110 käy kolmella
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
110 käy kolmella
velipoika hommas tossa noin kuukaus sitten tommosen farkku 110 1,5 16v vuosimallia2001
tässä kun autoa piti noin viikko sitten katsastaa kaikki oli kunnossa, paitsi CHECK ENGINE -valo ei toiminut. (eli valo ei syttynyt kun virrat käänsi päälle) siitä syystä hylkäys. sinänsä ihmeellistä touhua koska päästöt oli kuitenkin täysin kunnossa
no kotimatkalla kuulemma heti konttorilta lähtiessä auto oli ruvennut käyttäytymään oudosti. minun piti sitten ruveta etsimään autosta CHECK ENGINE -valoa ja aikani ihmettelin että missä semmonen pitäisi olla, tajusin mittaristossa olleen teipin pätkän takana palavan koko ajan se valo. eli joku oli ilmeisesti kyllästynyt valoon ja lyönyt teipin pätkän päälle. no sitten löin auton käyntiin ja ihmetyksenä armoton käry ja savu, pieni testilenkki osoitti että auto savuttaa ja tekee päästöjä enemmän kuin keskikokoinen paperitehdas. no eihän muut uskonut että autossa mitään viika olisi joten testilenkille uudestaan ja kone lämpimäksi, ei auttanut, vetoja ei ollut ja savutus ankaraa. pienen tutkinnan jälkeen todettiin että 2pyttyn tulppa märkä, mutta kipinä tuli.
1. 2. pyttyjen tulpat ristiin ja kokeilu, ei auttanut. seuraavaksi tulpan johdot erijärjestykseen, edelleen kakkos pytyn tulppa märkä (siis se mikä toimi ykköspytyssä)
no ei muutakun kulutus osat vaihtoon, uudet tulpat ja johdot, akun kenkä käytettiin irti merkkivalon sammuttamiseksi ja testi, tuntui toimivan. seuraavana päivänä äitini meni töihin ladalla (velipoika armeijassa joten ei itse pystynyt) ja aikomuksena leimata töitten jälkeen.
CHECK ENGINE -valo oli syttynyt uudestaan matkalla. ja edelleen saman oloista vikaa. akun kenkää irti ja takasin valo sammu ja tuntu taas toimivan ja eikun leimalle. tuloksena: katsatus mies ei saanut testeriään toimimaan ladan kanssa joten perinteinen päästötesti: tyhjäkäynti aivan päin peetä, kierroksilla OK ei tullut leimaa, vaikka merkki valo toimi (suurta hitsit)
kotimatkalla lada oli hyytynyt 0,5km ennen kotia eikä lähtenyt käyntiin, kävin hinaamassa perille. rupesin kattoon niin edelleen 2. pyttyn tulppa märkä mutta kipinää tuli, mutta en saanut käyntiin.
oma mielipide: katsastus mies on mulk.. jolta pitäs kieltää autoihin koskeminen koska katsatuksestahan kaikki paha alkoi ja kakkos pytyn puola sökö, uudet puolat 119e paikallisessa joten onko muuta vaihtoehtoa? (kallis varusmiehen 3,70 päivärahoille)
sytyttääkö lambda sen CE valon? ja säätääkö ruisku seosta lambdan mukaan?
tässä kun autoa piti noin viikko sitten katsastaa kaikki oli kunnossa, paitsi CHECK ENGINE -valo ei toiminut. (eli valo ei syttynyt kun virrat käänsi päälle) siitä syystä hylkäys. sinänsä ihmeellistä touhua koska päästöt oli kuitenkin täysin kunnossa
no kotimatkalla kuulemma heti konttorilta lähtiessä auto oli ruvennut käyttäytymään oudosti. minun piti sitten ruveta etsimään autosta CHECK ENGINE -valoa ja aikani ihmettelin että missä semmonen pitäisi olla, tajusin mittaristossa olleen teipin pätkän takana palavan koko ajan se valo. eli joku oli ilmeisesti kyllästynyt valoon ja lyönyt teipin pätkän päälle. no sitten löin auton käyntiin ja ihmetyksenä armoton käry ja savu, pieni testilenkki osoitti että auto savuttaa ja tekee päästöjä enemmän kuin keskikokoinen paperitehdas. no eihän muut uskonut että autossa mitään viika olisi joten testilenkille uudestaan ja kone lämpimäksi, ei auttanut, vetoja ei ollut ja savutus ankaraa. pienen tutkinnan jälkeen todettiin että 2pyttyn tulppa märkä, mutta kipinä tuli.
1. 2. pyttyjen tulpat ristiin ja kokeilu, ei auttanut. seuraavaksi tulpan johdot erijärjestykseen, edelleen kakkos pytyn tulppa märkä (siis se mikä toimi ykköspytyssä)
no ei muutakun kulutus osat vaihtoon, uudet tulpat ja johdot, akun kenkä käytettiin irti merkkivalon sammuttamiseksi ja testi, tuntui toimivan. seuraavana päivänä äitini meni töihin ladalla (velipoika armeijassa joten ei itse pystynyt) ja aikomuksena leimata töitten jälkeen.
