Tuossa tulevan vaimon kanssa ajelimme -03 111 Ladalla noin 300km:n lenkin... suunnilleen 150km oli takana ja valvontatauluun ilmestyi jäähdytysnesteen merkkivalo. Lämmöt kylläkin täysin normaalit. Alle 90celsiusta (niin kuin kai pitääkin). No tuli vastaan mutka ja käännyimme valtatielle niin valvontataulussa vaihtui edellinen öljyn merkkivaloon.
Molemmat pinnat varmasti kunnossa. Onko siis 110-sarjan valvontataulujen kanssa ollut muillakin ongelmia?
110 Valvontataulun toiminnasta
Re: 110 Valvontataulun toiminnasta
Oman Lada 111 (vm 2000, 116’000 km) valvontataulussa ei ollut muuta kuin ongelmia. Ratkoin ongelmat pääsääntöisesti ottamalla sähköjohdot irti anturista, ettei ärsyttäviä ja turhia varoitusvaloja ja –ääniä syntyisi. Niitä oli myös ärsyttävä selittää satunnaisille matkustajille. Yhden varoitusvalon sain korjattua: pissapojan säiliöstä käänsi nestepinnan varoitusvalon anturin kohon toisin päin, ja kas kummaa, se alkoi toimia normaalisti.
Re: 110 Valvontataulun toiminnasta
Tere,
meillä palaa tuo öljyn pinnan merkkivalo, joskus se sammuu, mutta enimmäkseen päällä. Lienee anturivika, tai ryvettynyt liitin "öljykellon" persuksessa. Pitää koittaa kääntää tuo pissapojan anturin koho, anturista on nyt johdot irti vaikka pissis on täynnä. Kun se sitäkin pimputtelee.
Jatkoa: pissapojan anturin koho on nyt käännetty ympäri, ja jo loppui varoittelu. Jännä katsoa mitä tapahtuu, kun säiliö tyhjenee...
meillä palaa tuo öljyn pinnan merkkivalo, joskus se sammuu, mutta enimmäkseen päällä. Lienee anturivika, tai ryvettynyt liitin "öljykellon" persuksessa. Pitää koittaa kääntää tuo pissapojan anturin koho, anturista on nyt johdot irti vaikka pissis on täynnä. Kun se sitäkin pimputtelee.
Jatkoa: pissapojan anturin koho on nyt käännetty ympäri, ja jo loppui varoittelu. Jännä katsoa mitä tapahtuu, kun säiliö tyhjenee...