110:in bensa-anturi

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Martic

110:in bensa-anturi

Viesti Kirjoittaja Martic »

Terve vaan,
Nyt kysyisin onko kellään kokemusta siitä, että 110:ssä polttoaineanturi näyttää "mitä sattuu".

Pitäisikö tässä tapauksessa vaihtaa koko anturi, vai pystyykö siihen vaihtamaan vain sen mahdollisesti vioittuneen uistin-osan, vai mikä se sitten onkaan?

Ja samalla vähän asian ulkopuolelta, onko `normaalia`, että nk. tyhjäkäynnin aikana kierroslukumittarin nuoli liikkuu edestakaisin n. ~500 kierr./min?
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 110:in bensa-anturi

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Vastaamista helpottaisi, jos voisit hieman tarkemmin kuvailla, miten mittari käyttäytyy. Esim. "neula näyttää kaarteissa lähes tyhjää, mutta muuten suurinpiirtein oikein tai "näyttää joskus oikein ja joskus tyhjää" tai "näyttää täydellä tankilla ensin tyhjää ja 50 km ajon jälkeen täyttä".

Tämän kaltaisiin kysymyksiin on sitten helpompi vastata.

Myös mittariston tyypin (110:ssä on monia erilaisia) tietäminen helpottaisi molempiin kysymyksiin vastaamista kovin. Voisitko ystävällisesti ilmoittaa autosi versio- ja varianttitiedot. (Löytyvät moottoritilasta valmistajan kilven alareunasta, esimerkiksi P00 110.)

Em. tiedosta saa sitten varaosakirjan avulla selville, mitä osia Ivan ja Sergei ovat autoosi laittaneet.

parhain terveisin

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110:in bensa-anturi

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Pensamittari ja kierroslukumittari ovat aika arkoja jos mittaristolla on huono maadoitus tai jos sen virransyöttö on huono. Mulla oli mittaristossa tuollasta vaivaa ja tein lisämaadoituksen kun en jaksanu tutkia mihin mittariston johtopsarjan maadoitus menee.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Martic

Re: 110:in bensa-anturi

Viesti Kirjoittaja Martic »

Joo, täytyykin käydä kattoon nuo auton versio-ja varianttitiedot. Pahoittelen, että vastaukseni kesti noin kauan. Olin sairaana viime viikot. :(

Voin vain sanoa, että etenkin kaarteissa bensamittarin neula näyttää lähes tyhjää ja palutuu hitaasti ennalleen, jos ylipäänsä palutuu siihen samaan pisteeseen.
Avatar
pressa
Viestit: 10423
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 110:in bensa-anturi

Viesti Kirjoittaja pressa »

Martic kirjoitti:JVoin vain sanoa, että etenkin kaarteissa bensamittarin neula näyttää lähes tyhjää ja palutuu hitaasti ennalleen.
oikealle kääntyessä näyttää tyhjää ja vasemmalle kääntyessä täyttä?? Silloin mittari toimii oikein, eikä siinä ole mitään korjattavaa. tankki on erittäin laakea ja polttoaine seilaa pohjalla, pitämällä tankki aina lähes täynnä ei ole "ongelmaa".
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: 110:in bensa-anturi

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olen havainnut että kun varovalo syttyy niin tankissa on keskimäärin 11 litraa bensaa.Jos auton käynnistyessä on tankissa em määrä bensaa saattaa pa-mittari näyttää lähes nollaa noustakseen sitten muutaman minuutin sisällä "oikeaan" arvoonsa.Myös auton asento (kallistus) vaikuttaa näyttämään.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110:in bensa-anturi

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Jaa nyt olikin kysymys tuosta vanhasta ei tikitaalisella matkamittarilla olevasta mittaristosta. Siinä toki pensamittari seilaa hullunlailla eikä se ole vika. Ominaisuutta voi hillitä konkalla.

Tuo jaskan mainitsema ominaisuus myös on ominaisuus eikä vika. Johtuisko siitä että neulan liikettä on liikaa vaimennettu..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vastaa Viestiin