Ralli se on mun rattoni
Re: Ralli se on mun rattoni
Nämä kuvat Kankkusen Celican entisöinnistä taisi olla täällä jossain jo aikaisemminkin:
http://ziza.ru/2007/06/26/vosstanovleni ... _foto.html
http://ziza.ru/2007/06/26/vosstanovleni ... _foto.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ralli se on mun rattoni
Siinä on auto isolla A:llasamarai kirjoitti:Nämä kuvat Kankkusen Celican entisöinnistä taisi olla täällä jossain jo aikaisemminkin:
http://ziza.ru/2007/06/26/vosstanovleni ... _foto.html

Tuohan löydettiin muistaakseni jostain merikontista saudi-arabiasta tjsp?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ralli se on mun rattoni
Tuolta löytyy "paja" kyseisen entisöintiprojektin takaa..., eli Mäkelä Auto Tuning... Kyseinen autohan oli siis Kankun vanha, mutta nyt sama paja on entisöinyt myös Waldegårdin vastaavan B-ryhmän Celican joka ei ollut aivan yhtä mittava projekti kuin tuo Kankkusen auto.. Siellä on entisöity mm. myös yksi B-ryhmän Lancia Delta S4, ex Biasion/Alen sekä paljon muita nameja....
http://www.mat.fi/index2.htm
Täältä löytyy noita projekti kuvia..
http://www.mat.fi/n_index.php?nav=gallery&gallery=13
http://www.mat.fi/index2.htm
Täältä löytyy noita projekti kuvia..
http://www.mat.fi/n_index.php?nav=gallery&gallery=13
Aja millä ajat ja Ladalla loput
Re: Ralli se on mun rattoni
Paljonhan noita projestikuvia on nähty, mutta kyllä tuota Celicaa paremmaksi on paha pistää. Tietääkö kukaan mitään tuon auton historiasta Kankkusen jälkeen?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Ralli se on mun rattoni
Aika pahalta tuo Waldegårdinkin Celica vaikutti. Ihmetyttää vaan, että mistä tuo maksumies tällaiseen hommaan löytyy. Verstas ja tekijät ovat viimeisen päälle ja aikaa palaa aivan älyttömästi! Vetää hiljaiseksi tälläiset kuvat. Eipä ilkeä omia projekteja ihan heti tähän perään esitellä.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Re: Ralli se on mun rattoni
Huippukuskit ei ole persaukisia sieltä tauhkaa löytyy ja varmaan tollanen auto menee mainos/harvojen herkuksi joilla varaa maksaa kyydistä .......luulen näin 

Re: Ralli se on mun rattoni
Kyllä tähänkin projektiin aikaa ja rahaa on palanut, mutta lopputulos on RAISKAUS
http://ziza.ru/2005/10/16/tachku-na-prokachku.html
http://ziza.ru/2005/10/16/tachku-na-prokachku.html
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Ralli se on mun rattoni
Olisiiko se ollut parempi tuollaisena ruostekasana?Pavlovits kirjoitti:Kyllä tähänkin projektiin aikaa ja rahaa on palanut, mutta lopputulos on RAISKAUS
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Re: Ralli se on mun rattoni
Ja tekijänäkin maailmankuulu jantteri organisaatioineen. Silloin siinä autossa ei ole mitään tehty hutiloiden tai halvalla...BME316 kirjoitti:Olisiiko se ollut parempi tuollaisena ruostekasana?Pavlovits kirjoitti:Kyllä tähänkin projektiin aikaa ja rahaa on palanut, mutta lopputulos on RAISKAUS
Edelleenkin minusta on huvittava lukea orkkismiesten nillitystä. Jenkeissä kun tuo autojen rakennuskulttuuri on hieman eri tasolla mitä täällä peräpohjolassa.
Kyllä siinä maassa orkkisklassikoita riittää hierottavaksi, ei paljoa ketään kiinnosta jos joku mätä latolöytö kunnostetaan hienoksi rodiksi...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ralli se on mun rattoni
Kun katsoo tuotakin projektia, mitä osia siitä alkuperäisestä autosta on jäljellä ? Olisihan nuo kuoret voinut leipoa kuttaperkastakin. Varmasti olisi ollut helpoin osa tuota projektia.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Ralli se on mun rattoni
Niin, ja puuttuihan siitä alkuperäisestä etupyörien pölykapselitkin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Ralli se on mun rattoni
Ruostekasa? -eihän tossa ole kunnolla edes pintaruostetta. Auto on säilynyt tossa kunnossa 70 vuotta ja sitten jotkut "idearikkaat" räpeltäjät pilaa sen huvikseen omissa fantasioissaan.BME316 kirjoitti:Olisiiko se ollut parempi tuollaisena ruostekasana?Pavlovits kirjoitti:Kyllä tähänkin projektiin aikaa ja rahaa on palanut, mutta lopputulos on RAISKAUS

