1700i röpeltää!

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
JUHO

1700i röpeltää!

Viesti Kirjoittaja JUHO »

Eli CE vilkuttaa 15 ja 22 koodia.
Tämmöstä vikaa tuli lataan elikkäs flekti lähtee pyörimää noin minuutin päästä kun auto laitettu käyntiin vaikka kylmä kone ja tyhjä käynti alkaa seilaamaan ja jos lähtee ajamaan pääsee parikymmentä metriä, nii alkaa röpeltään ja sammuu, kaasu pohjassa sen saa käyntiin ja kun alkaa ottamaan taas kierroksia nii pystyy ajamaan vähä matkaa minkä jälkeeen tyhjäkäynti saattaa jäädä noin 2000 kierrokseen jos pysyy käynnissä.
Mtä tässä pitäs alkaa uusimaan puola, kaasuläpän asentotunnistin vai jähhdytys nesteen asentotunnistin?
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 1700i röpeltää!

Viesti Kirjoittaja Mara »

JUHO kirjoitti:jähhdytys nesteen asentotunnistin?
Vaihappas toi nyt ensialkuun, löytyy ylävesiletkun haarakappaleesta. Luultavasti väittää koneen lämpöjen olevan ihan mitä sattuu.
Nesteen asentoa se ei kyllä kerro. :lol:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
pressa
Viestit: 10523
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1700i röpeltää!

Viesti Kirjoittaja pressa »

aloita tarkistamalla lämpöanturin johdot, voi olla kuori murentunut ja yhdessä. mikäli johdot varmasti kunnossa niin yleismittarin ohmi alueella mittaa onko kunnossa. Resistansseja: 0C 9500 ohm, 20C 3600 ohm, 100C 180 ohm (nämäkin täältä foorumilta löytyvää tietoa).
Sitten kun saat tämän kuntoon tarkista ne kaasuläpän tunnistimen johdot. Kaasuläpän johdoissa harvemmin vikaa eli mittaa sekin. Mittaus ohmi-alueella ja keskeltä reunalle mittaus. Akselia käänräen pitäisi arvon tasaisesti muuttua eikä missään kohtaa saisi arvo hypähtää kumpaankaan suuntaan.
Mitausten, eli tutkimisen jälkeen ostetaan uusia osia mitä tarvitaan.
JUHO

Re: 1700i röpeltää!

Viesti Kirjoittaja JUHO »

Joo kyllä se varmaan lämpöjä mittaa eikä asentoa :lol:
Pitää käydä tarkistamassa nuo piuhat ja vähän mittailla nuita resistansseja.
Vastaa Viestiin