ketjunkiristin...

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja Jokari »

En kyllä itse lähtisi ladan pyörykkää keventelemään, nekun tuppaa halkeilemaan ihan jo vakiopainoisenakin...

Fiatin pyörylät kestää kevennellä, huomattavasti parempilaatuista kamaa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja START »

teräksestä vaan kokonaan uus :wink: tosiaan 4kg ei ole vielä vaike ajaa, ja eroa vakioon jo on tuntuvasti
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ATS 8x13

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Ei kadulle kannata tehdä alle 5 kilosta. Ja samassa laitteessa mistä oli aikasemmin puhe, oli myös Ladan omasta vauhtipyörästä kevennetty ja hyvin kesti. Tosin kyllä niitä on varmaan aikojen saatossa tullut tehtaalta vaikka minkä laatuisia. Ei se kyllä kadulla mene rikki jos hyvän tekee. Ja kiinni sitten sillee että pesee pultit ja akselinkierteet rasvan/ silikonin poistoaineella, kuivaa paineilmalla ja laittaa ruuvilukitetta kunnolla. Ja sellaista mikä pitää. Jos se pääsee vähänkin löystymään niin se on kaput samantien, pultit menee poikki heti. Ja kevennys sitten mahdollisimman ulkokehältä niin vaikuttaa parhaiten.
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Eipä tule enää moottoriin vakiosta tehtyä vauhtipyörää,liian monta on haljennut.
Vaikka olisi 2 extra tapillakin,ongelmahan on noiden reikien venyminen eli soikeaksi meneminen.
Kun on paukkua koneessa riittävästi+kupari kytkin niin ne käy vaihtipyörän päälle ihan kiitetävästi.

samoin venäläinen materiaali on joskus...epäkuranttia.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja START »

en tiiä mistä on tehty, käytettynä hommattu, teräksisenä se on myyty varmaan edellisellekkin omistajalle, mutta oikasussa se tuntu ihan valuraudalta (ja näyttääkin siltä)
toistaseksi kestänyt, toivon mukaan siviilipelissä kestää, ladan vakio kytkimellä. jos hajoo niin korjataan :?
corollasta lähti v-pyörä viime syksynä, yhtä lukuun ottamatta kaikki pultit poikki, onneksi ei ehtinyt lentää mihinkään (ei muita vaurioita). tulee muuten kierros herkkä kun vauhtis pyörii akselilla tyhjää :shock: :shock:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

nyt on lohko laskettu ja koht tarvis ruveta miettiin kantta...kansi vaan plaanataan suoraks mut kuinkahan kanavia kannattas avartaa/siistiä? vauhtipyörä taitaa säilyä ihan vakio painosena kun tykkään tommosest melko vääntävästä autosta. sitten kaasarit, mahdollisuus käyttää noita mun 40mm sk-racing tuplia tai sit voisin kaverilta ostaa 45 dellortot...kuinkahan tommosil lortoilla kannattas alotella? kurkut? suuttimet?...autoon tulee kyllä seosmittari ja tarkotus ois penkissä käyttää säädettävänä mutta tarvis jotain suuntaa antavaa millä alottaa...
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

nostetaas tätä aihetta vaikka otsikko ei oikeen kerrokkaan enää mitää...Ostin nyt kun halvalla sain 45 vaaka dellortot+ joku mikälie venäläinen ratanokka asteita varmaan yli 300 ja sit se vfts mallin imusarja/pakosarja..Kuinkas paljon tarvis muutoksia tehä tolle lattialle jos ton pakosarjan laittais nappikseen? mielummin käyttäsin tota ku on ollu vähä ongelmii pakosarjan pitävyydes tolla marteliuksella ku imusarjan laippa on millin paksumpi, tietysti ei mikään ongelma oo laittaa imusarjaa jyrsimeen kii ja höylätä milli pois, mut eiks toi vfts ois muutenki parempi?
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Vastaa Viestiin