Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tupolev
Viestit: 238
Liittynyt: 10.12.2007 19:23

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Tupolev »

Kolmen vian kertymä, joista kaksi helppoa: letkun katkeaminen, tuulilasin pesusäiliön vuoto ja vikakoodit P0130 ja P0134 eli lambda-anturin temppuilut. Termostaatista kaasuläppään menee jäähdytysvesiletku, joka Ladastani murtui dramaattisen höyrypilven saattelemana lähellä kotia liikennevaloissa. Letkun uusiminen letkunkiristimeen maksoi 4.60 euroa. Tuulilasin pesusäiliöön oli tullut ensiksi hiushalkeema etummaisen kiinnitysruuvin kohdalle. En välittänyt tästä viasta, koska pystyin täyttämään säiliön puolilleen. Mutta kun pesuvesisäiliö hajosi vielä pohjasta, niin asialle oli tehtävä jotakin. Lämmitin kuumailmapuhaltimella hajonneita kohtia, ja laitoin halkeamiin kuumaliimaa. Toivottavasti kestää, sillä Teltassa olisi uusi säiliö maksanut noin 70 euroa – kallista muovia!

Viimeinen vika – vikakoodit P0130 ja P0134 ovat aiheuttaneet harmaita hiuksia. P0130 on lambda-anturin toimintahäiriö ja P0134 lambda-anturi on rikki. Käytin autoa Teltassa, mutta siellä ei huomattu, että pakosarjasta oli yksi mutteri pudonnut. Vein auton AD-huoltoon, koska sieltä sanoivat, että pakosarjan tiivisteen vaihto maksaa 150 euroa. Lasku oli kuitenkin yli 500 euroa, ja huollosta sanottiin, että he joutuivat oikaisemaan pakosarjan. Minusta pakosarjan oikaisu ei pitäisi maksaa noin paljon, ja tunsin tulleeni petetyksi. Vielä suurempi oli pettymys, kun huomasin, etteivät vikakoodit olleet kadonneet, vaan ne ilmestyivät aina uudestaan 2 km ajon jälkeen.

Kävin kyselemässä Ladaan sopivia tarvike lambda-antureita. Varaosaliikkeestä sain NTK-lambdan sopuisaan 59 euron hintaan. Tarvikelambdassa ei ollut sopivaa sähköliitintä mukana, vaan tinasin vanhoihin johtoihin NTK:n: mustan mustaan (signaali), harmaan harmaaseen (signaalin maa) ja valkoiset valkoisiin (lambdan lämmitys). Vanhat vikakoodit hävisivät, mutta uusi ilmestyi P115 eli lambdan lämmitys ei toimi. Englanninkielellä: P1115 17523 O2 Sensor Heater Circ.,Bank 1-Sensor 1 Short to Ground. Kysymys Sdelano v SSSR: mitä minun pitäisi tehdä, jotta pääsisin tästä ongelmasta?
Avatar
pressa
Viestit: 10543
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tupolev kirjoitti: uusi ilmestyi P115 eli lambdan lämmitys ei toimi. Englanninkielellä: P1115 17523 O2 Sensor Heater Circ.,Bank 1-Sensor 1 Short to Ground. Kysymys Sdelano v SSSR: mitä minun pitäisi tehdä, jotta pääsisin tästä ongelmasta?
anteeksi että vastaan, vika on lambda anturi. lambdoissa on eri arvoisia (tehoisia) lämmitysvastuksia. Voit yrittää suurentaa vastusta lämmityspiirissä laittamalla sarjaan 5w polttimon, tai kokeilla 1,5wattista. Yleensä lambdassa on lämmöstä muuttuva vastus joten sen resistanssi on kuumana suurempi kuin kylmänä.
Odota kuitenkin ensn asiantuntioiden lausuntoa ennekö näillä alat.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Sdelano v SSSR kirjoitti:
Kannenkiristysvirhe tehtaalla tuntuu hieman epätodenäköiseltä.

