alustaa ja vähän muutakin....
alustaa ja vähän muutakin....
kuinkas ku noita hiacen periä on ladoihin laitettu niin pihas lepäis -79 takaveto hiluksi niin eks siin mahda olla sama taka-akseli ku hiaces?sitten tosta tuplavakaajasta tarvis saada kuvia. jouset tarvii hankkia jostakin jenkistä(useemmat kay ku sisähalkasija on kai 4.5tuumaa mikä on tosi yleinen jenkeis)
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Re: alustaa ja vähän muutakin....
Nuissa hiluxin perissä ei läheskään kaikissa ole lukkoa vakiona, jotenka hyöty on vähän +-0 ladan perään verrattuna. Ja asennus ei ole kovin helppo, tässä muutamia esteitä:
Ensinnä, Kardaani joudutaan tekemään uusiksi. En tiedä miten mahoton homma son, mutta pahimmassa tapauksessa joudut ladan kardaanin katkasemaan ja hitsaamaan siihen hiluxin kartaanin loppupätkän, joka ei ole tosiaan niin helppoa kuin miltä kuulostaa, koska kartaanista pitää saada myös suora.
Toisinna, Hiluxin perä on leveämpi kuin ladan. Tais olla 3cm joko yhteensä tai puoli, tosin mahtuu vielä asiallisilla vanteilla alle. lokarin levikkeet on myös pop. Ja pulttijako tais nuissa olla melko erikoinen?
Kolmanneksi, tukivarsien yms kiinnikkeethän saapi tehä kaikki uusiksi. Se nyt ei ole mikhän, mutta perä on ladan perään aivan turhan jykevä, ja painoakin kertyy.
Neljänneksi, hyöty ladan vakio kitkalukkoon (joka on suoraan Bolt-on) verrattuna aika minimaalinen, nimittäin tuo ladan lukkokin kestää tehoa ihan kivasti, joten tuskin siitä hiluxin perästä on hyötyä, jos pelataan alle 300hp pikemminkin haittaa. Niin ja tuo ladan perä maksaa about 5-600e joten jos joudut ostamaan sen kitkalukon tuohon, ja työ tunteja menee reilusti, niin hinta äkkiä pomppaa jos omalle työlle laittaa yhtään hintaa. Ainut plussa on tosiaan se, jos sulla on valmiiksi lukollinen perä nurkissa, niin lähes nolla pudjetilla se on sinne mahollista saada laitettua, jos tarvikkeille eikä työlle laita hintaa. Toki, kardaanin takapainotus on erittäin suositeltavaa, elleipä pakollista.
Ensinnä, Kardaani joudutaan tekemään uusiksi. En tiedä miten mahoton homma son, mutta pahimmassa tapauksessa joudut ladan kardaanin katkasemaan ja hitsaamaan siihen hiluxin kartaanin loppupätkän, joka ei ole tosiaan niin helppoa kuin miltä kuulostaa, koska kartaanista pitää saada myös suora.
Toisinna, Hiluxin perä on leveämpi kuin ladan. Tais olla 3cm joko yhteensä tai puoli, tosin mahtuu vielä asiallisilla vanteilla alle. lokarin levikkeet on myös pop. Ja pulttijako tais nuissa olla melko erikoinen?
Kolmanneksi, tukivarsien yms kiinnikkeethän saapi tehä kaikki uusiksi. Se nyt ei ole mikhän, mutta perä on ladan perään aivan turhan jykevä, ja painoakin kertyy.
Neljänneksi, hyöty ladan vakio kitkalukkoon (joka on suoraan Bolt-on) verrattuna aika minimaalinen, nimittäin tuo ladan lukkokin kestää tehoa ihan kivasti, joten tuskin siitä hiluxin perästä on hyötyä, jos pelataan alle 300hp pikemminkin haittaa. Niin ja tuo ladan perä maksaa about 5-600e joten jos joudut ostamaan sen kitkalukon tuohon, ja työ tunteja menee reilusti, niin hinta äkkiä pomppaa jos omalle työlle laittaa yhtään hintaa. Ainut plussa on tosiaan se, jos sulla on valmiiksi lukollinen perä nurkissa, niin lähes nolla pudjetilla se on sinne mahollista saada laitettua, jos tarvikkeille eikä työlle laita hintaa. Toki, kardaanin takapainotus on erittäin suositeltavaa, elleipä pakollista.
Re: alustaa ja vähän muutakin....
Jokarilla voisi olla jotain kokemuksia koskien tätäIlkkaHe kirjoitti:Neljänneksi, hyöty ladan vakio kitkalukkoon (joka on suoraan Bolt-on)

Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Re: alustaa ja vähän muutakin....
Mulle se sano että on bolt-on 

Re: alustaa ja vähän muutakin....
Haa eksyimpäs taas kertomaan tänne foorumille
Itse itseäni eräästä aiheesta lainaten:
Ei se Ladan kitkalukonkaan laittaminen niin helppoa ole... Vaihdoin tuohon jäärata asconaan (volvon perä) uuden välityksen 5.38:sin niin saa olla melko tarkkana, että hampaiden kosketus pinnat tulee oikein (shimmilevyillä) ja laakerit tulee oikeaan momenttiin jne. ettei se uusi välitys ole heti vainaa.. Tämän kaiken lisäksi se uusi lukko pitää luultavasti vielä esikiristää, että se alkaa pitämään?!
Ladan lukosta en tiedä koska en ole tuollaista koskaan käpistellyt, mutta kai nekin ihan normaaleja kitkalukkoja on...
Rallimiehet tietää nuiden lukkojen laitosta kysykää niiltä tai viekää niille laitettavaksi..

Itse itseäni eräästä aiheesta lainaten:
Mäntä kirjoitti:Jostakin joskus otin ylös nuo tiedot.. Eli mitään vastuuta en ota, koska en ole ite mitannut- Pyöriä lamppunen hilux 70/80 luvun vaihteesta 141cm laipasta laippaan.
- Hiacen koko lukkomurikka käy vanhan hiluxin banjoon vm77-82
- Hiacen perän tarkka leveys jarrurummun pinnasta toiseen on 1435mm.
- Banjossakin on eroa eri mallejen välillä. Alkupään hiluxeissa on
semmonen kevyt hitsaamalla kasattu banjo.
- peltibanjoa löytyy pyöreälamppuisesta hiacesta (aböyt <---84 )..ja luultavasti
siitä vanhemmistaMikä muuten on Ladan taka-akselin leveys jarrurummun reunasta toiseen?
Ei se Ladan kitkalukonkaan laittaminen niin helppoa ole... Vaihdoin tuohon jäärata asconaan (volvon perä) uuden välityksen 5.38:sin niin saa olla melko tarkkana, että hampaiden kosketus pinnat tulee oikein (shimmilevyillä) ja laakerit tulee oikeaan momenttiin jne. ettei se uusi välitys ole heti vainaa.. Tämän kaiken lisäksi se uusi lukko pitää luultavasti vielä esikiristää, että se alkaa pitämään?!
Ladan lukosta en tiedä koska en ole tuollaista koskaan käpistellyt, mutta kai nekin ihan normaaleja kitkalukkoja on...
Rallimiehet tietää nuiden lukkojen laitosta kysykää niiltä tai viekää niille laitettavaksi..
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty