112:n termostaatti
112:n termostaatti
Hain motonetistä termostaatin: TERMOSTAATTI/TIIVISTE LADA 110/111/112 --07
Tiiviste ei sisälly termostaatin hintaan
110srj kesä/talvi 87°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6083 19.90 ???
Samarassa on tuotekoodin mukaan sama termari.Murikka on saman näkönen,kuin takapotkuissa eli tulee neljän letkun väliin.
Eihän tuolta konehuoneesta tommosta mötikkää löydy,eikös tossa ole ihan irtotermari joka tulee sen kopan sisään joka on kuusiokolo pulteilla kiinni?
Tiiviste ei sisälly termostaatin hintaan
110srj kesä/talvi 87°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6083 19.90 ???
Samarassa on tuotekoodin mukaan sama termari.Murikka on saman näkönen,kuin takapotkuissa eli tulee neljän letkun väliin.
Eihän tuolta konehuoneesta tommosta mötikkää löydy,eikös tossa ole ihan irtotermari joka tulee sen kopan sisään joka on kuusiokolo pulteilla kiinni?
Re: 112:n termostaatti
Motonetissa on väärää tietoa 110:n termareista.Kävin kesällä Kuusankosken Motonetista hakemassa termaria omaan 112:ta,ja mulle tarjottiin samanlaista kuin sulle.Pyysin myyjää ilmoittamaan asiasta eteenpäin,että tuo malli EI sovi.Turhaan,aivan turhaan....
Se termari on kiinni siinä kotelossa.Vaihdettava koko kotelo.Deltassa maksaa melkein satasen.Kannattaa tuottaa Venäjältä.
Tuo Motonetin termari voi käydä vanhoihin 110:hin muttei uudempiin.
Se termari on kiinni siinä kotelossa.Vaihdettava koko kotelo.Deltassa maksaa melkein satasen.Kannattaa tuottaa Venäjältä.
Tuo Motonetin termari voi käydä vanhoihin 110:hin muttei uudempiin.
Re: 112:n termostaatti
Täytyy palauttaa toi takasin ja antaa palautetta,josko ne kohta korjaisivat virheen.En kyllä raaski deltasta hakea,jos noin paljon maksaa.
Täytyy tuoda toi termari venäjältä,kunhan saan sen viisumin.
Täytyy tuoda toi termari venäjältä,kunhan saan sen viisumin.
Re: 112:n termostaatti
Voi hel...eipä käyny motonetin tulpanjohdotkaan
Johdot on tolkuttoman pitkät ja eihän ne puoliin käy,niissä on erilaiset päät.

Re: 112:n termostaatti
Ota vanha osa mukaan,kun MOTONETISTA ostat Ladan osia,on jonkinlainen mahdollisuus onnistua.Edellyttäen että osa löytyy.Motonetin nettisivuilla oleviin tietoihin ei ole luottamista.
Re: 112:n termostaatti
Osat tuli tänään palautettua,oon kuulemma ensimmäinen,muille on kelvannu/käyny.Termareita kuulemma tänävuonna myyty 25kpl ja tulpanjohtosarjoja lukematon määrä ja kukaan muu ei ole palauttanut
Miten ihmeessä noi osat on voinnu käydä?
16 tappisen tulpanjohtosarjassa olisi puolan puoleiset päät olleet käypäset,mutta johdot oli liian lyhyet,kahdesta sarjasta leikkelemällä olisi saanut oikean.
Ilmeisesti motonetin listat on väärin tai autojen vuosimalleissa on kuitenkin eroa

16 tappisen tulpanjohtosarjassa olisi puolan puoleiset päät olleet käypäset,mutta johdot oli liian lyhyet,kahdesta sarjasta leikkelemällä olisi saanut oikean.
Ilmeisesti motonetin listat on väärin tai autojen vuosimalleissa on kuitenkin eroa

