Nopeusmittari lakkasi toimimasta & syttyi CHECK ENGINE -valo
- Sdelano v SSSR
Re: Nopeusmittari lakkasi toimimasta & syttyi CHECK ENGINE -valo
Terve!
No siinä tapauksessa ei ole työn sankarit luottaneet amerikkalaiseen General Motors'iin, vaan on moottorinohjausjärjestelmäksi valittu saksalaisperäinen Bosch (todennäköisesti kuitenkin lisenssivalmisteinen "Bosch made in Russia".
Eli ei liene vika sulakkeissa, vaan 1) itse anturissa tai anturia pyörittävässä mekanismissa 2) anturin kaapeloinnissa 3) epätodennäköisemmin moottorinohjauslaitteessa 4) jossain muulla.
menestystä joka tapauksessa
SvS
No siinä tapauksessa ei ole työn sankarit luottaneet amerikkalaiseen General Motors'iin, vaan on moottorinohjausjärjestelmäksi valittu saksalaisperäinen Bosch (todennäköisesti kuitenkin lisenssivalmisteinen "Bosch made in Russia".
Eli ei liene vika sulakkeissa, vaan 1) itse anturissa tai anturia pyörittävässä mekanismissa 2) anturin kaapeloinnissa 3) epätodennäköisemmin moottorinohjauslaitteessa 4) jossain muulla.
menestystä joka tapauksessa
SvS
Sdelano v SSSR
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Kiitoksia! Siispä lata ensi viikolla uusiksi korjaamolle ja vissiin anturin vaihtoon. Eipä tuo taida järin kallista olla...
Anturin vaihto onnistuu vissiin itseltäkin, (jopa minäkin sitä irrottelin itse) antakaa joku selvät neuvot...
warre 353w sedan,
Niin, antakaa ohjeita! Ja kertokaa mistä ja miten saan ko. anturin?? Miten tarkoittaa siis, että mitä tilitän tiskillä, josta sellaista pyydän...
- Sdelano v SSSR
Terve!
Kuvia nopeusanturista sekä anturin sijainti on esimerkiksi osoitteessa
http://cxem.net/avto/injectors/inject8.php
Hieman erilaisia antureita johtimineen ja liittimineen on kuvissa 1, 5 ja 6.
Anturin sijainti näkyy viivapiirroskuvassa. Kuvassa on moottori ja vaihteisto ikäänkuin autoradion suunnasta katsottuna.
Pakoputkisto lienee tunnistettavissa.
Anturi löytyy siis moottoritilasta ikäänkuin moottorin takaa.
Anturin irrottaminen on suhteellisen helppoa. Johdinliitin irti, minkä jälkeen anturi kierretään vastapäivään irti.
Ainoa tiedossani oleva anturin hankintapaikka Suomessa on Delta-Auto.
parhain terveisin
SvS
Kuvia nopeusanturista sekä anturin sijainti on esimerkiksi osoitteessa
http://cxem.net/avto/injectors/inject8.php
Hieman erilaisia antureita johtimineen ja liittimineen on kuvissa 1, 5 ja 6.
Anturin sijainti näkyy viivapiirroskuvassa. Kuvassa on moottori ja vaihteisto ikäänkuin autoradion suunnasta katsottuna.
Pakoputkisto lienee tunnistettavissa.
Anturi löytyy siis moottoritilasta ikäänkuin moottorin takaa.
Anturin irrottaminen on suhteellisen helppoa. Johdinliitin irti, minkä jälkeen anturi kierretään vastapäivään irti.
Ainoa tiedossani oleva anturin hankintapaikka Suomessa on Delta-Auto.
parhain terveisin
SvS
Sdelano v SSSR
No voi herranjestas! Nyt on anturi vaihdettu ja nopeusmittari toimii mukavasti, samoin matkamittarit vaan eipä sammunut tuo peloittava CHECK ENGINE -valo. Mitä ihmettä! Missä nyt on vika? Mikään muu valo ei nyt juuri tällä hetkellä pala. Ajotietokone asennetaan vasta maanantaina, joten sen suomaa valaistusta olen siihen saakka ilman ma. Mitä nyt pitää tarkistaa? Uskaltaneeko ajaa?
