VOI 1700i VOI

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
KATLASHNIKOV

VOI 1700i VOI

Viesti Kirjoittaja KATLASHNIKOV »

1700i Ei meinannut käynnistyä,mutta kun minuutin sahas kaasu pohjas niin aikansa räki,sitte kävi ja kulki hyvin. Mutta chek engine valo palaa ja jäähdyttäjän flekti pyörii koko ajan. MIKÄ VIKANA!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: VOI 1700i VOI

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Katso vikakoodit. Haulla löytynee ohjeet.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: VOI 1700i VOI

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Noin kaukoarvauksena:

Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on rikki.

Moottorinohjainyksikkö käsittää, että moottori on erittäin kuuma => kylmäkäynnistysrikastus ei mene päälle, jäähdytinpuhallin pyörii, koska jäähdytinneste "kuumaa".

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Lesnaja Sobaka
Viestit: 367
Liittynyt: 3.7.2008 19:26
Paikkakunta: Joensuu

Re: VOI 1700i VOI

Viesti Kirjoittaja Lesnaja Sobaka »

Ingenjöör taitaa olla oikeilla jäljillä. Samalla tavalla oirehti taannoin oma rakkine, kun myivät Delta-autosta epäkurantin lämpötila-anturin. Vikakoodi oli muistaakseni 15 eli liian suuri jännite anturilta. En oikein ymmärrä miten moinen messinkitumppi voi olla viallinen - eivätkä uskoneet sitä autoliikkeen sutkitkaan. Mutta niin vaan oli, sillä vika korjaantui kun antoivat toisen tilalle.

Maksoi muuten neljäkymppiä kyseinen osa.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: VOI 1700i VOI

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Se 1700i:n lämpötilan anturi on termistori (lämpötilan mukaan muuttuva sähköinen vastus) ja siksi se voi mennä rikki. Anturi joutuu kuitenkin kestämään suurin lämpöitilan vaihtelun (-30 - 100 'C)

Ei siis ns termostaatti joka toimii bimetallilla tai jotenkin muuten mekaanisesti.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: VOI 1700i VOI

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No ei kannata arvailla vaan lukea ne vikakoodit. Flekti pöhisee kai oli vika mikä vaan?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: VOI 1700i VOI

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Vikakoodien luku on tietysti järkevää, varsinkaan kun se ei 1700i:ssä edes vaadi mitään laitteita.

Jäädytinpuhallin ei kyllä - noin äkikseltä muistista vetäen - pyöri missään muussa tapauksessa kuin siinä, että ohjainyksikkö käsittää moottorin olevan kovin kuuma.

Ilmastoinnilla varustetut pelit - josta ei liene kyse - ovat sitten eri asia.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Vastaa Viestiin