SvS
Se tosiaan tuntuu epätodennäköiseltä, mutta jos ne onkin löystyneet tehtaan jäljiltä käytössä ja jääneet tarkistamatta esim. ensimmäisessä huollossa ? Se on ainakin melko satavarma, että itse tekisin varmaan kohta kansipahviremonttia Samaraan jos ne kannenpultit olisi jääneet jälkikiristämättä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Jaska, näitkö sitä vanhaa kannentiivistettä? Tiivisteestä voisi nimittäin päätellä rikkoutumisen syytä.

***

Jäädytysnesteen kiehuminen harvoin rikkoo tiivistettä, paitsi jos kuivaksi kiehuu tai kovasti ylikuumenee. (Kunnossa oleva etuveto-Ladan järjestelmä kiehuu 50/50-jäähdytysneste-vesiseoksella vasta noin 125...128 asteessa.)

Nestevaje taikka sytytyskatkoista tai pahasta nakutuksesta johtuvat paineiskut ja suuri lämmönsiirtyminen tiivisteeseen lienevät tyypillisiä tiivistevian syitä. Kannenkiristysvirhe tehtaalla tuntuu hieman epätodenäköiseltä.

menestystä

SvS
Kannentiivistettä en ole nähnyt,mutta sanoivat että vuoto oli kahden sylinterin välillä.Mitään keittämistä ei ole letkuvuotojen yhteydessä esiintynyt,ainoastaan pientä jäähdytysveden kulutusta,josta en osannut olla huolissani,koska pientä sakkautumista oli nähtävissä esimerkiksi termostaatin letkujen juuresta.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tupolev kirjoitti:Kolmen vian kertymä, joista kaksi helppoa: letkun katkeaminen, tuulilasin pesusäiliön vuoto ja vikakoodit P0130 ja P0134 eli lambda-anturin temppuilut. Termostaatista kaasuläppään menee jäähdytysvesiletku, joka Ladastani murtui dramaattisen höyrypilven saattelemana lähellä kotia liikennevaloissa. Letkun uusiminen letkunkiristimeen maksoi 4.60 euroa. Tuulilasin pesusäiliöön oli tullut ensiksi hiushalkeema etummaisen kiinnitysruuvin kohdalle. En välittänyt tästä viasta, koska pystyin täyttämään säiliön puolilleen. Mutta kun pesuvesisäiliö hajosi vielä pohjasta, niin asialle oli tehtävä jotakin. Lämmitin kuumailmapuhaltimella hajonneita kohtia, ja laitoin halkeamiin kuumaliimaa. Toivottavasti kestää, sillä Teltassa olisi uusi säiliö maksanut noin 70 euroa – kallista muovia!

Viimeinen vika – vikakoodit P0130 ja P0134 ovat aiheuttaneet harmaita hiuksia. P0130 on lambda-anturin toimintahäiriö ja P0134 lambda-anturi on rikki. Käytin autoa Teltassa, mutta siellä ei huomattu, että pakosarjasta oli yksi mutteri pudonnut. Vein auton AD-huoltoon, koska sieltä sanoivat, että pakosarjan tiivisteen vaihto maksaa 150 euroa. Lasku oli kuitenkin yli 500 euroa, ja huollosta sanottiin, että he joutuivat oikaisemaan pakosarjan. Minusta pakosarjan oikaisu ei pitäisi maksaa noin paljon, ja tunsin tulleeni petetyksi. Vielä suurempi oli pettymys, kun huomasin, etteivät vikakoodit olleet kadonneet, vaan ne ilmestyivät aina uudestaan 2 km ajon jälkeen.

Kävin kyselemässä Ladaan sopivia tarvike lambda-antureita. Varaosaliikkeestä sain NTK-lambdan sopuisaan 59 euron hintaan. Tarvikelambdassa ei ollut sopivaa sähköliitintä mukana, vaan tinasin vanhoihin johtoihin NTK:n: mustan mustaan (signaali), harmaan harmaaseen (signaalin maa) ja valkoiset valkoisiin (lambdan lämmitys). Vanhat vikakoodit hävisivät, mutta uusi ilmestyi P115 eli lambdan lämmitys ei toimi. Englanninkielellä: P1115 17523 O2 Sensor Heater Circ.,Bank 1-Sensor 1 Short to Ground. Kysymys Sdelano v SSSR: mitä minun pitäisi tehdä, jotta pääsisin tästä ongelmasta?
Kuumaliimalla korjaaminen on ihan pätevä konsti.Tärkeää on myös se että perusaine (muovisäiliö) on riitävän lämmin.Niinpä olen lämmittänyt kohdetta kuumailmapuhaltimella.Myös liimattavan kohteen karhentaminen ei ole pahaksi.