Käytitkö akunkenkää irti vikamuistin nollaamiseksi?
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Tuskimpa tuollaista on tullut suoritettua!
Kiitos.

Kiitos.
Otsikon mukainen vika on ilmennyt täälläkin. Kyseessä on vm. 2000 Samara ja ajettu 98 tkm.
Olen yrittänyt vikaa korjata pari kertaa ja onnellisesti luullut sen onnistuneen, mutta parin päivän jälkeen mittari lakkaa taas toimimasta!
Olen ottanut mittarin vaijerin irti ja pyörittänyt sitä vastapäivään akkukoneella. Nopeusmittari toimii. Sen jälkeen laitoin sen "sähkömokkulan" vaijerin päähän ja jälleen pyöritin akkukoneella ja taas toimii mittari! Tämän jälkeen laitoin sen vaihdelaatikosta tulevan kappaleen siihen "sähkömokkulaan" kiinni, eli paketti on nyt samanlainen kuin samarassakin. Jälleen pyöritin akkukoneella ja jälleen mittari toimii!! Seuraavaksi laitoin osat takasin samaraan, ja kas, mittari toimii samarassakin! Meni kaksi päivää ja taas lakkasi toimimasta! Ennen ymmärrä...
Akkukoneella pyöritettäessä toimii hyvin, mutta autossa vain pari päivää. Merkillistä. Entäs mikä virka sillä "sähkömokkulalla" on tämän mittarin toiminnan kannalta?
Apua otetaan vastaan! Kiitos!
Olen yrittänyt vikaa korjata pari kertaa ja onnellisesti luullut sen onnistuneen, mutta parin päivän jälkeen mittari lakkaa taas toimimasta!
Olen ottanut mittarin vaijerin irti ja pyörittänyt sitä vastapäivään akkukoneella. Nopeusmittari toimii. Sen jälkeen laitoin sen "sähkömokkulan" vaijerin päähän ja jälleen pyöritin akkukoneella ja taas toimii mittari! Tämän jälkeen laitoin sen vaihdelaatikosta tulevan kappaleen siihen "sähkömokkulaan" kiinni, eli paketti on nyt samanlainen kuin samarassakin. Jälleen pyöritin akkukoneella ja jälleen mittari toimii!! Seuraavaksi laitoin osat takasin samaraan, ja kas, mittari toimii samarassakin! Meni kaksi päivää ja taas lakkasi toimimasta! Ennen ymmärrä...
Akkukoneella pyöritettäessä toimii hyvin, mutta autossa vain pari päivää. Merkillistä. Entäs mikä virka sillä "sähkömokkulalla" on tämän mittarin toiminnan kannalta?
Apua otetaan vastaan! Kiitos!
Viimeksi muokannut john deer, 1.12.2008 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen nähnyt sellaisen vian gm-samarassa että nopeusmittarin päässä oleva metallinen akselinpää ja anturissa oleva reikä akselille ovat väljistyneet jostain syystä. Tämän takia anturin akseli ei pyörittänyt nopeusmittarin vaijeria, paitsi ihan reijän pohjassa jossa se ei ollut tietenkään. Cheg-engine ei syttynyt koska anturi toimi, mutta nopeusmittari ei.
Korjasin ongelman liimatipalla sekä isoilla tongeilla.
Korjasin ongelman liimatipalla sekä isoilla tongeilla.
Kiitos tiedosta! Täytyypä vielä kerran purkaa se ja tutkia tarkemmin.
Niin onko tietoa, että mikä virka sillä "sähkömokkulalla" on?
Niin onko tietoa, että mikä virka sillä "sähkömokkulalla" on?