Festival-farkku rupesi oikuttelemaan kesällä Baltiassa. Moottori kävi kylmänä nätisti, mutta lämpötilan noustessa yksi sylintereistä tippui pois. Tämän seurauksena pakoputki kuumeni niin paljon, että bensapumpun johtimien eristeet sulivat ja oikosulkivat virran maahan. Paikallinen tiepalvelumies sai jälkimmäisen vian korjattua, mutta ekaa ei.
Mistä tällainen voisi johtua? Paikallinen jokamerkkikorjaaja arveli syyksi puolan vikaa. Millainen sytytysjärjestelmä 16-venttiilisissä on?
16-venttiilisen käyntiongelma
Re: 16-venttiilisen käyntiongelma
Autossa on täyselektroninen suorasytytysjärjestelmä,jossa sytystystapahtumat sattuvat yhtäaikaa kahdessa sylinterissä.Jos toinen puolisko puolasta on pimeänä niin 2 pyttyä on pimeänä.Sytytysjännite on komiat 37 000volttia.
Re: 16-venttiilisen käyntiongelma
ensin vaihtaisin tulpat ja tulpanjohdot, sitten puola. Toki jos ajettu jo 100tkm eikä venttiilivälyksiä tarkistettu/säädetty voi vika löytyä venttiileistäkin.
Re: 16-venttiilisen käyntiongelma
Tässä oli kuitenkin kyseessä 16V hydraulinostajilla - joten venttiilivälyksien tarkastamisesta ei pitäisi olla huolta. Voi tietysti olla siitä huolimatta vikaa venttiileissäkin olla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»