lada 1200l turbotus projekti vinkkejä kiitos

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
korma

lada 1200l turbotus projekti vinkkejä kiitos

Viesti Kirjoittaja korma »

Eli olis tarkotus alottaa 1200l ladan turbotus projekti. koneeksi tulis Lada 2105 1.5 litranen kone.
koneeseen tulis muutoksia
-nokka akseli... paljonkosen teetätys maksaa ja moniko asteinen??
-kannen kohdistus... pitääko sille tehdä muuta tarviiko uusia venttiileitä??
-männät... mistä sais sopivat männät turbotukseen?? sopisko jonku muun auton??
-lohko... jos pitää porata nii paljonko maksaa??
-turbo... mikä ois sopiva ahdin??
-kaasarit... varmaan kaks kaks kurkkusta 40 solex ADDHE onko hyvät??
-sytytys... minkälainen sytytys ois paras??
-kiertokanget... mistähän sais sopivat vai pitääkö teetättää??

ja kyllähän siihen vielä välijäähyttimen tarvis. imua ja pakosarjan aattelin tehä ite.

vinkkejää tarvis ja mitä muuta tuo vaatii??
Avatar
pressa
Viestit: 10422
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: lada 1200l turbotus projekti vinkkejä kiitos

Viesti Kirjoittaja pressa »

etsi toiminto tuossa ylhäällä, hakusanaksi turbo niin juttua tulee. Turbotuksesta kymmeniä topikkeja ja keskeneräisiä projekteja.....
Fast2105

Re: lada 1200l turbotus projekti vinkkejä kiitos

Viesti Kirjoittaja Fast2105 »

käytä tosiaan hakua ja kysele hintoja moottorihiomoista ja nokantekijöiltä, Rintakarin erkki otti 100e kun teki meille jokkis corollaan nokan
korma

Re: lada 1200l turbotus projekti vinkkejä kiitos

Viesti Kirjoittaja korma »

mutta moniko asteinen nokka kannattas laittaa?
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: lada 1200l turbotus projekti vinkkejä kiitos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

riippuu vähän millasta konetta ollaan tekemässä. Vakio nokallakin pärjäilee turbokoneessa johonkin asti, mutta jos tehoja ollaan hakemassa, niin jyrkempäähän sitä saa olla. Asteista en ossaa sanua yhtään mittään..

Ja tosiaan, löytyy haulla aivan mahoton juttua, joten sieltä opiskelemaan ensin.

Ja jos yhtään innostaa, niin kannattaa satsasta vaikkapa ruiskuun, saa toimimaan paljon paremmin. Lisäähän se tietty tekemistä, mutta jos jakaja sytkällä pelailet, niin helpottaa huomattavasti.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: lada 1200l turbotus projekti vinkkejä kiitos

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä ne noka hiojat tietää mimmonen siihen kannattaa tehä, kerrot vaan mimmosta konetta aijot tehä ja mihin käyttöön
turbo audin (5pyttysen) mäntiä ovat käyttäneet jonnin verran, s2 tai ihan 200tubo ja on noita muitakin mielellään 10venttiilinen niin ei oo 4venttiilin koloa. yks mitä oon miettinyt niin onko kuplan takomahleja sopivan kokosena? muissa merkeissä ne niitä käyttää, ja niitä on kehuttu ja haukuttu paljon. eivät olis kalliitakaan ja toden näkösesti paremmat kun ladan omat.
ja eiköhän ladan omilla veiveillä jonnin matkaa pärjää (no jos teho tavote rupee oleen yli 250 niin sitten kannattaa harkita jotain parempia)
turbo riipppuu mimmosta konetta meinaat ja budjetista, hyvä budejetti turbo on se kaikkien "rakastama" garret T03, jos hyvää meinaat niin garretin gt sarja, soppeli holsetti tai vaikka kkk:n joku reilumpi malli ja onhan näitä vaikka mitä muitakin, riittävän iso kummiskin
kai ne solexit pelaa siinä missä muutkin, jos vaan saa sopivia suuttimia, lorttoja ovat käyttäneet paljon ja weebereitä myös.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: lada 1200l turbotus projekti vinkkejä kiitos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

volkkarin mahleja taitaa sopivalla halkaisialla löytyä myös ladaankin, mutta muistaakseni oli niin että männän ja männän tapin välinen mitta oli 2-4mm liian lyhyt, eli mäntä jää 2-4mm alemmas kuin orggis mäntä. männän tapin halkaisiaa en muista, mutta jos se nyt eri on, niin holkittamallahan siitä selviää, tosin jos koneistamolla tämän tekee, tulee taas jokunen euro lisää rakentelun hintaan.. ja kanget vaihtamalla selvitään näistä kummastakin ongelmasta. Fiat forumilla oli puhetta jostain ruotsalaisesta hemmosta/liikkeestä joka tekee kankia mittatilaus työnä, ja työn laatu tuntui olevan ihan nättiä. Tässä saattaa tosin hinta olla suolainen yhden sarjan tehdessä, mutta jos kimppana teetättää enemmänkin, sarjan hinta laskee. mutta ei taida mahdotonta kysyntää olla tuollaisille special mittasille kiertokangille? Jostain muusta autosta kyllä saattaisi löytyä tuurilla sopivat/sovitettavissa olevat kanget, mutta melko savotta etsiä sopivaa..

Puristukset voi pitää vakioinakin, jos vaan seos pysyy kohdallaan ja ei pääse nakuttamaan, niin ei paikat hajoile vaikka puristukset ovat vakiot. Voisipa niitä vaikka ladasta nostaakin, jos vaan saa tarkat säädöt eikä käytetä liian kovia ahtopaineita!
Vastaa Viestiin