SÄMPY matkaan ja KaksoisVeli SÄMI jää.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
SÄMPY matkaan ja KaksoisVeli SÄMI jää.
Siispä sitten tällainen. Ostin kun sain samaan hintaan kuin Sulo Vilen aikoinaan. Minullahan on noita LadaSuloVilen -pipoja.
Olipa siis moinen myynnissä. LankaLauantaina näin ilmoituksen. Päätin hinnan jonka tarjoan. Lähetin tekstarin. Lähetin toisen hieman myöhemmin. Ollessani saunassa oltiin vastattu ja luvattiin aamulla hieraista kauppaa.
Siinä puhelintuutissa tein tarjouksen, joka mänt läpi. Sovittiin että haen heti kun saan kaverin matkaan. Myyjä soitti vielä perään että onko kauppa sitten varma ja minä siihen, että näkemättä tapausta näiden keskustelujen perusteellä tällä hintaa kauppa on varma.
Lähdin puoliltapäivin FINEllä HelssinginMaahan. Kaveri tulisi metrolla ostopaikalle ja myyjä sinne metroasemalle myös. Viilis tästä vekottimesta oli täysin varman. Oltiinhan sitä tuttavia tutun kautta. Matkasta tuolla jo mainitsin jotakin aiemmin FINE -topikissa.
Siilitiellä oli tapaaminen. Kurvasin siihen parkkiin ja tein Ukkarin. Ajattelin, ettei tämä voi olla oikea paikka. Täytyy olla jokin toinen metroasema siinä lähellä, koska Siilitie on minulle tuttu eikä siitä ollut puhetta. Ja olihan siellä toinenkin asema. Kaverini rullasi metrolla sinne.
Soitin Ukkarin jälkeen Myyjälle ja hän sanoi nähneensä minut. Siispä takaisin. Siinähän tuo tummankuparinen metalliväritetty Samara seisoi parkissa.
Ensivaikutelma oli juuri sellainen kuin olin odottanut. Kohtuu siisti. Ehkäpä hyväkin. Myyjä ei ollut kaunistellut myyntikuvia ja minä niitä osaan varoakin. Ja puhelimessa oltiin ehditty haastaa autosta jo paljonkin. Myyjä ei kaunistellut vikoja eikä rumentanut hyviä puolia. Ei MyyntiPuheita eikä turhaa höpötystä. Helppo oli mennä ostoksille.
Olipa siis moinen myynnissä. LankaLauantaina näin ilmoituksen. Päätin hinnan jonka tarjoan. Lähetin tekstarin. Lähetin toisen hieman myöhemmin. Ollessani saunassa oltiin vastattu ja luvattiin aamulla hieraista kauppaa.
Siinä puhelintuutissa tein tarjouksen, joka mänt läpi. Sovittiin että haen heti kun saan kaverin matkaan. Myyjä soitti vielä perään että onko kauppa sitten varma ja minä siihen, että näkemättä tapausta näiden keskustelujen perusteellä tällä hintaa kauppa on varma.
Lähdin puoliltapäivin FINEllä HelssinginMaahan. Kaveri tulisi metrolla ostopaikalle ja myyjä sinne metroasemalle myös. Viilis tästä vekottimesta oli täysin varman. Oltiinhan sitä tuttavia tutun kautta. Matkasta tuolla jo mainitsin jotakin aiemmin FINE -topikissa.
Siilitiellä oli tapaaminen. Kurvasin siihen parkkiin ja tein Ukkarin. Ajattelin, ettei tämä voi olla oikea paikka. Täytyy olla jokin toinen metroasema siinä lähellä, koska Siilitie on minulle tuttu eikä siitä ollut puhetta. Ja olihan siellä toinenkin asema. Kaverini rullasi metrolla sinne.
Soitin Ukkarin jälkeen Myyjälle ja hän sanoi nähneensä minut. Siispä takaisin. Siinähän tuo tummankuparinen metalliväritetty Samara seisoi parkissa.