Balsamia haavoille antaa tieto että pelkkä pakosarjan tiivisteen vaihto maksaisi 150€,sekä se että jäähdytysnesteen vaihto erikseen olisi maksanut tarjouksessa 69€.....eli suuremmissa remonteissa pienet jutut menevät halvemmalla kun ne kuitenkin on tehtävä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Aloitin sähkösolenoidilla toimivan konepellin avauksen asentamisen autooni koska mekaaninen vaijerilla toimiva hajosi jostakin kojelaudan sisältä enkä saanut selville miten siihen pääsisi käsiksi.Sopivin reitti konehuoneen puolelle näytti kulkevan kytkinvaijerin läpivientikumin kautta.Puhkaisin suojakumiin reiän 1mm:n rautalangalla,johon kytkin painonapille menevän kuparikaapelin ja vedin kaapelin rintapellin lävitse.Sopivin paikka painonapille löytyi taas sulakerasian avauspainonapin vierestä jossa on tyhjää tilaa.Reikää poratessa täytyy huomioida että terä ei vahingossa mene liian syvälle.Asensin painonapin avaamalla sulakerasian kannen ja työskentelemällä siitä muodostuvan aukon kautta "piece of cake".Itse solenoidi tulee etumaskin taakse, + virta sulakkeen kautta 10A solenoidille ja miinus painonapin kautta runkoon.Akun ollessa tyhjä on varajärjestelmä jota tässä en kerro.

Silmäilin myös uutta termostaattia.Termostaatin rungossa oli ylimääräinen "oksa" johon oli laitettu noin 15cm:n pituinen letku joka oli taas tulpattu metallitangolla.Koko sydeemi oli vedetty nipusiteellä letkuhärdeliin.Liekö Samaran termostaatti niin kuin muistan täältä jostain lukeneeni?
Miihkali

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

[quote="Tupolev"]Kolmen vian kertymä, joista kaksi helppoa: letkun katkeaminen, tuulilasin pesusäiliön vuoto ja vikakoodit P0130 ja P0134 eli lambda-anturin temppuilut. Termostaatista kaasuläppään menee jäähdytysvesiletku, joka Ladastani murtui dramaattisen höyrypilven saattelemana lähellä kotia liikennevaloissa. Letkun uusiminen letkunkiristimeen maksoi 4.60 euroa. Tuulilasin pesusäiliöön oli tullut ensiksi hiushalkeema etummaisen kiinnitysruuvin kohdalle. En välittänyt tästä viasta, koska pystyin täyttämään säiliön puolilleen. Mutta kun pesuvesisäiliö hajosi vielä pohjasta, niin asialle oli tehtävä jotakin. Lämmitin kuumailmapuhaltimella hajonneita kohtia, ja laitoin halkeamiin kuumaliimaa. Toivottavasti kestää, sillä Teltassa olisi uusi säiliö maksanut noin 70 euroa – kallista muovia!

Viimeinen vika – vikakoodit P0130 ja P0134 ovat aiheuttaneet harmaita hiuksia. P0130 on lambda-anturin toimintahäiriö ja P0134 lambda-anturi on rikki. Käytin autoa Teltassa, mutta siellä ei huomattu, että pakosarjasta oli yksi mutteri pudonnut. Vein auton AD-huoltoon, koska sieltä sanoivat, että pakosarjan tiivisteen vaihto maksaa 150 euroa. Lasku oli kuitenkin yli 500 euroa, ja huollosta sanottiin, että he joutuivat oikaisemaan pakosarjan. Minusta pakosarjan oikaisu ei pitäisi maksaa noin paljon, ja tunsin tulleeni petetyksi. Vielä suurempi oli pettymys, kun huomasin, etteivät vikakoodit olleet kadonneet, vaan ne ilmestyivät aina uudestaan 2 km ajon jälkeen.