CHECK ENGINE -valo oli syttynyt uudestaan matkalla. ja edelleen saman oloista vikaa. akun kenkää irti ja takasin valo sammu ja tuntu taas toimivan ja eikun leimalle. tuloksena: katsatus mies ei saanut testeriään toimimaan ladan kanssa joten perinteinen päästötesti: tyhjäkäynti aivan päin peetä, kierroksilla OK ei tullut leimaa, vaikka merkki valo toimi (suurta hitsit)
kotimatkalla lada oli hyytynyt 0,5km ennen kotia eikä lähtenyt käyntiin, kävin hinaamassa perille. rupesin kattoon niin edelleen 2. pyttyn tulppa märkä mutta kipinää tuli, mutta en saanut käyntiin.
oma mielipide: katsastus mies on mulk.. jolta pitäs kieltää autoihin koskeminen koska katsatuksestahan kaikki paha alkoi ja kakkos pytyn puola sökö, uudet puolat 119e paikallisessa joten onko muuta vaihtoehtoa? (kallis varusmiehen 3,70 päivärahoille)
sytyttääkö lambda sen CE valon? ja säätääkö ruisku seosta lambdan mukaan?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 110 käy kolmella
Tuo helikopterin kuvan peittäminen teipillä on jo vanha konsti.Koska mainetsamassasi autossa on suorasytysjärjestelmä joka sytyttää pytyt kaksi ja kaksi niin vaihtoehdoksi voisi jäädä ventiilivaurio tms koska pa ainetta saa.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 110 käy kolmella
mutta miten se sitten välillä toimii ja välillä ei? jos vika olis venttiilissä niin se ei toimisi missään vaiheessa hyvin.
konehan toimi hienosti ja moitteetta vähän aikaa kun vaihto tulpat ja johdot (n20km) mutta kuulemma valo oli ruvennut taas palamaan kun liikenne ympyrässä oli ollut liian suuri vaihde ja kone oli kerran nykässyt, tämän jälkeen oli vielä toiminut mutta sitten kun taas tarvitsi käynistää ja lähteä töistä konttorille oli ruvennut täristään savuamaan eli sama ongelma.
kyllä minusta tuntus joltain sähkö ongelmalta eikä niinkään mekaaniselta vialta
mites toi puola toimii? mitä muuta se kakkospytyn puola sytyttää? (tässähän on siis sen mallinen jossa puolat on yhdessä kasassa eikä erillään)
vaikea vaan itekkin hahmottaa kun en ole itse ajanut ja nähnyt vaan kuulopuheista ymmärrettyä
niin ja kyllähän se käyntiin lähtis vaikka yhessä pytyssä joku venttiili oliskin rikki
konehan toimi hienosti ja moitteetta vähän aikaa kun vaihto tulpat ja johdot (n20km) mutta kuulemma valo oli ruvennut taas palamaan kun liikenne ympyrässä oli ollut liian suuri vaihde ja kone oli kerran nykässyt, tämän jälkeen oli vielä toiminut mutta sitten kun taas tarvitsi käynistää ja lähteä töistä konttorille oli ruvennut täristään savuamaan eli sama ongelma.
kyllä minusta tuntus joltain sähkö ongelmalta eikä niinkään mekaaniselta vialta
mites toi puola toimii? mitä muuta se kakkospytyn puola sytyttää? (tässähän on siis sen mallinen jossa puolat on yhdessä kasassa eikä erillään)
vaikea vaan itekkin hahmottaa kun en ole itse ajanut ja nähnyt vaan kuulopuheista ymmärrettyä
niin ja kyllähän se käyntiin lähtis vaikka yhessä pytyssä joku venttiili oliskin rikki
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 110 käy kolmella
Oudolta kuulostaa että vain 1 pytty olisi pimeänä.
Ittellä ollut puolavikainen 110. Lähti kylmänä käymään kuin unelma mutta kun lämpesi tai sammutit ja käynnistit 3min ajon jälkeen uudelleen niin eipä toiminut kuin enään 2 pytyllä.
Löytyy varapuola (käytetty) hintaan 25 eur ja postikulut. Varmasti toimiva.
041-4541455.
Ittellä ollut puolavikainen 110. Lähti kylmänä käymään kuin unelma mutta kun lämpesi tai sammutit ja käynnistit 3min ajon jälkeen uudelleen niin eipä toiminut kuin enään 2 pytyllä.
Löytyy varapuola (käytetty) hintaan 25 eur ja postikulut. Varmasti toimiva.
041-4541455.
Lada rules
Re: 110 käy kolmella
Kannattaisi varmaan se lämpöanturikin tarkastaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: 110 käy kolmella
venttiili välykset kannattaisi myös tarkistaa. Jos liian pieni välys niin alkaa lämmetessä vähän kantaa. Voi tulla vielä säädöllä kuntoon ettei tarvitse kantta avata. Toki puolakin voi kummitella (silloin pitäisi kyllä olla kaksi pyttyä pimeänä) ja lämpöanturin virhesignaali voi rikastaa seoksen ylirikkaalle.
