Pesinpä tuon Combin sitten tänään ja vielä pitäisi vaha laittaa. Kummasti vaan kaikkea p*skaa eksyy listojen ja tiivisteiden väliin, kun tuo on tuossa ulkona seissyt.
1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81
Käyntivaikeudet johtuivatkin sitten viallisesta tulpasta, joka kesti jopa reilu 300km ajoa. Nyt käy taas tasaista tyhjäkäyntiä 1200 raadon wanhoilla Boschin tulpilla.
Pesinpä tuon Combin sitten tänään ja vielä pitäisi vaha laittaa. Kummasti vaan kaikkea p*skaa eksyy listojen ja tiivisteiden väliin, kun tuo on tuossa ulkona seissyt.
Pesinpä tuon Combin sitten tänään ja vielä pitäisi vaha laittaa. Kummasti vaan kaikkea p*skaa eksyy listojen ja tiivisteiden väliin, kun tuo on tuossa ulkona seissyt.
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81
Tänään tuli sitten vielä vahattua Combi ja kyllä se on nyt kuin aivan eri auto olisi. Keulan erisävy vain paistaa erityisesti nyt vahauksen jälkeen ikävästi silmään. Pitää miettiä mikä olisi paras ratkaisu korjata asia.
Tähän loppuun pitää vielä paljastaa, että kalusto lisääntyy lähiaikoina yhdellä 70-lukuisella yksilöllä mutta siitä lisää tuonnempana.
Tähän loppuun pitää vielä paljastaa, että kalusto lisääntyy lähiaikoina yhdellä 70-lukuisella yksilöllä mutta siitä lisää tuonnempana.
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
kaluston lisäystä..
Noniin, tänään aamupäivästä tuli sitten käytyä hakemassa tuo kyseinen auto trailerilla.
Kaikki alkoi siitä, kun perjantai-iltana bongasin Itärauta-foorumista ilmoituksen, jossa myytiin vm. '74 Lada Combia Kaarinassa. Hetimmiten tuli tartuttua puhelimeen, kun hintakin oli varsin huokea. Sovimme kaupat puhelimessa näkemättä koko autoa; Tämän ikäiset Combit alkaa olemaan jo senverran harvassa, että aivan turha oli kuvia kysellä. Kuva-albumia ehtii täyttämään joskus myöhemminkin.
No, kyseessähän on siis vuonna '73 valmistettu ja '74 rekisteröity Lada 1200 Combi. Mittarissa reilu 46tkm, luultavasti toisella tai kolmannella kierroksella. Pientä laittoakin on luvassa: Jarrut puuttuu ja lievää käyntihäiriötä ilmassa. Ruostettakin löytyy kuten kaikista tämänikäisistä autoista, joskaan ei kovin paljoa.
No kuvat valehdelkoon enemmän kuin tuhat sanaa
:



Kaikki alkoi siitä, kun perjantai-iltana bongasin Itärauta-foorumista ilmoituksen, jossa myytiin vm. '74 Lada Combia Kaarinassa. Hetimmiten tuli tartuttua puhelimeen, kun hintakin oli varsin huokea. Sovimme kaupat puhelimessa näkemättä koko autoa; Tämän ikäiset Combit alkaa olemaan jo senverran harvassa, että aivan turha oli kuvia kysellä. Kuva-albumia ehtii täyttämään joskus myöhemminkin.
No, kyseessähän on siis vuonna '73 valmistettu ja '74 rekisteröity Lada 1200 Combi. Mittarissa reilu 46tkm, luultavasti toisella tai kolmannella kierroksella. Pientä laittoakin on luvassa: Jarrut puuttuu ja lievää käyntihäiriötä ilmassa. Ruostettakin löytyy kuten kaikista tämänikäisistä autoista, joskaan ei kovin paljoa.
No kuvat valehdelkoon enemmän kuin tuhat sanaa
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81
OHO!
Sehän on kokolailla ryhdikkään oloinen laite ja näköjään lähes kaikki pisteosat ja nippelit tallella.
Hyvältä näyttää jo nyt.
