vanteen keskireijjän isontaminen?
vanteen keskireijjän isontaminen?
olis bemmin käännetyt vanteet tossa ja ei ihan mee keskireijjänpuolesta ladaan,oisiko mitenkää mahollista isontaa sitä?
autoton.. vielä
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: vanteen keskireijjän isontaminen?
Moottorisahan tai Raivurin pyöröviila.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: vanteen keskireijjän isontaminen?
Tai sitten pirralla kevyesti pyöräyttää.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: vanteen keskireijjän isontaminen?
Juu aika toivotonta on jollain viilalla alkaa. Paineilmatyöalut on käteviä. Jos sellaisia ei löydy niin onnistuu myös rälläkällä ja lähes loppuun kulutetulla laikalla joka juuri ja juuri sopii sinne reikään, sillä hioo pientä siivua pois.
Re: vanteen keskireijjän isontaminen?
täytyy huomenna ettiä laikkoja. niitä on kuluja,mut missä lie 

autoton.. vielä
Re: vanteen keskireijjän isontaminen?
Joku 1,5 mm saa vähintään suurentaa sitä koska bemarissa napa on 57,1....porakone/vinku ja kovametallihiomapuikko tms. mikä sen nimi nyt onkaan...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: vanteen keskireijjän isontaminen?
tai sitten ökyilet ja heität sorviin ja siinä, tulee just sopiva ja hyvä ja pyöreä.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: vanteen keskireijjän isontaminen?
Keskireijän isontamisen voi tehdä myös;
-polttoleikkaamalla
-hakkaamalla sopivan kokoisen kovan esineen keskireijästä läpi
-kiinnittämällä vanteen napaan kiinni ja sorvaamalla kenttäkorjaustyylillä jollakin hiovalla/lastuavalla työkalulla ylimääräisen materiaalin vanteesta pois
Keskireijän isontamisen voit jättää kätevästi tekemättä, kun käytät vanteen ja navan välissä levikepaloja.
Mutta ihan helpoimmalla pääset kun et välitä siitä keskireijän pienuudesta yhtään mitään, vaan kiristät riittävän pitkillä pulteilla ja tarpeeksi tiukkaan sen vanteen napaan kiinni. Kyllä se menee kun vaan uskoo siihen.
Kun vanne on kiinni, niin kannattaa vaihtaa alkuperäisen mittaiset pultit, ettei jarrut mene lopullisesti pilalle. Jos vanne on tosiaan tiukassa, niin voihan ne pultit jättää kokonaan poiskin..
-polttoleikkaamalla
-hakkaamalla sopivan kokoisen kovan esineen keskireijästä läpi
-kiinnittämällä vanteen napaan kiinni ja sorvaamalla kenttäkorjaustyylillä jollakin hiovalla/lastuavalla työkalulla ylimääräisen materiaalin vanteesta pois
Keskireijän isontamisen voit jättää kätevästi tekemättä, kun käytät vanteen ja navan välissä levikepaloja.
Mutta ihan helpoimmalla pääset kun et välitä siitä keskireijän pienuudesta yhtään mitään, vaan kiristät riittävän pitkillä pulteilla ja tarpeeksi tiukkaan sen vanteen napaan kiinni. Kyllä se menee kun vaan uskoo siihen.
Kun vanne on kiinni, niin kannattaa vaihtaa alkuperäisen mittaiset pultit, ettei jarrut mene lopullisesti pilalle. Jos vanne on tosiaan tiukassa, niin voihan ne pultit jättää kokonaan poiskin..
Re: vanteen keskireijjän isontaminen?
Helpoin keino on aina se paras, epäilemättä. Tuolla tavalla saa myös helposti navasta kierteet sileäksi.warremies kirjoitti:Keskireijän isontamisen voi tehdä myös;
Mutta ihan helpoimmalla pääset kun et välitä siitä keskireijän pienuudesta yhtään mitään, vaan kiristät riittävän pitkillä pulteilla ja tarpeeksi tiukkaan sen vanteen napaan kiinni. Kyllä se menee kun vaan uskoo siihen.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Re: vanteen keskireijjän isontaminen?
bmw e21 / e30 (en muista kummat oli) vakio 13" alut menevät takapotkuun keskireikää suurentamatta taakse, edessä joutuu tosin suurentamaan.
Njet problem, normal katastroof 

Re: vanteen keskireijjän isontaminen?
Ei helevetti mitä juttuawarremies kirjoitti: Mutta ihan helpoimmalla pääset kun et välitä siitä keskireijän pienuudesta yhtään mitään, vaan kiristät riittävän pitkillä pulteilla ja tarpeeksi tiukkaan sen vanteen napaan kiinni. Kyllä se menee kun vaan uskoo siihen.
Kun vanne on kiinni, niin kannattaa vaihtaa alkuperäisen mittaiset pultit, ettei jarrut mene lopullisesti pilalle. Jos vanne on tosiaan tiukassa, niin voihan ne pultit jättää kokonaan poiskin..

Voi toimia länsiautossa, ehkä, mut ladassa jossa napojen kierteet on kuin joulutinaa, ei tasan toimi

Tossahan ois kätevä joku 2000+ Nm paukuttava mutterimopo...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: vanteen keskireijjän isontaminen?
Ei kai tule tiekäyttöön
Tai mitäpä se mulle kuuluu mutta jos saat väärällä pulttijaolla olevat vanteet keskireiän suurentamisen jälkeen pyörimään keskellä niin hattua nostan. Käytä ainakin sorvia sitten, saattaa onnistuakin ehkä.
Warremiehelle: Jos saat sen vanteen sinne noin niin kukas sen ottaa ilman väkivaltaa pois

Tai mitäpä se mulle kuuluu mutta jos saat väärällä pulttijaolla olevat vanteet keskireiän suurentamisen jälkeen pyörimään keskellä niin hattua nostan. Käytä ainakin sorvia sitten, saattaa onnistuakin ehkä.
Warremiehelle: Jos saat sen vanteen sinne noin niin kukas sen ottaa ilman väkivaltaa pois

Re: vanteen keskireijjän isontaminen?
emmä ny sitä reikää isontas paljoo,sen verran että menee kiinni.aropupu kirjoitti:Ei kai tule tiekäyttöön![]()
Tai mitäpä se mulle kuuluu mutta jos saat väärällä pulttijaolla olevat vanteet keskireiän suurentamisen jälkeen pyörimään keskellä niin hattua nostan. Käytä ainakin sorvia sitten, saattaa onnistuakin ehkä.
Warremiehelle: Jos saat sen vanteen sinne noin niin kukas sen ottaa ilman väkivaltaa pois

autoton.. vielä