Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Eipä ole minuakaan vielä ikinä 111 16v tielle jättänyt, vaikka 8 vuotta on sillä kohta tullut ajettua (90000km). Pari anturia, jäähdytysletkustot, takaiskunvaimentimet ja takajarrusylinterit siihen on joutunut vaihtamaan/vaihdattamaan normaalien kulutusosien lisäksi. Suurimman osan huolloista olen tehnyt itse, joten halvalla olen siltä osin päässyt.
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Avatar
LADACAT
Viestit: 640
Liittynyt: 16.11.2005 10:32
Paikkakunta: Lahti,Uusikylä

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja LADACAT »

Minulla on ollut 112 nyt reilun vuoden.Vm-05,ajettu n.40 000km.Kaksi kertaa on tarvinnut hinausapua sinä aikana.
En pidä määrää kovin suurena,kun katselee hinausautojen kyydissä olevia saman ikäisiä ns.länsiautoja.
Nykyautot ovat paljon vikaherkempiä kuin nuo 89-90 vuosimallit.
Itse en kyllä kauaa pitäisi sellaista autoa jossa ei ole kuin huonoja puolia tai vikoja.
Täydellistä autoa ei ole tehty,eikä tehdä.
Avatar
kv60
Viestit: 163
Liittynyt: 16.11.2003 0:27
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja kv60 »

pressa kirjoitti:Taas kysynkin mikä on tien päälle jäämistä, lasketaanko jos kymmeneksi minuutiksi pysähtyy ja jatkaa matkaa? Ajanut olen noin 60 tkm.
Minun tapauksessani tien päälle jääminen meinaa sitä, että auton joutuu jättämään vian ilmetessä korjaamolle ja sillä kyseisellä autolla ei pääse pisteestä A aiottuun pisteeseen B. Korjaamolle voi joutua joko hinaamaan tai itse nilkuttaen ajamaan. Automme jäi tien päälle vaimoni ajaessa. Vaimoni soitti minulle, että laturin valo alkoi palamaan ja akku on lähes tyhjä. Sanoin, että aja Delta-autoon, koska takuutakin oli jäljellä. Kello oli noin neljä perjantai-iltana. No ajamalla pääsi perille ohjeitteni mukaan (sammuta valot, sammuta radio). Sanoin myös vaimolleni, että jätä auto sinne, koska huolto voi olla jo on kiinni. Huolto olikin jo mennyt kiinni ja joku myyjistä tuli katsomaan ja veti moottorin kierrokset lähes punaiselle. No sammuihan latausvalo ja myyjä ilmoitti sitten, että aja kotiin ja tuo maanantaina auto huoltoon. Vaimo uskoi häntä ja auto liikkeelle ja menoksi. Vajaa kilometrin ajettuaan auto teki stopin ja taas minulle soitto, mitä nyt. Annoin neuvot miten auton saa käyntiin ja aja takasin sinne liikkeeseen, jätä auto sinne ja käske korjata maanataina. No näin tapahtui. Mielestäni tuo on tien päälle jäämistä kun ajoneuvolla ei päässyt pisteestä A pisteseen B.
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

LADA 112 T.T kirjoitti:vuosimalli 2003 16v ajettu 145000km , kerran jättäny tielle bensa putki halki konehuoneessa.
....tuon mahdollisen pommin ja sitä seuraavan tulipalon eliminoin etukäteen kahdella halkaistulla muoviputkella.
Avatar
LADA 112 T.T
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 7.11.2005 15:44
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja LADA 112 T.T »

bensaputki murtui/halkesi ruiskutangon juuresta.ylempiputki ei bensaletku.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

kv60 kirjoitti:
kv60 kirjoitti:No niin kun kerkesin mainitsemaan, että kytkin pelaa hyvin. Muutaman viikon toimi ja sitten alkoi vietävän moinen täristys liikkeelle lähdettäessä. No taas menin Delta-autoon ja no kas mitä. Vaihdettiin muutama viikko sitten taas koko kytkin-setti ja vauhtipyörä. Nyt taas toimii kuin pitääkin. Kävästiin Helsingissä ja tuli hyvä sisäänajo uusille osille.
Auto ollut vuoden ja noin 17 000 tuhatta nyt takana.
Ongelmia: Mutta kaikki korjattu hienosti takuuseen.
1. Täristi niin pirusti heti uutena. Tasapainoitettiin renkaat muutamaan otteeseen.
2. Vaihdettiin jarrulevyt (ravisti niin perusteellisesti jarrutettaessa).
3. Vaihdettu jarrupalat eteen, loppu vikinä.
4. Vaihdettiin laturi (entinen lopetti lataamisen)
5. Vaihdettu kytkinpaketti ja säädettiin vaihdekepin "liikerata" (ei mennyt vaihteet kunnolla päälle)
6. Takaselkänojan irroitustappi ja käteen normaalilla aukaisulla. Laitettiin uusi.
7. Vaihdettiin toistamiseen Kytkinpaketti ja lisäksi myöskin vauhtipyörä. (täristi niin maan perusteellisesti liikkeelle lähdettäessä).
8. Vaihdettu pari kertaa vilkun rele (vilkku jäi päälle ja toisella kertaa jäi rele vaan raksuttaan).
9. Vaihdettiin sivupeilit (pinta irtosi). Vaihdettiin takuuseen. EDIT: 29.9.07. klo 10.20

