Ennakko ahdetussa kaasarikoneessa?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Ennakko ahdetussa kaasarikoneessa?

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Elikkäs kun tapaus on seuraavanlainen:
-1300 remmikone mikä muutettu 1.6:ksi
-ahdin Mitsubishi tco 6-11
-Ladan oma kärjetön setti
-1kpl 45mm vaaka Dellorto painehilppeillä

Täytyykö siihen ns."kärkipöytään" tehdä muutoksia vai käykö sellasenaan? Mikä perusennakko kun aloitetaan n. 0.5 paineilla? Vakiohan oli muistaakseni 5-7 ast. eykk.? Käypäsiä neuvoja kaivataan, en viitsisi rikkoa heti vehkeitä tietämättömyyttäni...
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Ennakko ahdetussa kaasarikoneessa?

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ladaani_ kirjoitti:Elikkäs kun tapaus on seuraavanlainen:
-1300 remmikone mikä muutettu 1.6:ksi
-ahdin Mitsubishi tco 6-11
-Ladan oma kärjetön setti
-1kpl 45mm vaaka Dellorto painehilppeillä

Täytyykö siihen ns."kärkipöytään" tehdä muutoksia vai käykö sellasenaan? Mikä perusennakko kun aloitetaan n. 0.5 paineilla? Vakiohan oli muistaakseni 5-7 ast. eykk.? Käypäsiä neuvoja kaivataan, en viitsisi rikkoa heti vehkeitä tietämättömyyttäni...
se on aika vaikea sanoa kun ei tiedä sun puristus suhdettas eikä oikeen muutakaan sun koneestas :? mutta ei kärkipöytään pitäs noilla paineilla vielä tarvia tehdä mitään... sanotaan sillai että jos seokset ovat oikeat ja pysyvät edes jotenkuten kartalla niin, säädä se sytkä nakutuksen mukaan... eli mahdollisimman lähellä vakion ennakoita mutta nakutuksen mukaan käännä sytkää myöhäsemmälle :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Re: Ennakko ahdetussa kaasarikoneessa?

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Puristukset 8,8:1. Vakio nokalla. Eli periaatteessa vois ruveta hakemaan jostain 10 ast. eykk? Entäs bensanpaineet, eikös siihen ollut joku perusnyrkkisääntö?
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Ennakko ahdetussa kaasarikoneessa?

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ladaani_ kirjoitti:Puristukset 8,8:1. Vakio nokalla. Eli periaatteessa vois ruveta hakemaan jostain 10 ast. eykk? Entäs bensanpaineet, eikös siihen ollut joku perusnyrkkisääntö?
noin 0.3-0.5bar (tyhjäkäynnil)... joo kokeilemalla sen kaikista parhaiten saa.. jos nakuttaa niin sit koneet tien sivuun ja sytkää säätään :lol:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Re: Ennakko ahdetussa kaasarikoneessa?

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Entäs se kaasari? Dhla 45 ja on ostettu Freetechnicsiltä suutinkansi mihin tulee ahtop. ja 200 kumikärki neula. Tarviiko tehdä mitään muita muutoksia? Kun olin katsovinani että kanavat sieltä mihin paine tulee, menee ryyppykanavaan. Tarviiko/kannattaako ostaa vielä ne kumitiivisteet?
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Ennakko ahdetussa kaasarikoneessa?

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ladaani_ kirjoitti:Entäs se kaasari? Dhla 45 ja on ostettu Freetechnicsiltä suutinkansi mihin tulee ahtop. ja 200 kumikärki neula. Tarviiko tehdä mitään muita muutoksia? Kun olin katsovinani että kanavat sieltä mihin paine tulee, menee ryyppykanavaan. Tarviiko/kannattaako ostaa vielä ne kumitiivisteet?
joo kannattaa ostaa kumi tiivisteet ja vino pino suuttimia ja seosputket jotka sopivat ahdetun kanssa :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Vastaa Viestiin