Kävin kyselemässä Ladaan sopivia tarvike lambda-antureita. Varaosaliikkeestä sain NTK-lambdan sopuisaan 59 euron hintaan. Tarvikelambdassa ei ollut sopivaa sähköliitintä mukana, vaan tinasin vanhoihin johtoihin NTK:n: mustan mustaan (signaali), harmaan harmaaseen (signaalin maa) ja valkoiset valkoisiin (lambdan lämmitys). Vanhat vikakoodit hävisivät, mutta uusi ilmestyi P115 eli lambdan lämmitys ei toimi. Englanninkielellä: P1115 17523 O2 Sensor Heater Circ.,Bank 1-Sensor 1 Short to Ground. Kysymys Sdelano v SSSR: mitä minun pitäisi tehdä, jotta pääsisin tästä ongelmasta?[/quote

Lambdan johtoja ei saa mennä tinaamaan vaan ne täytyy asentaa ihan liittimillä
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja audiq »

Tupolev kirjoitti: Vein auton AD-huoltoon, koska sieltä sanoivat, että pakosarjan tiivisteen vaihto maksaa 150 euroa. Lasku oli kuitenkin yli 500 euroa, ja huollosta sanottiin, että he joutuivat oikaisemaan pakosarjan. Minusta pakosarjan oikaisu ei pitäisi maksaa noin paljon, ja tunsin tulleeni petetyksi.
Et sitten siellä sanonut mitään? En mä vaan olisi maksanut tuollaisia summia vapaaehtoisesti.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Asensin sahkösolenoidin etuluukkuun.Hommassa joutui vähän säveltämään koska solenoidin suht koht pitkä mutta ei kovin voimakas liike ei riittänyt konepellin salvan avaamiseen.Onneksi nurkista löytyi noin 10 cm:n mittainen peltisaranan puolikas josta tein vipuvarren solenoidin liikkeen vahvistamiseksi.Sahasin peltisaranasta saranatapin vastakkeet pois.Yläreunaan porasin 4mm:n reiän jonka avula kiinnitin näin muodostuvan vivun luukun alta löytyvään yhdyspeltiin.Kolmasosa raudan pituudesta noin 3cm:n päähän porasin toisen reiän josta menee 2mm:n rautalanka salvalle.Alimmaksi,noin 10 cm:n päähän porasin kolmannen reiän johon tuli avaussolenoidin vaijeri.Kaikki mitat otin hatusta soveltaen mutta tulos oli hyvä.Virtapuolen vedin pissapoijan säiliön takaa akun + navalle. + kaapelikengästä löytyi 5mm:n konekierre,johon asensin virtakaapelin pyöreällä abikolla.Sulake on 15A joten solenoidin ottoteho on noin 200W.Miinuskaapelin vedin kuten edellä mainitsin kytkinvaijerin suojakumin kautta sulakerasian viereen.Painonapilta miinus jatkaa auton runkoon.Sopiva paikka löytyi saranapuoleisen ovipilarin suojamuovin kiinnitysruuvista.Hyvin Bongahtaa,lisäksi painonappi on ergonomisessa paikassa sulakerasian avausnapin vieressä.Koko projektiin meni noin kolme tuntia.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Olisipa minulta jäänyt tekemättä. Paitsi, että peukalo on väärässä paikassa, ei tuo vipuratkaisukaan olisi pälkähtänyt päähän. Laitoitko minkäänlaista varasysteemiä siltä varalta, jos sähköpeli joskus lakkaa toimimasta?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pavlovits kirjoitti:Olisipa minulta jäänyt tekemättä. Paitsi, että peukalo on väärässä paikassa, ei tuo vipuratkaisukaan olisi pälkähtänyt päähän. Laitoitko minkäänlaista varasysteemiä siltä varalta, jos sähköpeli joskus lakkaa toimimasta?
Pitkällä meisselillä taskulampun kanssa oikeasta paikasta niin kyllä aukee.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Olen äkikseltä sitä mieltä, että Pressan arvio happianturin lämmitysvastuksen liian pienestä resistanssista osuu oikeaan. Ellei sitten ole kyse maavuodosta anturin johdotuksessa, mikä kuitenkin olisi vasta "kakkosarvaus".

