PöyhöinKuusaalt kirjoitti:No siellähän sitten oli syntynyt hyvää jälkeä. Liittimessä, joka oli siis moottoritilassa, urokset 3kpl olivat sulaneet naaraisiin ja katkenneet pippelinjuuresta. Korostan, ettei tämä liitos ollut mikään viraapeliviritys vaan ihan aluperäinen. En vain ymmärrä miksi se sinne oli laitettu. Eikö lämmitysjohdoissa, siis siinä osassa, joka tulee pistokkeeseen ollut ennen muunlaisia päitä? Ja miksei siellä ollut yhtenäistä johtoa siihen vanhanaikaiseen isoon pistokepäähän?
Edelleen Calixissa on käytössä latta-abiko tyyppiset liittimet, jotka vanhetessaan leviävät ja siten löystyvät. Aiheuttaa virransyöttöön vastusta joka taas sulattaa liittimet karrelle.
Jospa johto on ollut liian lyhyt puskurista vastukselle ja siksi siellä on jatko.
Vai tarkoitatko sitä, että pistokepäästä vastukseen tulisi johto ilman liitoskohtia? Se ei ole mahdollista jo ihan asennuksen helpottamisen takia.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Meneekö koko lämmitin uusiksi, jos johdot ovat pilalla? Saako sen johdon jotenkin sieltä vastuksen juuresta irti niin, että sinne saa uuden johdon jos vastus on kunnossa? Onkohan se lohkossa oleva mötikkä jotain vakiokokoa, että siihen saa helposti uuden?
Eipä niitä johtoja vastuksesta saa irti, uutta vastusta vaan kehiin, jos liittimet sökönä.
Ladaan (ja joihinkin Fiateihin) tarkoitetut vastukset luonnollisesti sopivat lohkossa olevaan reikään, mutta vanhat johdot eivät sovi eri merkkien välillä toisiinsa.
2102 16V ex.
2103 -75