Fso pickup

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
hammart

Fso pickup

Viesti Kirjoittaja hammart »

En ole niinkään mikään suuri Lada-tietäjä,saatikka Polonez-harrastaja, mutta tässä olen sopinut yhdestä aistikkaasta pick-upista kaupat ja kevään korvilla se olisi tarkoitus hilata tontille. Olen koittanut opiskella tuota Tc-politiikkaa, jos rahat sijoittaisi tuommoiseen Fiatin myllyyn. Onko täällä minkälaisia kokemuksia noista 1600 ja 2000sista TC-koneista? Äsken lueskelin että toi Fso:n oma 5v-aski on kuulemma täyttä kakkaa..eli tilalle sais hankkia Fiatin tai Ladan askin.

Kaikenlaisia teknikkavinkkejä voi mulle tiputella tännenäin..mitään pikatursausta en ole tekemässä
ja myös korille olisi tarkoitus tehdä "pieniä" kauneusleikkauksia, mutta pidän ne vielä toistaiseksi salassa, koska ei oo ko.autoakaan edes tontilla. :shock:

Motonetin listoilla näyttäis olevan vielä noita Fso osia jonkun verran eli siellä täytyy asioida varmaan ahkerasti..
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Fso pickup

Viesti Kirjoittaja START »

taitaa mennä tehot yli siinä 2litran tc:ssä eli kilpiin saaminen voi olla hankalaa
ja jos enemmän tehoja meinaat koneesta niin fiatin sileekylkistä viemään niitä polleja eteenpäin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
hammart

Re: Fso pickup

Viesti Kirjoittaja hammart »

kyllähän tuota olen tuossa punninnut että 2000Tc voi olla hiukka suuri, 1600nen voisi olla hyvä vaihtoehto tai ehkä myös 1800..
mitää suurempia tehoja ei ole tarkoitus repiä, täysin kesäautoksi sitä meinasin tai miksei ihan kokovuotiseksikin rahtivehkeeksi..onhan mulla nytkin käyttöautona 1200 C Kadett.. :shock:
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Fso pickup

Viesti Kirjoittaja ElManu »

Myö laitettiin kaverin kans Polleen Hiivatin 2.0TC. Moottorin kiinikkeitä piti muokkailla erilaisiks ja pakoputkeakin saa vähän muokkailla. On aika tiukka, jos alakuperästä reittiä myöten laittaa menemään. Meillä kun tuo on pihamaalla rojunkuletuksessa, nii tehtiin vaa suorat putket ylöspäin.. :lol:

Vaihelootaksi laitettiin 1600 tappikoneen perässä ollut 4-lovinen. Vaihekepin reikää piti vähän suurennella. Kardaania myös piti muokkailla, en nyt muista mistä se tehtiin, mut lattialla tais olla Hiivatin, Pollen ja Ladan kardaaneja.. :lol:
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Fso pickup

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ei ole fiatin tc koneen kanssa tullut puljattua, itse laittelin ladan koneen ja polle odottaakin kesää ja laitumia jotta pääsee hirnumaan
juu koneen korvakkeet sai muotoilla täysin uusiksi ja pakoputki se vasta temppu olikin sovitella.
kardaani kävi suoraan ladan laatikon perää
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
FSO
Viestit: 235
Liittynyt: 1.7.2005 21:39
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Fso pickup

Viesti Kirjoittaja FSO »

Fiatin sileäkylkisen vaihteiston kanssa sopii kardaanin etuosa Fiatista ja takaosaksi FSO:n orkkis kardaani. Muista laatikoista en niin tiedä. Polle Pick-upin kohdalla en ole ihan varma onko vertailuauto FSO 1500 Pick-up Polle E (82hv) vai FSO Polonez 1.6 SLE (87hv), alustaratkaisuiltaanhan ne ovat ihan identtiset paitsi Pollessa on yksi lehti lisää takajousituksessa. Mutta vastaavasti tehoa saa olla joko 98,2hv tai 104,4hv.

Ja jos olet heittämässä FSO-tekniikkaa pois, niin voin kyllä ostaa sulta sen moottorin ja vaihteiston. 8)

Jotkut isänmaantoivot ovat onnistuneet hajottamaan myös FSO:n vetopyörästöjä, ei välttämättä ole huono idea vaihtaa sitäkin jos aikoo jonkun voimanpesän vaihtaa konehuoneeseen.

Ja mainostukseksi vielä FSO-klubi, http://www.fso-klubi.net. :)
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 GLI 16V | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.6 SLE ja kauden mukaan vaihtuvia huumoriautoja

1980-luvun EdustusPoloneesi.
Entistäkin enemmän katetta hinnalleen.
Vastaa Viestiin