Joku E -koodi siinä renkaassa on ja sen jälkeen viisinumeroinen luku. Olisikohan tässä valmistuspäivä siten, että ensin on päivämäärä, sitten kuukausi yhdellä numerolla ja vuosiluvun kaksi viimeistä numeroa?
Kertokaan pöllölle

Tuota päivämäärää ennen lukee yleensä "DOT" jotakin ja sen jälkeen tulee se päivämäärä...AI kirjoitti:Valmistusaika on kolmi- tai nelinumeroinen luku joista kaksi ensimmäistä numeroa on viikko ja viimeinen numero vuosi, tällä vuosituhannella valmistussa renkaassa kaksi viimeistä numeroa tarkoittaa vuotta.
Mittaapas sitten joutessasi Nivan vanteen pulttijako em. menetelmällä ja kerro tulos meillekin..ihkulainen kirjoitti:Pulttijaosta. Eikö se helpoiten mitata pultin-reijän keskeltä keskelle. Toki kaikissa vanteissa tuo ei onnistu kovin helposti, ku keskiö edessä. Silloin voi käyttää esim. rautalankaa mitta-apuna.
Anteeksi, mut yllättikö tämä sinut jotenkin? Noita kivikovia ja halkeilleita korppuja näkee TODELLA monessa ladassa, yleensä myös kippo on orkkis muutenkin tulpanjohtoja yms. myöten.ihkulainen kirjoitti:tuttava osti vm-94 takavetoladan pari viikkoa sitten. ajettu vain 45tkm. Aluksi epäilin lukemaa, mutta sitten huomasin alla olevat alkuperäiset venäläiset kesärenkaat ,-vm93 !!!Hieman ovat jo kovettuneet.
Olet oikeassa, että em. menetelmällä tulos heittää aavistuksen.Mara kirjoitti:Mittaapas sitten joutessasi Nivan vanteen pulttijako em. menetelmällä ja kerro tulos meillekin..ihkulainen kirjoitti:Pulttijaosta. Eikö se helpoiten mitata pultin-reijän keskeltä keskelle. Toki kaikissa vanteissa tuo ei onnistu kovin helposti, ku keskiö edessä. Silloin voi käyttää esim. rautalankaa mitta-apuna.
Kyllä yllätti.Jokari kirjoitti:Anteeksi, mut yllättikö tämä sinut jotenkin? Noita kivikovia ja halkeilleita korppuja näkee TODELLA monessa ladassa, yleensä myös kippo on orkkis muutenkin tulpanjohtoja yms. myöten.ihkulainen kirjoitti:tuttava osti vm-94 takavetoladan pari viikkoa sitten. ajettu vain 45tkm. Aluksi epäilin lukemaa, mutta sitten huomasin alla olevat alkuperäiset venäläiset kesärenkaat ,-vm93 !!!Hieman ovat jo kovettuneet.
Itsellä on 2 sarjaa alkuperäisiä renkaita, Ekassa sarjassa noin 4mm pintaa jäljellä ja toisessa etukumeissa olleissa on kans 4mm takan onki sitte tuurilla 1mm pintaaJokari kirjoitti:Anteeksi, mut yllättikö tämä sinut jotenkin? Noita kivikovia ja halkeilleita korppuja näkee TODELLA monessa ladassa, yleensä myös kippo on orkkis muutenkin tulpanjohtoja yms. myöten.ihkulainen kirjoitti:tuttava osti vm-94 takavetoladan pari viikkoa sitten. ajettu vain 45tkm. Aluksi epäilin lukemaa, mutta sitten huomasin alla olevat alkuperäiset venäläiset kesärenkaat ,-vm93 !!!Hieman ovat jo kovettuneet.
Näillä on sitten kätevä liukastella märällä ja tappaa ne vähäisimmätkin ajo-ominaisuudet mitä näissä on. Olen kyllä tälläkin foorumilla noista saarnannut, omistin joskus yhden sarjan, mut en onneksi enää.
Sitten kun joku uus tuttavuus koittaa sitä nuljuavaa ja huojuvaa ladaa, niin voidaan taas haukkua kaikki ladat ihan paskoiksi ajettaviksi...![]()
![]()