Re: 110 käy kolmella
On aika tiukat hajut jos palamatonta polttoainetta päätyy pakoputkeen,eikö siinä voi pidemmän päälle kattikin mennä?
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 110 käy kolmella
kyllä se katti voi mennä ja entiiä vaikka olis menny jo.
tarvii melkeen tarkastella että onko joku muukin pytty pimeenä.
jos 2pytty on pimeenä niin mikä muu pytty on silloin pimeenä jos vika on puolassa?
mites toi lämpöanturin voi tarkastaa?
ja mikä ihme siinä nyt voi olla kun ei lähe edes käyntiin? pyörittää kyllä hienosti
ja sitten sekin ihmetyttää kun ensimmäisessä päästötestissä kaiki oli niin kuin pitääkin ja seuraavan kerran tyhjäkäynti on aivan päin seiniä mutta kierroksilla ihan OK. ja sitten se katsatus setä ei ollut päässy testerillään käsiksi kummallakaan kerralla autoon
tarvii melkeen tarkastella että onko joku muukin pytty pimeenä.
jos 2pytty on pimeenä niin mikä muu pytty on silloin pimeenä jos vika on puolassa?
mites toi lämpöanturin voi tarkastaa?
ja mikä ihme siinä nyt voi olla kun ei lähe edes käyntiin? pyörittää kyllä hienosti
ja sitten sekin ihmetyttää kun ensimmäisessä päästötestissä kaiki oli niin kuin pitääkin ja seuraavan kerran tyhjäkäynti on aivan päin seiniä mutta kierroksilla ihan OK. ja sitten se katsatus setä ei ollut päässy testerillään käsiksi kummallakaan kerralla autoon
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 110 käy kolmella
Vastusmittarilla pystyy mittaamaan ensiokäämin vastuksen ja sen pitäisi olla noin 0,5 ohmia.Toisiokäämissä pitäisi olla 11000-16000 ohmia.Jos jompi kumpi arvo puuttuu on kaksi pyttyä pimeänä.Ensiöpuolella on yhteinen + napa ja miinusnapoja ohjaa elektroniikkamoduli.Toisiopuolella on 4 napaa jotka menevät tulpanjohdoille.Poissulkemismenetelmällä kyllä ensin vaihtaisin tulpanjohdot,sitten tulpat koska täyselektronisessa sytytyksessä sytytysjännite on huomattavat 37 000V.START kirjoitti:kyllä se katti voi mennä ja entiiä vaikka olis menny jo.
tarvii melkeen tarkastella että onko joku muukin pytty pimeenä.
jos 2pytty on pimeenä niin mikä muu pytty on silloin pimeenä jos vika on puolassa?
mites toi lämpöanturin voi tarkastaa?
ja mikä ihme siinä nyt voi olla kun ei lähe edes käyntiin? pyörittää kyllä hienosti
ja sitten sekin ihmetyttää kun ensimmäisessä päästötestissä kaiki oli niin kuin pitääkin ja seuraavan kerran tyhjäkäynti on aivan päin seiniä mutta kierroksilla ihan OK. ja sitten se katsatus setä ei ollut päässy testerillään käsiksi kummallakaan kerralla autoon
Re: 110 käy kolmella
Eiköhän se ole 3 sylinteri joka on pineenä silloin. Yleensähän nuo menee 1 ja 4 on parit ja 2 ja 3 on parit.START kirjoitti: jos 2pytty on pimeenä niin mikä muu pytty on silloin pimeenä jos vika on puolassa?
mites toi lämpöanturin voi tarkastaa?
Lämpöanturinhan voi testata mittaamalla vastusarvon. Tietyissä lämpötiloisa pitäis olla tietty vastus. Oikeita arvoja ei mulla valitettavasti ole antaa.
Ja oletkos muutes luetuttanu vikakoodit siittä? Sieltäkin vois suuntia selvitä että mikä vika voisi olla. Shopistahan saa noita ajotietokoneitakin jos kiinnostaa sellaiseen santsata niin ei tarvii käyttää korjaamolla luetuttaan koodeja.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 110 käy kolmella
auto lähti tänään vikakoodien lukuun ja mahdollisesti (toivottavasti) samalla ammattilaiset korjaa tämän härvelin, ei itellä niin kauhea motivaatio ole toisten autoja korjata kun itelläkin olisi 3koslaa laitettavana
ajotietokoneesta olen puhunut auotn omistajan kanssa ja tarvii ootella päätöstä
jaskalle: tulpan johdot ja tulpat on jo vaihdettu, puolia ei vihtinyt ruveta summassa vaihtaan ovat sen verta arvokkaita
toivon mukaan korjaamon pojilla on paremmat testerit kun katsastus miehellä
ajotietokoneesta olen puhunut auotn omistajan kanssa ja tarvii ootella päätöstä
jaskalle: tulpan johdot ja tulpat on jo vaihdettu, puolia ei vihtinyt ruveta summassa vaihtaan ovat sen verta arvokkaita
toivon mukaan korjaamon pojilla on paremmat testerit kun katsastus miehellä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti