lada 2.0

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
hougan

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja hougan »

elikkäs.. ollut vähän hiljasta hetken aikaa.
autoa alettu taas hitsaamaan. hyvältä näyttää.
koppa on uskomattoman lujapeltinen vaikka 33 vuotta
vanha ja pari vuotta metässä maannut.

alustan palikat hommattu eteen.
moottori edistyy.. pitää vaan miettiä paljonko
pitää sijottaa euroja :)

fiatin lyhytkeppinen laatikko istuu nätisti. tunneli pitää
vaan kasata ympärille.

en oo vielä katellut mistä löytäis hiacen taka-akselin tai hiluxin.. eiks
se ollu sama paitsi hitusen kapeempi?

osat ois melkeen kaikki hommattu. pitäs vaan saada jotain tehtyä.
kurjaa kun voi vaan v-loppusin rakennella :(
noh. eiköhän tänä kesänä päästä ajoon.

kuvia koitan napsia v-loppuna :)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä ne vissiin samoja muuten oikeestaan on ne hiluxin ja hiacen akselit (hiluksissa tais olla leveempi)
hyvältä kuulostaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

- Pyöriä lamppunen hilux 70/80 luvun vaihteesta 141cm laipasta laippaan.
- Hiacen koko lukkomurikka käy vanhan hiluxin banjoon vm77-82
- Hiacen perän tarkka leveys jarrurummun pinnasta toiseen on 1435mm.

- Banjossakin on eroa eri mallejen välillä. Alkupään hiluxeissa on
semmonen kevyt hitsaamalla kasattu banjo.

- peltibanjoa löytyy pyöreälamppuisesta hiacesta (aböyt <---84 )..ja luultavasti
siitä vanhemmista
Jostakin joskus otin ylös nuo tiedot.. Eli mitään vastuuta en ota, koska en ole ite mitannut :) Mikä muuten on Ladan taka-akselin leveys jarrurummun reunasta toiseen?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
umas

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja umas »

tämä projektihan vaikutta mielenkiintoiselta! pistä ihmeessä kuvia ladagalleriaan!!!
hougan

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja hougan »

hmm.. pitää tutkia tota perää tarkemmin kun on ajankohtasta.
mites kestäviä noi vanhat hiacen perät mahtaa olla?
onko uusimmissa erillisjousitu?
vois kyllä surffailla nettiä ja katella.

turvakaariakin pitäs alkaan vääntää. kiire kiire tulee :(

kuvia tulee jahka v-loppuna pääsen auton luo.

huolestuttaa tuo perä nyt vaan. olis yks fiatin perä
mut sekin näyttää nii hepposelta.
jokatapaukses katsastukseen mennään ladan omalla.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä ne fiiatin perätkin aika hyviä on
ja jos on ladassa niin paljon tehoa että hiacen perä ei kestä niin laita ihmeessä enemmän tietoa!
varmaan likemmäs 500heppasissa vielä käyttävät hiacen perää joten ei se voi ihan huono olla (voihan näissäkin olla jotain eroja mutta kyllä ne aina ladan perän voittaa)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Pääasia että on lukkoperä niin silloin se kyllä kestää. Mikään avoin perähän ei kestä oli se sitten mistä autosta tahansa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
hougan

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja hougan »

toi on kyllä totta että lukko kestää paremmin.

kaverilla ois upee moottori minkä ehdottikin myyvänsä jos
tulee takavetoon. pitää nyt vaan tarjota joku huima rahasumma :(
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä oon jotenki käsittäny että jossain rallivehkeissä (muissa ku Ladoissa) käyttäävät Ladan taka-akseleita, mixei ne sit toimis katukäytössä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja START »

ralli starleteissa käyttävät yllättävän paljon ladan perää mutta eihän niissä ole tehoakaan kuin pari sataa heppaa :wink:
muutenkin tuntuu että ladan osien kestävyyttä arvostetaan enemmän noissa toyotan piireissä kun ladan..


ja tosiaan hiacen perä täytyy olla lukollinen että kestää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
hougan

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja hougan »

oon kans kuullu et ladan akseleita käytetään starleteis.

mistäs mahtais löytyä hiviä kuvia mistä ottaa mallia
turvakaareista. pitääkin alkaa ettiin.
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

hougan kirjoitti:oon kans kuullu et ladan akseleita käytetään starleteis.

mistäs mahtais löytyä hiviä kuvia mistä ottaa mallia
turvakaareista. pitääkin alkaa ettiin.
Tuolta löyty joitain kuvia: http://kuvablogi.com/blog/12131/1/
hougan

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja hougan »

kiitoksia kuvista. noista pääseekin hyvin alkuun.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja START »

näkyy sitä putkea ladaankin kummasti mahtuvan :shock:
onkos ralli miehet mitannut paljonko putkea menee tommosiin kunnon kaariin? (ihan mielenkiinnosta)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
hougan

Re: lada 2.0

Viesti Kirjoittaja hougan »

paljon on putkea juu :)
meinasin tehä hieman yksinkertasemmat mut
jos nyt tekis heti kunnolla.
Vastaa Viestiin