Re: 112:n termostaatti
Ei ne välttämättä ole käyneet,eivät vaan ole kehdanneet muutaman kympin osia palauttaa ettei luulla köyhäksi.Jos listan mukaan osat käy johonkin vuosimalliin,niin sitten myös käy.Myyjällä se vastuu sopivuudesta on.
Re: 112:n termostaatti
Itselle ostin samaraan tulpanjohdot varaosaliikkeestä mutta uloin en muista oliko pisin-vai lyhin johto,mutta liian lyhyt oli kuitenkin kääntyi heti juuresta jyrkästi tulosuuntaan. Vaihtoivat yksittäin myytävän johdon liian lyhyen tilalle ei ollut vastaväitteitä.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: 112:n termostaatti
^^ olihan varmasti kyseessä ruiskuSamaran tulpanjohdot eikä kaasarin ("tämä huomio nikkisi perusteella")
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: 112:n termostaatti
Kyllä ne ruiskuun olivat, eikös kaasarimallissa ole erilaiset johdonpäät jotka ei käy ruiskuun.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: 112:n termostaatti
Päissä on eroa, mutta ei niin paljon ettei ne menisi paikoilleen (siis sytytysmoduliin, tulpathan on "samat" ). Rakenteeltaan ja materiaaliltaan varsinkin hatut kuitenkin eroavat muuten ja ne ruiskun johdot joita itse olen ostanut ovat olleet "nippuun sidottu" muovipannalla ja jokaisessa johdossa oma pytyn numero johon se kuuluu. Sitä vastoin kaasarin tulpanjohdot ovat "irrallaan" ja numeroimattomia. Helpoin tuntomerkki lienee vielä se, että kaasarin johtoja on paketissa 5kpl ja ruiskun 4kpl.
Otin kuvan jossa johdot "vertailussa". 16V koneessa taas on tietysti ne pitkät hatut ja pikkutulpat.

Varaosanumerot:
2108-3707080 - kaasari
2111-3707080 - ruisku 8V
2112-3707080 - ruisku 16V
Otin kuvan jossa johdot "vertailussa". 16V koneessa taas on tietysti ne pitkät hatut ja pikkutulpat.

Varaosanumerot:
2108-3707080 - kaasari
2111-3707080 - ruisku 8V
2112-3707080 - ruisku 16V
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: 112:n termostaatti
Ulkonäkö on sama kuin alkuperäisissäkin johdoissa eli pitkät hatut ja 4 kpl. paketissa ja muovipannalla toisiinsa kiinni. Ei taida olla muuta selitystä kuin että tarvike on tarvike ja kuinka moneen muuhunkin merkkiin on samat johdot mikä lie mittavirhe ollut se yksi johto.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 112:n termostaatti
Terve!
110-sarjan moottoreissa on moottorimallista ja valmistusajankohdasta riippuen ainakin kolmea erilaista termostaattia.
Vanhemmissa 8-venttiilisissä moottoreissa on sama termostaatti kuin vanhemmissa Samaroissa.
Yhdessäkään 16-venttiilisessä ei ole vanhan Samaran termaria.
Varaosakirjat saa imuroiduksi usein kysytyt -osiosta.
menestystä
SvS
110-sarjan moottoreissa on moottorimallista ja valmistusajankohdasta riippuen ainakin kolmea erilaista termostaattia.
Vanhemmissa 8-venttiilisissä moottoreissa on sama termostaatti kuin vanhemmissa Samaroissa.
Yhdessäkään 16-venttiilisessä ei ole vanhan Samaran termaria.
Varaosakirjat saa imuroiduksi usein kysytyt -osiosta.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: 112:n termostaatti
Minulle asennettiin kansiremontin yhteydessä 16v 112HB:hen termostaatti,ossa ylimääräinen oksa oli tulpattu letkunpätkällä ja metallitangolla.Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
110-sarjan moottoreissa on moottorimallista ja valmistusajankohdasta riippuen ainakin kolmea erilaista termostaattia.
Vanhemmissa 8-venttiilisissä moottoreissa on sama termostaatti kuin vanhemmissa Samaroissa.
Yhdessäkään 16-venttiilisessä ei ole vanhan Samaran termaria.
Varaosakirjat saa imuroiduksi usein kysytyt -osiosta.
menestystä
SvS