16-venttiilisen käyntiongelma

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Isomolle

16-venttiilisen käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Isomolle »

Festival-farkku rupesi oikuttelemaan kesällä Baltiassa. Moottori kävi kylmänä nätisti, mutta lämpötilan noustessa yksi sylintereistä tippui pois. Tämän seurauksena pakoputki kuumeni niin paljon, että bensapumpun johtimien eristeet sulivat ja oikosulkivat virran maahan. Paikallinen tiepalvelumies sai jälkimmäisen vian korjattua, mutta ekaa ei.

Mistä tällainen voisi johtua? Paikallinen jokamerkkikorjaaja arveli syyksi puolan vikaa. Millainen sytytysjärjestelmä 16-venttiilisissä on?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: 16-venttiilisen käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Autossa on täyselektroninen suorasytytysjärjestelmä,jossa sytystystapahtumat sattuvat yhtäaikaa kahdessa sylinterissä.Jos toinen puolisko puolasta on pimeänä niin 2 pyttyä on pimeänä.Sytytysjännite on komiat 37 000volttia.
Avatar
pressa
Viestit: 10528
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 16-venttiilisen käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja pressa »

ensin vaihtaisin tulpat ja tulpanjohdot, sitten puola. Toki jos ajettu jo 100tkm eikä venttiilivälyksiä tarkistettu/säädetty voi vika löytyä venttiileistäkin.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: 16-venttiilisen käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tässä oli kuitenkin kyseessä 16V hydraulinostajilla - joten venttiilivälyksien tarkastamisesta ei pitäisi olla huolta. Voi tietysti olla siitä huolimatta vikaa venttiileissäkin olla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin