kiekkamittarin johdoista..

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
pappa-ladailija

kiekkamittarin johdoista..

Viesti Kirjoittaja pappa-ladailija »

joo tossa aiemmin kyselin kun toi toi mun 1600sl ei käy ja syyksi paljastui virranjakajan hall-anturi. vaihdoin siihen ensin axtecin käytetyn jakajan ja siinä oli sama vika. axtec kyllä kävi ko. jakajalla mutta toi sl ei! :o joka tapauksessa korjausmies ei suostunut laittamaan siihen uutta hall-anturia vaan kärjellisen jakajan. mitähän johtoja pitäisi kytkeä että mittarin saisi toimimaan? ei ole korj.oppaassa kytkentäkaaviota. puolaan vissiin tulee ainaki jotain johtoja.. ja saako ylipäätään kärjelliseen kiekkamittaria toimimaan?
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: kiekkamittarin johdoista..

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Mikäli se nyt on ihan perus "biltema" mallin mittari, niin muistaakseni se meni niin että se signaalijohto piti kytkeä puolan miinusnapaan. Mitään muuta kummempaa siinä ei oo.

Muista muutan sitten, että kun sulla on kärjellinen jakaja, niin se saattaa tykätä kyttyrää siitä kärjettömän puolasta! Meinaan siis kärkiä, kun puola on kärjettömässä tehokkaampi kuin kärjellisessä!
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
pappa-ladailija

Re: kiekkamittarin johdoista..

Viesti Kirjoittaja pappa-ladailija »

ei oo bilteman mittari vaan alkuperänen.. korjausmies jätti kytkemättä ne johdot koska ei toiminu mittari enää jakajan vaihdon jälkeen..

Muista muutan sitten, että kun sulla on kärjellinen jakaja, niin se saattaa tykätä kyttyrää siitä kärjettömän puolasta! Meinaan siis kärkiä, kun puola on kärjettömässä tehokkaampi kuin kärjellisessä![/quote] joo voi prkl.. pitää hommata jostain vanhemman mallin puola
Vastaa Viestiin