Sehän on kokolailla ryhdikkään oloinen laite ja näköjään lähes kaikki pisteosat ja nippelit tallella.
Hyvältä näyttää jo nyt.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74
joo kuten jo puhelimessa totesin kuvia näkemättä, että tosi löytö, nyt kannattaa vaikka pistää noi uudemmat paaliin ja keskittää kaikki voimat tuohon orkkisklassikkoon, on oikein klassikoiden klassikko kun vuoden 74 muutoksiakaan ei autossa vielä ole, kuten noin kirkkaat etuvilkut ja miten on onko 8,8 puristeinen kansikin?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74
Jep jep, sisustaltaan auto on kuin uusi enkä äkkiseltään myöskään havainnut pienintäkään osapuutetta! Helmojen kromilistat on irti, näyttivät olevan tavaratilassa. Ruostetta on jonkunverran takaovissa, takaluukku vaikuttaa olevan vain pintaruosteessa. Varsin lupaava aihio siis vaikka museokilpiin.Mara kirjoitti:OHO!![]()
Sehän on kokolailla ryhdikkään oloinen laite ja näköjään lähes kaikki pisteosat ja nippelit tallella.
Hyvältä näyttää jo nyt.
No, jos nyt vielä toistaiseksi säästetään uudemmat mallit paalimiehen kovalta kohtelulta.Lada-Jussi kirjoitti:joo kuten jo puhelimessa totesin kuvia näkemättä, että tosi löytö, nyt kannattaa vaikka pistää noi uudemmat paaliin ja keskittää kaikki voimat tuohon orkkisklassikkoon, on oikein klassikoiden klassikko kun vuoden 74 muutoksiakaan ei autossa vielä ole, kuten noin kirkkaat etuvilkut ja miten on onko 8,8 puristeinen kansikin?
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74
Ai toi löyty sitä kautta, muistankin vilkasseeni ilmotusta ja hetken kouras vattanpohjasta että pitäskö soittaa. Onneks ei. Meni varmasti parempaan ja pitkäikäsempään kotiin nyt.
Tosi hieno.
Tosi hieno.
Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74
Komea on tuo uusi '73 Combi. Silmään pisti tuo klassinen 70-luvun lopun villitys, huomiovalot. Jos tuo olisi minun combi, niin en lähtisi niitä irottelemaan, sillä sopivat ns. ajan henkeen, kun tuohan on ollut käyttöautona 70- ja 80-luvulla, jolloin nuo olivat arkipäivää... toisaalta kuitenkin aikansa tuunausta... 
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74
Tuossa vielä kuva moottoritilasta:

Tutkiskelin tuota tänään tarkemmin ja löysin mm. M-130A vararenkaan, joka tuotti ihmetystä. Jussin kanssa asiaa hetken pohdittuamme totesimme, että ilmeisesti tuo kuitenkin on varhaisten combien alkuperäinen vararengas.
Katselin myös auton mukana tulleita papereita joista päättelin, että autolla ei välttämättä ole ajettu kuin 146tkm. Ottaen huomioon sisätilojen kunnon ja kuinka vähän katkaisijoiden kuvat ja polkimien kumit ovat kuluneet niin luultavasti 146tkm on oikea lukema. Satatuhatta enemmän luulisi jo näkyvän sisustuksen kunnossakin. Mittari on pyörähtänyt ympäri joskus 90-luvun puolessa välissä, ehkä '93 tai '94. Hansikaslokerosta löytyi vihkonen johon oli merkitty bensan ostot v. 97 eteenpäin. Tuolloin mittarissa on ollut jotain n. 15tkm.
Autosta löytyi myös muutama edellinen katsastuslappunen, olikohan vuodesta 2002 vuoteen 2005. kahdessa viimeisessä oli merkattu sama mittarilukema mitä on nytkin mittarissa, eli viime vuosina autolla ei ole ajettu kuin katsastukseen. Vanhimmassa lapussa luki sentään 44tkm.