Itsestään "korjautuvia" vikoja.
1. Huoltopäällikkö Deltassa ei saanut enää avainta lukosta pois ilman pientä väkivaltaa huollon jälkeen.Myöskään lukko ei mennyt kunnolla kiinni avaimella käännettäessä. Tilattiin aika korjaukseen. No muutaman päivän tai viikon lukko nikotteli ja kas kummaa. Alkoi pelaan kuin koskaan ei rikki olisi ollutkaan.

On se niin ihmeellistä, kun jotkut aina sanovat, ettei omassa autossa ole mitään vikoja ollut. Ei muuta kuin ajellaan vaan ja bensaa lisätään.
No takuuta on vielä neljä vuotta jäljellä.
No kohta on ajettu kaksi vuotta ja huomenna mennään 30 000 huoltoon. Päivitetäänpä vika listaa sitten ylläolevan lainauksen jälkeen.
10. Vaihdetttin uudelleen kuskin sivupeili, säätö vara oli hajonnut heti uudesta osasta. Ei pysynyt yläasennossa ja ei aina viitsinyt katsella takapyörää. Vaihdettiin takuuseen.
11. Takaluukku ei auennut sähkönapista. Lukko oli verhoilun alta irti. Korjattiin takuuseen.
12. Vilkut loppu vaihteeksi toimimasta. Ajoin näyttämään vika päällä huoltoon. Vaihdettiin sulakerasian pohja takuuseen.
13. Kuskin puoleisen penkin selkänojan säätöpyörä jäi käteen. Korjattiin takuuseen.
14. Kuskin oven puoleinen lukko alkoi taas oikuttelemaan, Avain jäi taas lukkoon kiinni. Korjattiin takuuseen. Liekkö oli massaa lukon takana ollut maahantuonti massauksen jäjliltä. Lukko toimii nyt paremmin kuin koskaan ennen.

Auto on jättänyt kerran tienpäälle, kun laturi hajosi uutuuttaan :D .
...loppumattomassa vikakategoriassa noista edellisistä mainitsimistasi oli ainoastaan laturin rikkoutuminen,kun joku puuaivo ei ollut viitsinyt laittaa kiilahihnapyörän päätymutteria paikoilleen.Etupyörien tärinä johtuu erään venäläisen käyttäjän mukaan huonolaatuisista jarrulevyistä.Yksi toimimaton takasähköikkunakin on...varmaan sinne on päässyt vesi sisään tai hiilet jumissa,mutta siihen ja muihin pikkuvikoihin (toimimaton takapissapoika,maalivaurio 20cmX20cm ovessa,pohjamaali näkyy,konepellin avauksen kuntoonsaattaminen)aion puuttua myöhemmin kun auton saan liikenteeseen.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

LADA 112 T.T kirjoitti:bensaputki murtui/halkesi ruiskutangon juuresta.ylempiputki ei bensaletku.
Onko siellä sitten kovempi paine kuin mitä pa pumppu tuottaa?
Avatar
pressa
Viestit: 10543
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jokari kirjoitti:Hienoa että joku huomaa että ehkä se satakymppi ei olekkaan niin täydellinen laite kuin on annettu ymmärtää...
hunajaa jokarille: Olin kaverien kanssa Kurikasta (jurvan sivukylä) hakemassa mottoria ja kärrylistä muita osia. Matkalla kun pysähdyimme kahville niin huomasimme että vasen takapyörä oli vajaa paineine ja suhisi. Siirsimme autoa ja tunkkasimme kylkeä ylös ja otimme renkaan pois. Renkaan tutkiminen ositti että vetoniitin tappi oli sen lävistänyt. Otin hansikaslokerosta tubeles paikkaus välineet ja paikkasin renkaan. Kärryillä olisi ollut 5kpl. vararenkaita mutta halusin paikata ettei tarvitse uudelleen tunkkaila myöhemmi. Lisättiin ilmaa ja laitettiin rengas takaisn alle. Pääsime jatkamaan matkaa ja reilu vartti meni aikaa.
Täytyy todellakin yhtyä jokarin mielipiteeseen että kakka mikä kakka, kumikaan ei kestä terästä. (ei edes alkuperäiset kumit enää, nekin on jo pitänyt vaihtaa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Malmin Deltassa soitettiin että kaksi pyttyä on pimeänä.Tarkkaa vaurion syytä ei tiedetä ennen koneen avausta.Hinta-arvio 1500€ tai siitä ylöspäin ja kun kysymyksessä on Delta niin epäilen kahta tonnia.Laitan mietintämyssyn päähän ja pähkäilen romun kohtaloa.Nettisivuja lainaten "Bying Lada is some kind of lottery,you can get good one nearly without harm or not".
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan saako tämä topicci vielä Jaskan osalta jatkoa. Tätä aihepiiriä on ollut mielenkiintoista lukea tähän asti. Mikähän sille Jaskan satakympille oikein tuli?? Tai mikähän aiheutti noi vauriot??
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Hank-motors

