Samara ei suostu käynnistymään lämpimänä (pirssi seissyt 10-15 min.). Tulpat on vaihdettu joku aika sitten, ei vaikutusta. Käynnistysmoottori kyllä pyörii, akustakaan ei homman pitäisi olla kiinni.
Ilmiö on kiusallinen varsinkin tankkauksen yhteydessä. Tympäisee työntää evakkorekeä pois tankilta vartoilemaan että suostuu käynnistymään. Toistaiseksi pirssi on sentään käynnistynyt vähän ajan päästä.
L-l
Käynnistysongelma Samara -01
Re: Käynnistysongelma Samara -01
läpötilan tunnistin voi olla rikki. Mikäli anturi antaa väärää tietoa voi seos olla niin rikas ettei käynnisty. Eräässä yksilössä oli anturin johdot kovettuneet ja katkenneet, siksi kummaili kaikella lailla.
Re: Käynnistysongelma Samara -01 - taitaa tulla
deltalla käynti. Jokamerkin huolloilla ei taida olla enää nouhauta.
L-l
L-l
Re: Käynnistysongelma Samara -01
itse kävisin ensin jossain missä saisi vikakoodit luettua, ellei sieltä apua niin sitten deltaan.
Re: Käynnistysongelma Samara -01
Poistin turhat..en hakannut että auton tiedot oli otsikossa..
Mutta ruiskun lämpöanturi taitaa olla tarkistamisen arvoinen paikka. Vastusmittarilla testaaminen on helppoa, kylmänä iso vastus, kilo-ohmeja, kuumana sadassa asteessa oli muistaakseni alle 200 ohmia.
Voisi ehkä kokeilla ottaa anturista johto irti, ja kokeilla toimiiko auto vara-arvoilla kun auto huomaa että lämpöanturi on poissa pelistä.
Mutta ruiskun lämpöanturi taitaa olla tarkistamisen arvoinen paikka. Vastusmittarilla testaaminen on helppoa, kylmänä iso vastus, kilo-ohmeja, kuumana sadassa asteessa oli muistaakseni alle 200 ohmia.
Voisi ehkä kokeilla ottaa anturista johto irti, ja kokeilla toimiiko auto vara-arvoilla kun auto huomaa että lämpöanturi on poissa pelistä.
Viimeksi muokannut rotsi4, 3.8.2008 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Käynnistysongelma Samara -01
-01. Eiköhän tuo ole Bosch- järjestelmällä. (OBD2) Jos vikavalo palaa, niin kannattaa tosiaan luetuttaa vikamuisti jossakin. Äitini Samaraa käytin Sammaltien autohuollossa vikakoodien luvussa. (noin esimerkkinä, onnistuu varmaan monessa muussakin paikassa, eiköhän Haukiputaallakin)
Vikakoodien luku onnistunee myös ladan ajotietsikalla. Minullakin on semmoinen, mutta ei ole vielä tullut kokeiltua, toimiiko.
Myös ohjeiden ja vikakoodien suomentaminen on vielä kesken, kun on venäjän kielen taito päässyt ruostumaan.
Se lämpöanturi saattais kyllä aiheuttaa mokomaa vikaa, niikuin pressa tuossa esitti.
Vikakoodien luku onnistunee myös ladan ajotietsikalla. Minullakin on semmoinen, mutta ei ole vielä tullut kokeiltua, toimiiko.
Myös ohjeiden ja vikakoodien suomentaminen on vielä kesken, kun on venäjän kielen taito päässyt ruostumaan.
Se lämpöanturi saattais kyllä aiheuttaa mokomaa vikaa, niikuin pressa tuossa esitti.
Re: Käynnistysongelma Samara -01
Jos vika on siinä lämpötila-anturissa, niin vika ja oireet pahenevat ajan myötä. Omassa GM ruutassa oli tuo anturivika. Moottori kävi aivan liian rikkaalla jonka seurauksena uudet vaihtamani tulpat olivat aivat mustan noen ja karstan peitossa jo 70 kilometrin ajon jälkeen. Lisäksi moottoria oli vaikea käynnistää ja tyhjäkäynnillä lämpimässä kesäilmassa alkoi moottori keittämään. Seuraavana päivänä ajossa moottori alkoi menettää niin paljon tehoaan jolloin sillä ei voinut enää ajaa.Ladai-lama kirjoitti:Samara ei suostu käynnistymään lämpimänä (pirssi seissyt 10-15 min.). Tulpat on vaihdettu joku aika sitten, ei vaikutusta. Käynnistysmoottori kyllä pyörii, akustakaan ei homman pitäisi olla kiinni.
Ilmiö on kiusallinen varsinkin tankkauksen yhteydessä. Tympäisee työntää evakkorekeä pois tankilta vartoilemaan että suostuu käynnistymään. Toistaiseksi pirssi on sentään käynnistynyt vähän ajan päästä.
L-l
Kannattaisiko ottaa yksi tulppa irti ja katsoa onko se nyt puhdas vai karstainen??
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.