Ensivaikutelma oli juuri sellainen kuin olin odottanut. Kohtuu siisti. Ehkäpä hyväkin. Myyjä ei ollut kaunistellut myyntikuvia ja minä niitä osaan varoakin. Ja puhelimessa oltiin ehditty haastaa autosta jo paljonkin. Myyjä ei kaunistellut vikoja eikä rumentanut hyviä puolia. Ei MyyntiPuheita eikä turhaa höpötystä. Helppo oli mennä ostoksille.
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 11.5.2010 8:56. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara 4D 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ?)
Kaupanteko kävi vaivattomasti. Oltiinhan siinä hieman kierrelty kärryä, katseltu konehuonetta ja sisustaa. Paperit tehtiin pikapuolin. Ja vähän rahaa vaihdettiin. Myyjällä ei ollut mihinkään kiire, mutta hänen huomatessaan, ettei häntä enää ehkä tarvittaisi hän teki ripeästi lähtöä. Ei siinä osaa mitään kunnolla katsella kun kaksi on suhaamassa. Ja minähän lupasin ottaa tuon kaikkine karvoineen edes näkemättä sitä, jos se vain liikkuisi.
Myyjä oli käyttänyt Syynissä. Vikoja oli.
Pari ruostepaikkaa oli määrätty korjaukseen. Ne oli korjattu.
Vasen suuntavilkku pimeä. Korjattu.
Mutta tietenkin ne päästöt. Tyhjäkäyntipäästöt järjettömät. Tai HC oli merkitty summassa, koska mitään kunnollista tyhjäkäyntiä ei ollut. Tai ehkä oli, muttei mitään niin tasaista, että oikeita lukemia olisi saatu. HC -merkintä 1000. Ja vielä CO2 5,50. Kierroksilla mitään huomautettavaa ei ollut.
En ihmettele noita tyhjäkäyntipäästöjä. Ei siinä ole lämpimänä tyhjäkäyntiä kuin hetken. Vieläpä vaikuttaisi käynnistettäessä haalealla koneella, että kävisi kolmella. Mistä tuota tietää.
Konehuone nyt oli suht siisti, joskin mukavampiakin olen nähnyt. Mutta mitä ihmettä. Myyjä sanoi olleen onkelmia latauksen kanssa. Oli laitettu 70Ah akku ja jo pelasi. Mutta eihän vekotin voi kauaa Lata voi kauaa Latata jos kiilahihna on nurinniskoin eli kiilat ylöspäin. Näin se siellä oli. Ja kiristetty äärimmilleen.
Sisusta oli nuhjuinen, mutta kylläkin ehjä. Vunderpaumilla oli raikkautta hieman haettu. Mutta jo on matalalla Ratti. Näillä TykkiReisillä ei tahdo mahtua ali ujuttautumaan. Onkohan tämä yleistä?
Odotellessani Ystävääni ajattelin ajella pienen lenkin. Lähti käyntiin puksutellen ja paksatellen, mutta antoi hyvän ripeän alkutyhjäkäynnin pian. Totteli hyvin kaasua vaikka enhän minä tunnetusti kaasuttele voimakkaasti.
Mutta kytkin tietenkin. Säätöä kaipaa. Toivottavasti on yhtä helppo kuin TakaPotkussa. Melkoisen hilkulla on että kiinnittää. No, ei se luista, mutta voisi tuo vähän jämäkämmän tuntuman antaa.
Mitään nyittelyjä en alkanut seurata vaan manasin kytkintä. Eihän tuollaisella ajettaisi missään kaupungissa. Ja kaupungissa tämä oli elänyt koko elämänsä yhdellä perheellä. Olivat ajaneet 108800. Myyjä oli sen ottanut haltuunsa tutunkauppaa, mutta halusi heti luopua siitä todettuaan päästöongelmat ja kykenemättömyytensä perehtyä niihin.
Ja sitten latausvalo alkoi hehkua. Pitihän se arvata. Ja minullako työkalut mukana? Ei tällä kertaa. Ihmettelen jälleen miksei. Olisi tähän LataIkään mennessä pitänyt työkalut muistaa aina ottaa matkaan. Ajelin siinä sitten Siilitien parkkiin ja katselemaan konehuonetta.
