Eli jos kerrotaan alusta asti niin tuossa viimeaikoina olen huomannut että mokoma ei käynnisty lämpimänä muutakuin pitkään kaasupohjassa sahaamalla. Nyt sitten tänään tuli paikallistettua vuotoja imusarjasta lähtevässä alipaineletkussa ja sen haaraumissa, olisi taas pari uutta pätkää ja aika näyttää olivatko syypäitä vai pitääkö jatkaa tutkimista, tähänkin saa antaa vinkkejä jos sattuu ettei auttanut.
Mutta sitten enemmän askarruttaneeseen kysymykseen. Tuossa letkuja vaihtaessani piti ilmanputsarin koppa irroittaa että sai käsiään edes lähelle oikeaa paikkaa. Yllätys olikin melkoinen kun kopassa oli ainakin puoli desiä öljyä, ja toinen mokoma jos ei enemmänkin ilmanputsariin imeytyneenä. Mitäs viisaammat sanoo, johtuuko tämä vain tukkeutuneesta huohotinputkesta vai voiko olla vakavampiakin syitä? Huohotinputkessa oli kyllä jonkinverran vaaleaa mömmöä kun sitä jo vähän rassasin.
Mitään muita oireita aiemmin mainittujen lisäksi ei ole juuri ollut, paitsi mitänyt piti tyhjäkäyntiä ruuvata isommalle kun talvi alkaa iskeä, ja varmasti tuo letkujen vuotokin vaikutti. Voisiko sillä olla mitään tekemistä kun tuli vähän rankempi reissu viimeviikolla heitettyä eli jotain 800km vuorokaudessa tuolla?
Tuossa viimeaikoina ajellessa kyllä näyttikin että savua puskee hiukan tavallista enemmän, muttei asiaan tullut kiinnitettyä sen enempää huomiota

Lisätääs vielä: No oli se sitten näköjään heitellytkin sitä öljyä reippaasti. Kovinkin alle minimin näytti tikku kun vilkaisin, viimeksi kun katsoin (pari viikkoa - kuukausi sitten) oli jossain lähempänä max:ia kuin minimiä. Tarkemmin ajatellen viime viikon reissulla tuo tuntuikin välillä alitehoiselta, poltti varmaan osittain öljyä kun sitä kerran oli tuolla putsarin kopassakin reilusti. Nyt kaipaisinkin kyllä tietoa uskaltaako tuohon vaan heittää uudet öljyt vai onko jossain pahempikin vika ja ne lentää samontein ulos?
Edittiä, päivitin taas kerran ketjun otsikon paremmin nykytilannetta vastaavaksi. Lisää selvennystä myöhemmissä viesteissäni...