ohjeet dgv:lle ja nuita voinee soveltaa myös tähän ozoneen. Ilmotellaampa kun jotain saa aikaiseksi. Jos ei tuo auta niin sitten pystyy vielä koklaamaan tuota ykösen tyhjissuutinta sitten isompaan ruuvin säätörajoissa.

Jospa toi menis läpi jopa..pitää vaan sitten keksiä joitain kiinnityspaikkoja nuille ylimääräisille letkuille ;)...näyttää sitten ainakin äkisti että olisi vaikka tallella jotain saastelaitteita. Toki en usko että kauheena inssiä kiinnostaa jos menee vaan läpi testistä..ja nimenomaan kun on muualta laput ja siellä voivat sitten vielä varmistella.
slappala

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja slappala »

2105-1107010-20 vanhemmissa 1,2 ja 1,3 malleissa vuodesta 1980 alkaen, ilman saasteen alennus järjestelmää.


Elikkäs toi on tarkka malli tolle kaasarille...tarkoitus olisi avata vkl aikana ja kattoo suuttimien koot. ilmankos tuli pihi 1.5L ;)...kun ton laitto niin kulutus on suht inhimillinen. Mikähän 1-kurkun pääsuutin siinä 1.5 kaasarissa on orggiksena?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: daaz kaasari axtecin tilalle?Suutinkoko?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

slappala kirjoitti: Elikkäs toi on tarkka malli tolle kaasarille...tarkoitus olisi avata vkl aikana ja kattoo suuttimien koot. ilmankos tuli pihi 1.5L ;)...kun ton laitto niin kulutus on suht inhimillinen. Mikähän 1-kurkun pääsuutin siinä 1.5 kaasarissa on orggiksena?
Sama 112 kuin pikkukoneen kaasarissakin. Joissain pikkulohkon kaasareissa on saattanut olla myös 107 pääsuuttimena. Ykkösen lisäilmasuutin onkin sitten 150 kun pikkulohkon kaasarissa se on 170.
Pikkulohkon kaasarissa kakkoskurkku on sitten 32 mm ja isolohkon kaasarissa 36 mm, eli yläkierrostehoissa jäädään kyllä jälkeen.

Kulutus lienee inhimillinen kun ruokaa ei saada koneeseen yksinkertaisesti riittävästi.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin