Samaran kytkentäkaavio
Re: Samaran kytkentäkaavio
+ johtoja ne minustakin näytti olevan samaan nippuun kaikki meni paitsi se latauksen merkkivalon johto.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Samaran kytkentäkaavio
HUOM! Täydennys!
Vasta alla olevan tekstin lähettämisen jälkeen huomasin, että tämä generaattoriongelma koskee vanhempaa Samaraa, jossa 55-ampeerinen generaattori, eikä viestiketjun alussa mainittua autoa, joka taas on varustettu uudemmalla 80-ampeerisella generaattorilla.
Muistini mukaan ei vanhemmissakaan ole generaattorin maadoitusjohtoa, joten alla oleva pitänee paikkansa lukuunottamatta mahdollisesti kytkentäkaaviota ja generaattorin M6-liittimeen tulevien johtimien määrää (ehkä vain yksi). SvS
Terve!
Ainakaan minun Samarassani (GM-ruisku m/1995) ei ole erillistä generaattorin maadoitusta, vaan generaattori maadoittuu moottorin kautta.
Generaattorin päädyssä on kaksi liitintä: lattaliitin, josta yhteys latausvaloon/herätediodiin ja M6-liitin (ns. päävirta) josta kaksi johdinta, toinen akulle ja toinen sähkönkuluttajille.
Jos jokin johdin on sulanut, epäilisin heti päädiodioikosulkua. HUOM. Palo- ja sähköosien tuhoutumisvaara!
Päädiodioikosulkuisella autolla voi ajaa akun voimalla, kun irrottaa kaikki johtimet generaattorista, kytkee ne kaksi paksumpaa toisiinsa ruuvin ja mutterin avulla ja eristää ne hyvin.
Generaattorin kytkentä

menestystä
SvS
Vasta alla olevan tekstin lähettämisen jälkeen huomasin, että tämä generaattoriongelma koskee vanhempaa Samaraa, jossa 55-ampeerinen generaattori, eikä viestiketjun alussa mainittua autoa, joka taas on varustettu uudemmalla 80-ampeerisella generaattorilla.
Muistini mukaan ei vanhemmissakaan ole generaattorin maadoitusjohtoa, joten alla oleva pitänee paikkansa lukuunottamatta mahdollisesti kytkentäkaaviota ja generaattorin M6-liittimeen tulevien johtimien määrää (ehkä vain yksi). SvS
Terve!
Ainakaan minun Samarassani (GM-ruisku m/1995) ei ole erillistä generaattorin maadoitusta, vaan generaattori maadoittuu moottorin kautta.
Generaattorin päädyssä on kaksi liitintä: lattaliitin, josta yhteys latausvaloon/herätediodiin ja M6-liitin (ns. päävirta) josta kaksi johdinta, toinen akulle ja toinen sähkönkuluttajille.
Jos jokin johdin on sulanut, epäilisin heti päädiodioikosulkua. HUOM. Palo- ja sähköosien tuhoutumisvaara!
Päädiodioikosulkuisella autolla voi ajaa akun voimalla, kun irrottaa kaikki johtimet generaattorista, kytkee ne kaksi paksumpaa toisiinsa ruuvin ja mutterin avulla ja eristää ne hyvin.
Generaattorin kytkentä

menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Samaran kytkentäkaavio
kiitos kaikesta avusta jo etukäteen
projektin tilanne on seuravanlainen, itellä on samara mistä myyn varaosia ja varaosa kyselyjä on tullut sen verran, että tämän auton korjaaminen tai katsominen siirtyy nyt hiukan. Pitää ensin hoitaa nämä varaosa kaupat pois alta. Mutta heti kun tämä puoli hellittää niin siirryn varsinaisen samarani kimppuun. Kirjoittelen tänne sitten kun taas asia kerkeän tutkia ja edistyn asiassa.
projektin tilanne on seuravanlainen, itellä on samara mistä myyn varaosia ja varaosa kyselyjä on tullut sen verran, että tämän auton korjaaminen tai katsominen siirtyy nyt hiukan. Pitää ensin hoitaa nämä varaosa kaupat pois alta. Mutta heti kun tämä puoli hellittää niin siirryn varsinaisen samarani kimppuun. Kirjoittelen tänne sitten kun taas asia kerkeän tutkia ja edistyn asiassa.
Re: Samaran kytkentäkaavio
akulta laturille ja startti moottorille menee normaalisti virta, akku on kunnossa, yleismittarilla tarkastettu, kun autossa ei ole virta-avainta pitäisi toimia hätävilkkujen ja töötin, mutta mihinkään ei tule sähköjä. Ei hätävilkut eikä töötti toimi. Missä voisi tällöin olla vika. Sulakerasian olen ottanut irti ja mitään erikoista ei näkynyt siinä. Aukaisin rasian kokonaan, mutta sitä vihreää levyä en alkanut repimään irti enää siitä ettei tule lisä vahinkoja, siis sitä pohjaa. Mutta vihreän levyn päällä mihin myös on tinattu näitä sähköjuttuja niin ei näkynyt mitään hapettumia tai mitään erikoista. Kaikki näytti normaalilta. Eli mitähän kannattaisi seuraavaksi tehdä? Voiko vika olla startissa? Laturin ei oman loogisen päättelyni mukaan pitäisi tähän vaikuttaa... Sähköthän pitäisi tulla autoon vaikka laturissa johdot eivät olisi kiinni.