Koska moottorinohjain antaa koodia P1115, lienee kyse uudemmasta pelistä, jossa Bosch 7.9.7 -moottorinohjain ja pakosarjakatalysaattori. En tunne ko. järjestelmää kovinkaan hyvin, enkä osaa kylmiltä sanoa, mikä happianturi siihen sopii.

Bosch 7.0 -järjestelmiin sopii - muistini mukaan, olen nyt vieraalla koneella, eikä mahdollisuutta äkkiä tarkistaa asiaa - esim. Bosch'in happianturi LS5 tai LSH25.



***

Kokemukseni mukaan ainakaan 8-venttiiliset Samaran tai 11X:n kannet eivät kaipaa jälkikiristystä, enkä oikein usko, että 16-venttiiliset kannetkaan jälkikiristystä tarvitsevat.

Kulmakiristettävän venymäruuvin (kuten ainakin etuveto-Ladojen kansissa on) jälkikiristäminen on mielestäni riskinottoa. Jälkikiristys saattaa nimittäin viedä ruuvin vetojännityksen myötörajan yli, minkä jälkeen on mahdollista, että ruuvi venyy jatkuvasti pienestäkin jännityksestä.

Liika kiristäminen on melko varma tapa saada kansi vuotamaan.

menestystä niin kansien kuin anturienkin kanssa
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja samarai »

^Joo näinhän se varmaan "teoriassa" pitäisi olla ja itsekin niiden niiden kannenpulttien löystymistä silloin suuresti ihmettelin. Aivan vahingossa tuli yhtä pulttia lenkillä kokeiltua ja sitten selvisi, että koko pulttiryhmä oli aivan löysänä - pakkohan niitä oli tiukata, mistään liiasta kiristämisestä ei voida edes puhua. Eikä niitä Samaran pultteja edes uskalla kunnolla vetää niihin ohjearvoihin - ne tulee niin julman tiukalle, että saa koko ajan pelätä muutenkin katkeamista, itsekin kiristin ne korkeintaan niihin ala-arvoihin. Mutta sen toisen kiristyksen jälkeen pultit eivät enää löystyneet!

Ilmeisesti tämä on sitten ainoa tapaus laatuaan, mistä sitten johtuikaan. :roll: Nyt on kuitenkin n.12 tkm ajettu Samaralla venttiiliremontin/kannenkiristyksien jälkeen - ja ilman pienintäkään murhetta sen enempää koneessa kuin muuallakaan. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Tupolev
Viestit: 238
Liittynyt: 10.12.2007 19:23

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Tupolev »

Otin autotallista mukaan NTK lambda-anturin paketin. Paketissa lukee: NTK OZA624-E4 yleislambda 4JME. Tästä lambdasta ei tullut mitattua mitään arvoja, mutta vanhasta Bosch-lambdasta mittasin valkoisten lämmitysjohtojen välillä 2.5 ohmin vastuksen. Laitoin vanhan lambdan valkoiset johdot akkuun kiinni, ja välittömästi lambda-anturi lämpeni kuumaksi.

Minulla ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin ostaa uusi Bosch-lambda. Onkohan varaosaliikkeiden Bosch-lambdassa sopiva sähköliitin Lada 111 (vm 2000) malliin? Olen saanut kyllikseni tinaamisesta tai puristelusta.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi Tupolev,

Uusi alkuperäinen Lambda voi olla kallis ostaa. Jos asut lähellä Espoota tai Tamperetta, niin edullisin tapa olisi ostaa autovahinkokeskuksesta tuo Lambda-anturi käytettynä. Yleensä purkavat vähemmän ajettuja Ladoja. Ladojen ajokilometrit, joista nuo Lambdat ovat otettu, selviää viimeistään paikan päällä liikkeessä. Tällä hetkellä siellä on myynnissä:

- HAPPITUNNISTIN LADA SAMARA 1.5 I HATCHBACK 2000 30 € 1 Espoo

- LADA 110 1.5I 5-V 4D SEDAN 2001 40 € 1 Pirkkala

Kokemukseni mukaan ainakin tuon samaran lambdan pitäisi käydä satakympiisi suoraan. Molemmat ovat Boschin lambdoja alkuperäisellä pistokkeella.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Vastaa Viestiin