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Hank-motors »

joo!jäähään mielenkiinnosta oottaa mikä diaknoosi jaskan autosta tulee,mä kävin ostaa omaan 110:n uuden vilkkureleen(3napasen) oli muuten pikkusen hinta eroa deltan ja autosähkö liikkeen releillä :) ette arvaa kummassa oli kalliimpi/eikä löytynyt suoraan hyllystä? :) em. relettä..
Joen musikka
Viestit: 2035
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Jaska HKI kirjoitti:Malmin Deltassa soitettiin että kaksi pyttyä on pimeänä.Tarkkaa vaurion syytä ei tiedetä ennen koneen avausta.Hinta-arvio 1500€ tai siitä ylöspäin ja kun kysymyksessä on Delta niin epäilen kahta tonnia.Laitan mietintämyssyn päähän ja pähkäilen romun kohtaloa.Nettisivuja lainaten "Bying Lada is some kind of lottery,you can get good one nearly without harm or not".
Tuota...kun en tiijä autonkäyttötarvettasi,niin köyhänä patenttina voisin ottaa joutavan Combin liikennekäyttöön,kaataa tankkiin itäbensaa ja ajaa sen käyttöösi.Rautatieläisenä häipyisin kiskoja pitkin kotiin ja miettisin seuraavaa patenttia.Jos saisit 110:n joskus toimimaan,voitais suunnitella 2104:n kohtaloa.
Niin,tämä tarina on tosi. 8)
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Joen musikka kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Malmin Deltassa soitettiin että kaksi pyttyä on pimeänä.Tarkkaa vaurion syytä ei tiedetä ennen koneen avausta.Hinta-arvio 1500€ tai siitä ylöspäin ja kun kysymyksessä on Delta niin epäilen kahta tonnia.Laitan mietintämyssyn päähän ja pähkäilen romun kohtaloa.Nettisivuja lainaten "Bying Lada is some kind of lottery,you can get good one nearly without harm or not".
Tuota...kun en tiijä autonkäyttötarvettasi,niin köyhänä patenttina voisin ottaa joutavan Combin liikennekäyttöön,kaataa tankkiin itäbensaa ja ajaa sen käyttöösi.Rautatieläisenä häipyisin kiskoja pitkin kotiin ja miettisin seuraavaa patenttia.Jos saisit 110:n joskus toimimaan,voitais suunnitella 2104:n kohtaloa.
Niin,tämä tarina on tosi. 8)
Kiitos tarjouksesta,mutta asia ei etene ennenkuin kerkeävät avata koneen vaurioiden kartoittamiseksi.Avausmaksu 200€,voi olla että homma menee perjantaihin.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Jaksamista vaan Jaskalle,onneksi nuo ei ole kuin vaan autoja.Deltan hinnat on kyllä ihan poskettomia,kytkin paketti jotain 350 euroa kun alkuperäisen paketin saa Pietarista 70 kympillä ja keskitystyökalukin tuli mukaan.Onko kellään kokemuksia noista Motonetin tarvike katalysaattorien asentamisesta 110:iin?Mikä niistä on sopivin ja paljonko joutuu työstämään,että käy paikalleen?Oma on alkanut rämisemään ja kohta varmaan sisukset irrallaan.
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Warreossi kirjoitti:Jaksamista vaan Jaskalle,onneksi nuo ei ole kuin vaan autoja.Deltan hinnat on kyllä ihan poskettomia,kytkin paketti jotain 350 euroa kun alkuperäisen paketin saa Pietarista 70 kympillä ja keskitystyökalukin tuli mukaan.Onko kellään kokemuksia noista Motonetin tarvike katalysaattorien asentamisesta 110:iin?Mikä niistä on sopivin ja paljonko joutuu työstämään,että käy paikalleen?Oma on alkanut rämisemään ja kohta varmaan sisukset irrallaan.
Kiitos kannustuksesta,on sitä pahemmissakin paikoissa oltu.Ja kun minä luulin että kun ostaisi uuden auton jonka historiaan voi vaikuttaa ja jonka tuntisi niin pääsisi vähemmällä.Eipä tuo auton rassaus paljon kiinnosta kun töissä joutuu heilutteleen metrisiä putkitonkeja ja jos niissä vääntö loppuu niin otetaan trukin työntövoima avuksi.
Vastaa Viestiin