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ralli se on mun rattoni
On se kumma miten ihmiset voi rakastua johonkin peltikasaan - ja mikä parasta, itse ei edes omista sitä nillityksen kohdetta jotta voisi asialle jotain tehdä netissä itkemisen lisäksi.
On se nyt hieman eri asia kun pertti perustuunaaja 18v maalaa paukkupullolla mattamustaksi sen superharvinaisen -89 nappiksen ja paloittelee sen jälkeen puskurit rälläkällä karhupäissään perjantai-illan kunniaksi kuin että yksi jenkkien tunnetuimmista "uusista" rakentajista tekee oikeasti tyylikkäitä luomuksia vanhoista autoista.
Niitä orkkispelejä on kyllä harrastajilla talleissaan ja museoissaan että ei hätää. Olen myös aivan varma siitä että kyseinen "räpeltäjä" arvostaa myös orkkispelejä sellaisena kuin ne ovat.
Jos joku haluaa tutustua muutamiin ko. herran rakennelmiin niin täältä niitä löytyy --> http://www.chipfoose.com/gallery.aspx?LinkID=tn7
Jenkeissä kotimaan tuotteita on rakenneltu aina ja rakennellaan vieläkin. Täällä kotosuomessa ajellaan vaan sillä harvinaisella ladalla ja podetaan syyllisyyttä siitä kun on vaihdettu väärän tyyppikoodin vanteet alle. Puhumattakaan siitä että joku ruuvaisi alupyörylät alle, ei helevetissä mitä RAISKAUSTA
Ja miten helevetissä orkkismiesten kitinä liittyy pyhään asiaan; ralliin? No siinäpä se, ei mitenkään
On se nyt hieman eri asia kun pertti perustuunaaja 18v maalaa paukkupullolla mattamustaksi sen superharvinaisen -89 nappiksen ja paloittelee sen jälkeen puskurit rälläkällä karhupäissään perjantai-illan kunniaksi kuin että yksi jenkkien tunnetuimmista "uusista" rakentajista tekee oikeasti tyylikkäitä luomuksia vanhoista autoista.
Niitä orkkispelejä on kyllä harrastajilla talleissaan ja museoissaan että ei hätää. Olen myös aivan varma siitä että kyseinen "räpeltäjä" arvostaa myös orkkispelejä sellaisena kuin ne ovat.
Jos joku haluaa tutustua muutamiin ko. herran rakennelmiin niin täältä niitä löytyy --> http://www.chipfoose.com/gallery.aspx?LinkID=tn7
Jenkeissä kotimaan tuotteita on rakenneltu aina ja rakennellaan vieläkin. Täällä kotosuomessa ajellaan vaan sillä harvinaisella ladalla ja podetaan syyllisyyttä siitä kun on vaihdettu väärän tyyppikoodin vanteet alle. Puhumattakaan siitä että joku ruuvaisi alupyörylät alle, ei helevetissä mitä RAISKAUSTA

Ja miten helevetissä orkkismiesten kitinä liittyy pyhään asiaan; ralliin? No siinäpä se, ei mitenkään

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ralli se on mun rattoni
Ralliautoilu kuuluu olennaisena osana autohistoriaan, mutta tällainen autojen laikotus ei koskaan. Nuo ralliautojen entisöinnit on todellisia kulttuuritekoja kun taas näillä älyttömillä hotrod-projekteilla - joilla ei ole pienintäkään käyttöarvoa (museoarvosta puhumattakaan), päinvastoin tuhotaan autohistoriaa ja osoittaa myös tekijöidensä suhtautumista siihen.
Aiheeseen palattaessa
:
Moskvits 403 Rally:
http://picasaweb.google.fi/ansski/Moskvits403Rally#
Aiheeseen palattaessa

Moskvits 403 Rally:
http://picasaweb.google.fi/ansski/Moskvits403Rally#
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ralli se on mun rattoni
Ja takaisin OT:hen
Hot Rod-kulttuuri on jenkeissä syvällä ja hyvin arvostettua. Ja pitää ottaa huomioon auto kanta. Se mikä täällä on harvinaisuus, on monesti Jenkeissä ollut aikoinaan tusinakamaa ja niitä raatoja riittää tuunaajille ja entisöijille. Sitä paitsi tämä museoajoneuvo-käsitettä eiu Suomen ulkopuolella juurikaan tunneta.
Sitä paitsi olen tuon jätkän tekemisiä katsellut Discoverylta Tuunaajat-ohjelmassa, ja nuo vehkeet eivät ole mitään korisarjoja nähneet. Toki otetaan vaikutteita uudemmista ja erikoismalleista, mutta ne kaikki on tehty pellistä. Ja näkee ainakin niistä autoista että sitäö alkuperäistä kunnioitetaan, mutta hieman viilataan näyttävämmäksi.
Hot Rod-kulttuuri on jenkeissä syvällä ja hyvin arvostettua. Ja pitää ottaa huomioon auto kanta. Se mikä täällä on harvinaisuus, on monesti Jenkeissä ollut aikoinaan tusinakamaa ja niitä raatoja riittää tuunaajille ja entisöijille. Sitä paitsi tämä museoajoneuvo-käsitettä eiu Suomen ulkopuolella juurikaan tunneta.
Sitä paitsi olen tuon jätkän tekemisiä katsellut Discoverylta Tuunaajat-ohjelmassa, ja nuo vehkeet eivät ole mitään korisarjoja nähneet. Toki otetaan vaikutteita uudemmista ja erikoismalleista, mutta ne kaikki on tehty pellistä. Ja näkee ainakin niistä autoista että sitäö alkuperäistä kunnioitetaan, mutta hieman viilataan näyttävämmäksi.