Tutkiskelin tuota tänään tarkemmin ja löysin mm. M-130A vararenkaan, joka tuotti ihmetystä. Jussin kanssa asiaa hetken pohdittuamme totesimme, että ilmeisesti tuo kuitenkin on varhaisten combien alkuperäinen vararengas.
Katselin myös auton mukana tulleita papereita joista päättelin, että autolla ei välttämättä ole ajettu kuin 146tkm. Ottaen huomioon sisätilojen kunnon ja kuinka vähän katkaisijoiden kuvat ja polkimien kumit ovat kuluneet niin luultavasti 146tkm on oikea lukema. Satatuhatta enemmän luulisi jo näkyvän sisustuksen kunnossakin. Mittari on pyörähtänyt ympäri joskus 90-luvun puolessa välissä, ehkä '93 tai '94. Hansikaslokerosta löytyi vihkonen johon oli merkitty bensan ostot v. 97 eteenpäin. Tuolloin mittarissa on ollut jotain n. 15tkm.
Autosta löytyi myös muutama edellinen katsastuslappunen, olikohan vuodesta 2002 vuoteen 2005. kahdessa viimeisessä oli merkattu sama mittarilukema mitä on nytkin mittarissa, eli viime vuosina autolla ei ole ajettu kuin katsastukseen. Vanhimmassa lapussa luki sentään 44tkm.
Eiköhän nuo keltaiset huomiovalot tule tuossa säilymään, kun itsekin diggaan noista ja aina toitotan miten hienoja ne ovat.Vanja-eno kirjoitti:Komea on tuo uusi '73 Combi. Silmään pisti tuo klassinen 70-luvun lopun villitys, huomiovalot. Jos tuo olisi minun combi, niin en lähtisi niitä irottelemaan, sillä sopivat ns. ajan henkeen, kun tuohan on ollut käyttöautona 70- ja 80-luvulla, jolloin nuo olivat arkipäivää.
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74
Onpas komia! Joku on täällä melkein kateudesta vihreä. Tällaista olen itsekin sivusilmällä etsiskellyt, ei vaan ole missään näkynyt.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74
Orkkis on orkkis vaikka jäteöljyssä paistas!!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74
Punainen Combi on nyt ollut pari viikkoa jokapäiväisessä ajossa ja on toiminut lähes moitteetta. Ainoastaan kaasaria on pitänyt säätää pariin otteeseen, kun se ei tunnu vieläkään toimivan täysin kunnolla.
Muitten romujen suhteen ei taida olla juurikaan raportoitavaa. Ainiin, sininen 1200 on nyt lopullisesti hävitetty. Pistettiin viimein rälläkällä se palasiksi ja vietiin paikalliselle romumiehelle..
Muitten romujen suhteen ei taida olla juurikaan raportoitavaa. Ainiin, sininen 1200 on nyt lopullisesti hävitetty. Pistettiin viimein rälläkällä se palasiksi ja vietiin paikalliselle romumiehelle..
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
1500 Combi DL
Pitikin sitten mennä sanomaan, että toimii..
No eilen combin kytkin teki hienon tempun ja painui ensin pohjaan eikä noussut omia aikojaan. No jalalla noston jälkeen poljin meni kivikovaksi yläasentoon eikä liikahtanutkaan enää. Ilmeisesti työsylinterin mäntä hyppäsi jotenkin yli ja vika johtui tästä. Paineen poistamisen ja lievän vasaroinnin jälkeen sylinteri alkoi toimia taas normaalisti.
No samalla tuli todettua, että Combin kytkimen säätövara alkaa olemaan lopuillaan eli kytkinremontti on jossakin vaiheessa edessä. Hyvä toisaalta sillä kytkinakselin laakeri pitää jonkinverran mekkalaa niin voi sen vaihtaa myös kytkimen vaihdon yhteydessä.
Tänään irrottelin combin bensatankin puhdistusta varten ja olihan siellä ihan kiitettävästi p*skaa 24 vuoden ajalta. Täyttöputken kumi oli vähän halkeilleen näköinen, joten käänsin sen toisinpäin siten, että itse putki meni letkun sisään halkeamien yli, joten siitä sen ei ainakaan pitäisi vuotaa. Toi vehje vie oikeasti bensaa 20litraa sadalla, 130km mittarissa täyteen tankkauksen jälkeen ja bensaa oli enää reilu 20 litraa tankissa.