Siellä se kiilahihna oli niin siististi sivussa että. Onneksi ei solmussa. Siitä sitten vaan kiilahihnan viritykseen. Hyvinhän se on esissä ja yksinkertaisemmin kuin TakaPotkussa. Eipä tuo taida pyörittää kuin laturia. Lienee vespumppu jakohihnan perässä tai siltä näytti. En tiedä.
Mutta ne työkalut. Milläs sen murkulan avaisin näpillä? Ja kampeaisin laturia taksepäin. No, siihen käy vaikka karahka.
Jytisteli parkkiin juuri siihen itse ajaessani Jättimäinen varmaankin Dodge LavaPaku. Siis todella Jättiläinen. Pakoputkeenkin olisi melkein voinut työntää pään tai ainakin nyt sitten hauiksen vaikkei se pieni olisikaan. En mitannut. Hyppäsi sieltä sitten ulos kaksi Miestä. Toinen jonkun virman haalareissa ja toinen enämpi siviileissä. Kuski oli Iso, Parrakas, Mahakas ja Reippaan näköinen. Toinen oli tavallisen kokoinen, kiroileva, raivoissaan, vithuuntunut ja mitäpä vielä.
Kiukkuinen Kansalainen hyökkäsi jonkun PikkuRenun kimppuun joka oli parkissa SÄMPYn edessä. Availi ovea, konepeltiä ja tutkaili. Ei käynnistynyt vaikka sahaili kuinka. Taisi vähän potkaistakin rengasta. Kysäisin ihan nätisti että mikä on homman nimi, voinko auttaa.
Kertoi mies, että oli juuri löytänyt autonsa tästä. Oli ollut lainassa eikä lainaaja ollut palauttanut. Jättänyt tähän kun ei saanut enää käyntiin. Lainaajaakaan ei enää ollut missään. Siinä siunailtiin moisia tyyppejä ja autoja yleesä. Kerroin ongelmastani ja juuri ostamastani SÄMPYstä. Ei herunut sympatiaa ja ymmärsin miksi. Lainaaja oli salaa käynyt tuomassa tuon auton avaimet heidän talleileen ja toinen tallikaveri oli nähnyt auton sattumalta tuossa parkissa. Ties kauanko siinä seisoneena.
Minä siinä hieman pähkäilin eri vaihtoehtoja. Päädyin JättiPakun omistajan pakeille kysymään työkalua. Minulla oli joitain mukana. Sellainen TakaPotkun pikku käärö täynnä kaikkea pientä. Pyöränpulttiavain ei vain käynyt tuohon laturikiristinmutteriin. Oli 19mm kun piti olla 17mm. PakunOmistaja kaiveli mielellään avaimen minulle metallinvärisestä lukollisesta työkalupoksistaan. Kyseli vielä millaisena sen halusin. Kiinto ja lenkki kävivät molemmat.
Löysäämään mutsku. Helppoa. Mutta millä kammeta laturi. Käynnistyveivillä ei onnistunut. Karahkaa en viitsinyt hakea. Menin kysymään jotain millä kammeta. IsoYstäväiseni katsoi vähän kysymysmerkkinä. Ehdotin rengasrautaa. Ahaa! Heti ymmärrettiin. Käteeni etsiytyi juuri passeli pienehkö sorkkarauta. Ja hihnaa paikalleen. Sorkkaraudalla sen sai hyvin sökitettyä alemman hihnapyörän alle ja paikoilleen. Kiristys eikä tiukalle. En tiennyt ollenkaan missä kunnossa hihna oli.
Ja lataus toimi moitteettomasi. Vähän se hihna siellä lengotteli, mutta uskoin sen toimivan. Koitin kireyttä ja ei se ainakaan liian löysäksi jäänyt. Matka olisi siis tältä osin turvattu.
Kiittelin kovin Auttajiani ja voin sanoa, että taas LadaFriikki sai asianmukaista kohtelua aivan toisten vekottimien harrastajilta. Vieläpä HelsssinkinMaassa. Lieneekö tällainen riippuvaista omasta esiintymisestä? Täytyisi kysyä noilta Auttajiltani.
