2107 1300 hyytyy lämpimänä: korjattu. Tyhjäkäynti hukassa

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
=Shiguli=

2107 1300 hyytyy lämpimänä: korjattu. Tyhjäkäynti hukassa

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Eli homman nimi on nyt se, että kaverini 2107 (1300cc) tahtoo hyytyä lämpöisenä, meinaa sammua ilman ryyppyä ja käynti tavallaan pätkii. Itse epäilen laihaa seosta. Onko siis syytä ensin puhdistaa kaasutin? Auto myös tahtoo syödä tulppia. Itse rengastaisin sen tuohon laihaan seokseen.
Viimeksi muokannut =Shiguli=, 3.3.2008 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokke
Viestit: 105
Liittynyt: 6.10.2006 18:02
Paikkakunta: Olkkola, paikka jossa asuu villi ja vapaa kansa

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Itsellä 1200 L -83 kaasarilata.Oireet oli: väliin reipaskin jälkikäynti,Tukkoisuus,ei meinannut kulkea oikeen mihinkään.Väliin joutu ryypyn kanssa pelaamaan,että sai kiihtymään mäkeen. Lisäksi joutu sahaamaan aika pitkään,että lähti käyntiin.Ja kaasun hölläämisen yhteydessä tapahtui aina nykäisy myös.Tänään sitten putsasin kaasuttimen ja painoin ilmalla kanavat auki.Lisäksi laitoin uusia suuttimia,mitkä tosin oli 1500:sen ladan ainakin paketin mukaan. Ja yllätys oli melkoinen ,kun kävin koeajolla. Auto lähtee käymään kun taikaiskusta ja ryypyn pystyi ottamaan pois päältä vajaan minuutin tyhjäkäynnin jälkeen. Ja sehän kulkeekin tosi mukavasti. Ei merkkiäkään enää siitä tukkoisesta ja nykivästä autosta,mitä se ennen oli. Ja kaasutinta ei ole säädetty huollon jälkeen edes mitenkään.
Ei riemulla rajaa,kun omalla latalla ajaa. :)
=Shiguli=

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Pitääpä puhdistella kaasari sitten viikonloppuna ja katsoa miten käy.
=Shiguli=

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Ilmansuodatin vaihdettiin tänään, aikalailla saastainen oli. Hieman oli merkkiä huohotusöljystä. Nyt tuli huomattua seuraavanlainen asia. Auto toimii siis kylmänä aivan mainiosti, kuten aiemmin mainitsinkin, mutta sitten kun on saanut ajettua normaaliin käyntilämpötilaan ja ajanut noin puoli tuntia sen jälkeen, niin tuntuu aivan kuin kone ei saisi bensaa. Kaasua joutuu pumppaamaan kokoajan ja liikkuminen on nykivää. Mistähän tuo taas johtuu.
Pallokorva

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Pallokorva »

Katsokaapas virranjakaja eli ennakko, katkojan kärjet sekä konkka. Jos pirsi toimii kylmänä ja noin puolen tunnin herkuttelun jälkeen alkaa pätkiä ei vika todennäköisesti ole bensapuolella.
=Shiguli=

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Ennakkoon ei olla koskettukaan, joten kärjet voisi vaihtaa ja konkan samalla.
Jokke
Viestit: 105
Liittynyt: 6.10.2006 18:02
Paikkakunta: Olkkola, paikka jossa asuu villi ja vapaa kansa

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Tulis äkkiseltään mieleen,että kun konkka tai puola lämpiää niin alkaa pätkii tuota virran kulkua. Itselläni on jonkun kerran ollut noissa kuuskytälaisissa samanlaisia oireita,niin on vähän ajan päästä puola pimennyt kokonaan. Ja ei siinä raha hukkaan mene vaikka vaihtaa varulta kummankin. Häviääkö ongelma esim. puolen tunnin seisonnan jälkeen?
=Shiguli=

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Kyllä häviää, kun kone pääsee jäähtymään. Tuli tuossa huomattua, että ei taida flekti oikein pelata, kun sylkäs nesteet pihalle. Noh, pitää huomenna selvittää mistä johtuu. Kokeilenpas samantien erästä tarvikepuolaa, kun sellainen löytyy.
=Shiguli=

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Noniin, onpa sitten se syylärin lämpökatkaisija pimeänä. Eikös se ole ihan periaatteessa toimiva ratkaisu, että vetää vaan ne lämpökatkaisijan piuhat kabiiniin ja sinne namiskuukkeli? Nyt tosiaan vaikuttaisi olevan bensansaannissa vikaa. Osakaasulla hyytyy koko vehje, tuntuu oikein polkimesa semmoinen löysä alue. Sitten kun tinttaa kaasun pohjaan, niin alkaa vetämään, mutta vähän heikosti silti.
=Shiguli=

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Auto saatiin käymään ihan kunnolla kaasuttimen puhdistuksen jälkeen. Nyt oon vaan sellainen ongelma, että tyhjäkäynti hävisi itsestään. Olenko siis mahdollisesti kasannut jotain päin mäntyä? Flekti kytkettiin pyörimään jatkuvasti abikoilla liittämällä.
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä: korjattu. Tyhjäkäynti hukassa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Oletko kokeillut säätää tyhjäkäyntiä?
Kuva
1 Tyhjäkäyntiruuvi
2 Seosruuvi

Onko tuollainen kaasari? Jos on niin ota tuo koko hökötys irti jossa tyhjäkäyntiruuvi on ja vaihda sinne jousi niin pitäisi alkaa toimimaan... Itellä sama vika ja aukaisin tuon eilen niin ei siellä mitään jousta ollut :lol: joku oli laittanut kuparilankaa tilalle, niin ei ihme jos ei toiminut :o
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
=Shiguli=

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä: korjattu. Tyhjäkäynti hukassa

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Kaasari on ainaki merkiltään Daaz, se tuli huomioitua purkaessa. Tosiaan pelas ku unelma putsauksen jälkeen. Sitten sammutettiin noin pariks minuutiks, ku pistettiin etuseen ilmaa, niin eipä kautta profeetan parran toimi enää tyhjäkäynti. Ryyppyä kun laittaa, niin silloin toimii. Viittaisi vähän roskaan jossakin.
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä: korjattu. Tyhjäkäynti hukassa

Viesti Kirjoittaja aropupu »

ja huomioithan senkin että siinä on oltava myös imusarjasta tuleva alipaineletku kiinni siinä tyhjäkäyntiruuvin vieressä,muuten venttiili on koko ajan kiinni.
=Shiguli=

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä: korjattu. Tyhjäkäynti hukassa

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Kaikki letkut laitettiin omille paikoilleen takasin. Tuo kaasutin näyttää mielestäni kyllä enemmän nappiksen kaasarilta, tuossa 2107:ssa (2105 moottori) on erilainen (Daaz).
vaanan-c

Re: 2107 1300 hyytyy lämpimänä: korjattu. Tyhjäkäynti hukassa

Viesti Kirjoittaja vaanan-c »

Pitäiskö puhdistaa tyhjäkäyntisuutin? se löytyy kaasuttimen kyljestä vähän alapuolelta kannen saumaa messinkinen ruuvikanta,se kierretään ulos ja sen päässä on varsinainen tyhjäkäyntisuutin (reikä 0.45-0.55 mm) se kannattaa puhdistaa esim. kuparisen sähköjodon säikeellä.jos muut säädöt on kohdallaan niin tyhjäkäynnin pitäisi toimia.
Vastaa Viestiin