Lisäksi tuo ei vieläkään tahdo oikein toimia, kierrosten ollessa n. 4500 combi alkaa nykimään älyttömästi aivan kuin joko tukehtuisi tai ei saisi bentsiiniä. Bensanpintaakin tänään kateltiin mutta sekin pitäisi olla aikalähelle ohjearvoissa, joten ei se voi siitäkään johtua. Huomattiin myös tänään että se aiemmin kehumani originaali kaasuttimen kansi on yhdestä kulmasta hieman kiero ja siitä se on hieman märän näköinen. Periaatteessahan se voisi ottaa tuota kautta ylimääräistä ilmaa ja vika johtuisikin siitä..
Pitää vissiin viimein se korjaussarja tilata tuohon, kansi ei kuitenkaan hirveän kiero ole, joten luultavasti vuoto loppuu uudella tiivisteellä.
Combista on muuten älyttömän helppo näemmä pölliä bensat, tankin pohjassa on proppu, joten ei muutakun astia vaan alle ja proppu auki..
No eilen combin kytkin teki hienon tempun ja painui ensin pohjaan eikä noussut omia aikojaan. No jalalla noston jälkeen poljin meni kivikovaksi yläasentoon eikä liikahtanutkaan enää. Ilmeisesti työsylinterin mäntä hyppäsi jotenkin yli ja vika johtui tästä. Paineen poistamisen ja lievän vasaroinnin jälkeen sylinteri alkoi toimia taas normaalisti.
No samalla tuli todettua, että Combin kytkimen säätövara alkaa olemaan lopuillaan eli kytkinremontti on jossakin vaiheessa edessä. Hyvä toisaalta sillä kytkinakselin laakeri pitää jonkinverran mekkalaa niin voi sen vaihtaa myös kytkimen vaihdon yhteydessä.
Tänään irrottelin combin bensatankin puhdistusta varten ja olihan siellä ihan kiitettävästi p*skaa 24 vuoden ajalta. Täyttöputken kumi oli vähän halkeilleen näköinen, joten käänsin sen toisinpäin siten, että itse putki meni letkun sisään halkeamien yli, joten siitä sen ei ainakaan pitäisi vuotaa. Toi vehje vie oikeasti bensaa 20litraa sadalla, 130km mittarissa täyteen tankkauksen jälkeen ja bensaa oli enää reilu 20 litraa tankissa.
Combista on muuten älyttömän helppo näemmä pölliä bensat, tankin pohjassa on proppu, joten ei muutakun astia vaan alle ja proppu auki..
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Re: 1500 Combi DL
Lada-Mies kirjoitti:Ainoastaan kaasaria on pitänyt säätää pariin otteeseen, kun se ei tunnu vieläkään toimivan täysin kunnolla.
Sanonko, sanonko, sanonko..?Lada-Mies kirjoitti:Toi vehje vie oikeasti bensaa 20litraa sadalla, 130km mittarissa täyteen tankkauksen jälkeen ja bensaa oli enää reilu 20 litraa tankissa.Lisäksi tuo ei vieläkään tahdo oikein toimia, kierrosten ollessa n. 4500 combi alkaa nykimään älyttömästi aivan kuin joko tukehtuisi tai ei saisi bentsiiniä. Bensanpintaakin tänään kateltiin mutta sekin pitäisi olla aikalähelle ohjearvoissa, joten ei se voi siitäkään johtua. Huomattiin myös tänään että se aiemmin kehumani originaali kaasuttimen kansi on yhdestä kulmasta hieman kiero ja siitä se on hieman märän näköinen. Periaatteessahan se voisi ottaa tuota kautta ylimääräistä ilmaa ja vika johtuisikin siitä..
Pitää vissiin viimein se korjaussarja tilata tuohon, kansi ei kuitenkaan hirveän kiero ole, joten luultavasti vuoto loppuu uudella tiivisteellä.
We....
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75