Kiihdyttäessä Kronk,Kronk,Kronk Lada 122 16V

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kiihdyttäessä Kronk,Kronk,Kronk Lada 122 16V

Viesti Kirjoittaja samarai »

ff8728 kirjoitti:Jaskan viimesessä viestissähän tuo olennainen jo tulikin. Eikös tuolla rahakasalla saa jo kunnon koneen vaikkapa hajottamolta, kunnostaa sitten paikallaan nyt olevan ,jos on tarvista.
Harmittaa Jaskan hankaluudet, ei ainakaan huonosta huolenpidosta ladan kone hiljennyt...
Juuri näin itsekin näen asian. Ei tässä voi kuin ihmetellä. Delta-Autossa ainakaan tuskin kannattaa alkaa polttaa rahojaan koneremontteihin vaikka sitä konetta ei kuuna päivänä saataisi kuntoon.

Hieman kyllä haiskahtaa pahalle edellä puhuttu hihnan pompahtaminen :? Eikös ne siellä Deltassa vähän aikaa sitten vaihtaneet? Tuli sellainenkin mieleen, että mahdollisesti jättäneet esim. sen epäkeskokiristimen lukkomutterin kunnolla kiristämättä ja hihna pettänyt löysälle. Pitäisi tietysti olla joku puolueeton taho tutkimassa, eihän ne tietysti itse mitään myönnä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kiihdyttäessä Kronk,Kronk,Kronk Lada 122 16V

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tulee mieleen velipojan 110 ja Delta-auto, 2 pyttyä pimeenä, diagnoosi ja hoito: jakoremmi löysällä, kiristyksen jälkeen auto ryytyi vähän matkan päähän, josta hinattiin takaisin ja vaihdettiin puola niin auto alkoi toimimaan. toi ja parit muut jutut ja velipoika ei enää halua autoa minkä edustus on Deltassa :(
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: Kiihdyttäessä Kronk,Kronk,Kronk Lada 122 16V

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Kuinka moni on yleensäkään tyytyväinen merkkikorjaamon toimintaan? En väitä, ettei siellä olisi ammattitaitoa, mutta siellä on liian moni sotkemassa samaa asiaa. Autoon tulee vika, mutta auto ei osaa sitä kertoa, joten asiakas kertoo asian huoltoneuvojalle omalla tavallaan. Huoltoneuvoja kertoo asian asentajalle omalla tavallaan. Asentaja kertoo varaosamyyjälle mitä tarvitsee. Varaosamyyjä hommaa osat. Huoltoneuvoja toimii kaikkien välikätenä kysyen työlupaa asiakkaalta ja aika/hintaarvioita asentajalta ja varaosamyyjältä samalla kun asiakas koittaa selvittää todellista arviota tuttaviltaan ja netistä. Voiko tämä johtaa hyvään lopputulokseen samalla, kun firman omistajat vaativat laskutusta jokaiselle tunnille??? Itse suosisin korjamoa, jossa voi kertoa asian suoraan korjauksen tekevälle asentajalle, joka hoitaa homman laskutusta myöten. Näin vältytään tahattomalta ylilaskutukselta, väärinymmärryksiltä ja tiedokulun puuttesta, johon nämä välikädet väkisinkin johtavat.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kiihdyttäessä Kronk,Kronk,Kronk Lada 122 16V

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Mitenkä on tänäpäivänä sellainen asia kuin, asentajien erikoistuminen. Ennen oli erikoismiehet sähköhommiin, alustalle moottoreille, voimansiirrolle, ohjauskulmilla ja vielä erikoistuneet omille automerkeille. Oli kyllä sellaisia YleismiesJantusiakin. Jos on niin, kuten olen ollut kuulolla, että nykyisin ei enää erikoistuta, niin kuka hallitsee kaiken?
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Kiihdyttäessä Kronk,Kronk,Kronk Lada 122 16V

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Tuosta asentajien ammattitaidosta yksi tarina: Kaverini vaihdatti vanhaan Accordiinsa jakopään hihnan Tattarisuolla jossakin autokorjaamossa. Ihmetteli huollon jälkeistä huonoa moottorin käyntiä ja puhdittomuutta. Avasi sitten konepellin ja tarkasteli tilannetta. Jakomerkit eivät olleet hihnapyörissä kohdallaan. Sitten hän vaihtoi itse hihnan uudelleen ja merkit niin kuin ne pitäisi laittaa ja moottorin käynti parani kummasti. Tämä tapahtui vain pari vuotta sitten.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kiihdyttäessä Kronk,Kronk,Kronk Lada 122 16V

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pahin ei toteutunut,kannentiiviste oli mennyt.Johtuu varmaankin osaksi noista vesiletkujen katkoksista.Kannen plaanaus ja Asennus 800 Euroa,samalla käskin vaihtaa termostaatin,koska vedetkin joutuu vaihtamaan ja auto on 5 vuotta vanha.
Joen musikka
Viestit: 2029
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Kiihdyttäessä Kronk,Kronk,Kronk Lada 122 16V

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Jaska HKI kirjoitti:Pahin ei toteutunut,kannentiiviste oli mennyt.Johtuu varmaankin osaksi noista vesiletkujen katkoksista.Kannen plaanaus ja Asennus 800 Euroa,samalla käskin vaihtaa termostaatin,koska vedetkin joutuu vaihtamaan ja auto on 5 vuotta vanha.
Varpaillani seison ja pidän peukkuja! :D
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Vastaa Viestiin