moottorin pesu 1500i
moottorin pesu 1500i
Mitä täytys ottaa huomioon Samara 1500i-99 mootorin pesussa vai voiko sitä ollenkaan pestä rikkomatta mitään?
-
Re: moottorin pesu 1500i
Eurosamaran moottori (1500i)on pesty useaan kertaan Pietarissa. Pesuaineet päälle ja painepesurilla perään ja puhdasta on tullut eikä ongelmia ole ollut.
Eikö laturin päälle tarvitse laittaa mitään suojaa?ladamaster kirjoitti:Eurosamaran moottori (1500i)on pesty useaan kertaan Pietarissa. Pesuaineet päälle ja painepesurilla perään ja puhdasta on tullut eikä ongelmia ole ollut.
Voitto
Tulpanjohtoja ei kannata liuottimella pestä. Ne on helposti entiset sen jälkeen.
-
Taitaa Samarassa olla alkuperäiset johdot, vm. 1998 ja 166 tkm takana. Koko kone ollut jonkun vaahdon peitossa, ollutko sitten liuotinta?
Minä olen pessyt Samarani kuten edellisenkin autoni moottoritilan seuraavasti: laturin päälle muovipussi kumirenksulla, samoin jos on kaasarikoneessa helposti suojattava ilmanotto. Runsaasti liuotinpesuainetta sumutinpullolla, annetaan muhia varttitunti. Painepesurilla lämmintä vettä reippaasti. Olen tehnyt tuon kymmenisen kertaa. Samara ei ole ollut moksiskaan, Sunny nikotteli kerran käyntiinlähdön kanssa puoli päivää.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
On tullut pestyä ihan normaalisti laturia en ole suojaillut. Liuotinta olen myös joskus käyttänyt mutta lämmintä vettä viimeaikoina. (Ja eikös öljyn ole tarkoitus pysyä moottorin sisäpuolella kun pesee ja etsii sitten vuoto kohdan niin kyllä se pysyy kuivana ettei sen takia tarvitse pestä).
Tietenkin kura ja pöly on hyvä pestä muutenkin pois hautomasta ja onhan se siistimmän näköinen kun on puhdas konehuone.
Ennen pesua kannattaa katsoa että ne vedenpoistoreiät ovat auki ettei vedet mene lämppärin tai sulakerasian kautta vedet sisälle
niihin näkyy kertyvän puunlehtiä jotka tukkivat ne.
Tietenkin kura ja pöly on hyvä pestä muutenkin pois hautomasta ja onhan se siistimmän näköinen kun on puhdas konehuone.
Ennen pesua kannattaa katsoa että ne vedenpoistoreiät ovat auki ettei vedet mene lämppärin tai sulakerasian kautta vedet sisälle

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Samarassa johdot kulkevat aika vapaasti, joten ei niin helposti aiheuta ongelmia. Kuitenkin niissä johdoissa on suoja-aine, jota ei kannata ehdoin tahdoin pestä pois. Sama kuin virranjakajankantta ei saisi koskaan putsata minkään CRC:een kanssa. Vain ja ainoastaan kuivalla paperilla. Asioita, joita moni ei tule miettineeksi.ladamaster kirjoitti:Taitaa Samarassa olla alkuperäiset johdot, vm. 1998 ja 166 tkm takana. Koko kone ollut jonkun vaahdon peitossa, ollutko sitten liuotinta?