Niin Lada 110 ja 1500 ja 8 vent.ja v.2002 Tartissa nyt ihme vika. Räpisee kuin pahvinpala
polkupyörän pinnoissa ja ei pyöritä moottoria. Nyt vaihtoin ihan uuden tartin, ei auttanut ihan samallatavalla sekin räpisee ja ei pyöritä moottoria. Vauhtipyörä ei jumissa olen kokeillut. Vika tuli ihan yhtääkkiä illalla ajettu talliin ja aamulla heti tuo vika ilmeni.Sulakkeet ehjät,onko jotain releitä mitä pitäisi tarkistaa, noista releistä ei tietoa onko niitä tartille. Akussa on virtaa ja johdot on hyvät. Mistähän tuo räpinä kuuluu, eiköhän tuo tartin hammasratas mene tuonne vauhtipyörälle,kun se ei yhtään moottoria pyöritä tyhjää vaan räpisee. Ja nyt kun vielä ihan uusi tartti ja ei silti toimi.
Veikko.
Lada 110 ja Tartissa vikaa
Re: Lada 110 ja Tartissa vikaa
oletko kokeillut suoralla johdolla antaa solenoidille virtaa? onko akunkenkien, startinjohtojen ja maajohtojen liitokset varmasti kunnossa?
Jos uusi startti saa sähköä ei pitäisi olla estettä sen toimimiselle.
Solenoidille tulevaa johtoa seuraamalla voi löytyä rele..
Jos uusi startti saa sähköä ei pitäisi olla estettä sen toimimiselle.
Solenoidille tulevaa johtoa seuraamalla voi löytyä rele..
Re: Lada 110 ja Tartissa vikaa
Toisissa autoissa lähestyhjä akku on aiheuttanut tuota. Pitää ihan ihme rätinää, kuin olisi startti levinnyt, mutta akun vaihtamalla (tai lataamalla) toimiikin ihan normaalisti. Tästä on omakohtaisia kokemuksia. Koitas ladata akku.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Lada 110 ja Tartissa vikaa
Kiitos hyvistä ja nopeista vastauksista. Kyllä tuo vika oli akussa, latasin sitä 5v vanhaa akkua ja sain startin pyöräyttämään jo vähän. Ostin uuden akun niin johan rupesi startti pyörimään. En koskaan ole ennen tuon takia startista tuommoista ääntä kuullut, vaan ei kuulu mitään tai pyörittää sitten tosihuonosti. Oli ihan uusi ääni minulle.
Veikko.
Veikko.
Re: Lada 110 ja Tartissa vikaa
eli ensinkö ostit uuden startin ja sitten kokeiltiin vasta lisävirtaa??vjk88 kirjoitti: Ja nyt kun vielä ihan uusi tartti ja ei silti
toimi.
Re: Lada 110 ja Tartissa vikaa
No kyllä siinä niin kävi, että lisävirtaa kokeilin vasta uudella startilla. Kyllä kuitenkin purin tuon vanhan startin ennen kuin ostin uuden ja oli kovin likainen käämien kohdalta,mutta hiilet olivat vielä hyvät sitten siinä startin hammasrattaiden kohdalla ulkokehällä on semmoinen musta jostakin kovan muovin tyyppisestä aineesta iso hammaspyörästö joka oli murtunut kolmesta eri kohdasta oli ihan irtonaisia palasia. Kyllä ne palaset sai aseteltua siihen takaisin ja siinä on sellainen peltilevy joka tulee päälle ettei ne palaset olisi päässeet putoilemaan, mutta aika epävarmalta tuo tuntui ja kysyin startti korjaamosta että saako tuota osaa erikseen niin ei kuulema saa ainakan heiltä. Sitten kun vanhan annoin vaihdossa uuteen niin piti väliä maksaa 140 € + sitten uusi akku 45 € 60 amp.huoltovapaa Piltemalla. Tuon akun olisin kuitenkin joutunut ostamaan. Akulla kahden vuoden takuu kuitenkin. Tuolla startilla vaan vuoden takuu. Olisihan tuo vanha starttikin saattanut vielä pelittää jonkin aikaa, kun en olisi sitä etes irroittanutkaan vaan olisin älynnyt tuota akkua epäillä, mutta kai tästäkin jotain oppi.
Veikko.
Veikko.
Re: Lada 110 ja Tartissa vikaa
110 ei lähtenyt aamulla käyntiin. Virta-avaimesta käännettäessä ei tapahtunut mitään. Valot toimivat OK ja virtaa näytti olevan. Pienen startin vasaroinnin jälkeen auto käynnistyi. Ajoin auton samantien huoltoon, jossa oltiin sitä mieltä, että koko startti kannattaa uusia samantien, koska solenoidin kanssa puuhatessa tulisi työntunteja startin hinnan verran.
Harmittavasti on ollut näitä luotettavuusongelmia nyt melko paljon. Kaksi kuukautta sitten meni anturi, joka käytännössä esti autolla ajamisen. Kevättalvella meni puola kesken ajon. Autolla on ajettu 140000. Vuosimalli 2000.
Harmittavasti on ollut näitä luotettavuusongelmia nyt melko paljon. Kaksi kuukautta sitten meni anturi, joka käytännössä esti autolla ajamisen. Kevättalvella meni puola kesken ajon. Autolla on ajettu 140000. Vuosimalli 2000.
Re: Lada 110 ja Tartissa vikaa
Silmäilin venäjänkielistä korjauskirjaa....Lada satakympissä startissa näyttää olevan planeettahammaspyörästö joka alentaa vauhtipyörää pyörittävän hammasrattaan pyörimisnopeuden noin neljäsosaan ankkurin pyörimisnopeudesta.Luojan kiitos startti on alkuperäinen kuten akkukin ...5 vuotta 3 kk.