He vetäisivät lopulta puomin kiinni Renun vai oliko sittenkin Citikkan keulaan ja karauttivat pois paikalta. Kiittelin vuolaasti ennen sitä avusta ja lupasin kertoa LataVoorumilla saamastani suuresta avusta ja mukavasta tuttavuudesta. Että Kiitokset vielä ja parhaat terveiset, menevät ne sitten perille tai eivät. Ja jo jyrähti JättiPaku. Älyttömät mörinät! Heiluttelivat kättä mennessään. Kyllä tulee pienestä isosti HyväMieli.
Hain keverini sieltä toiselta metroasemalta ja matka kohti Kuusaat saattoi kohta alkaa. Odotin jännittyneellä mielenkiinnolla matkaa.
Myyjä oli käyttänyt Syynissä. Vikoja oli.
Pari ruostepaikkaa oli määrätty korjaukseen. Ne oli korjattu.
Vasen suuntavilkku pimeä. Korjattu.
Mutta tietenkin ne päästöt. Tyhjäkäyntipäästöt järjettömät. Tai HC oli merkitty summassa, koska mitään kunnollista tyhjäkäyntiä ei ollut. Tai ehkä oli, muttei mitään niin tasaista, että oikeita lukemia olisi saatu. HC -merkintä 1000. Ja vielä CO2 5,50. Kierroksilla mitään huomautettavaa ei ollut.
En ihmettele noita tyhjäkäyntipäästöjä. Ei siinä ole lämpimänä tyhjäkäyntiä kuin hetken. Vieläpä vaikuttaisi käynnistettäessä haalealla koneella, että kävisi kolmella. Mistä tuota tietää.
Konehuone nyt oli suht siisti, joskin mukavampiakin olen nähnyt. Mutta mitä ihmettä. Myyjä sanoi olleen onkelmia latauksen kanssa. Oli laitettu 70Ah akku ja jo pelasi. Mutta eihän vekotin voi kauaa Lata voi kauaa Latata jos kiilahihna on nurinniskoin eli kiilat ylöspäin. Näin se siellä oli. Ja kiristetty äärimmilleen.
Sisusta oli nuhjuinen, mutta kylläkin ehjä. Vunderpaumilla oli raikkautta hieman haettu. Mutta jo on matalalla Ratti. Näillä TykkiReisillä ei tahdo mahtua ali ujuttautumaan. Onkohan tämä yleistä?
Odotellessani Ystävääni ajattelin ajella pienen lenkin. Lähti käyntiin puksutellen ja paksatellen, mutta antoi hyvän ripeän alkutyhjäkäynnin pian. Totteli hyvin kaasua vaikka enhän minä tunnetusti kaasuttele voimakkaasti.
Mutta kytkin tietenkin. Säätöä kaipaa. Toivottavasti on yhtä helppo kuin TakaPotkussa. Melkoisen hilkulla on että kiinnittää. No, ei se luista, mutta voisi tuo vähän jämäkämmän tuntuman antaa.
Mitään nyittelyjä en alkanut seurata vaan manasin kytkintä. Eihän tuollaisella ajettaisi missään kaupungissa. Ja kaupungissa tämä oli elänyt koko elämänsä yhdellä perheellä. Olivat ajaneet 108800. Myyjä oli sen ottanut haltuunsa tutunkauppaa, mutta halusi heti luopua siitä todettuaan päästöongelmat ja kykenemättömyytensä perehtyä niihin.
Ja sitten latausvalo alkoi hehkua. Pitihän se arvata. Ja minullako työkalut mukana? Ei tällä kertaa. Ihmettelen jälleen miksei. Olisi tähän LataIkään mennessä pitänyt työkalut muistaa aina ottaa matkaan. Ajelin siinä sitten Siilitien parkkiin ja katselemaan konehuonetta.
Siellä se kiilahihna oli niin siististi sivussa että. Onneksi ei solmussa. Siitä sitten vaan kiilahihnan viritykseen. Hyvinhän se on esissä ja yksinkertaisemmin kuin TakaPotkussa. Eipä tuo taida pyörittää kuin laturia. Lienee vespumppu jakohihnan perässä tai siltä näytti. En tiedä.
Mutta ne työkalut. Milläs sen murkulan avaisin näpillä? Ja kampeaisin laturia taksepäin. No, siihen käy vaikka karahka.
Jytisteli parkkiin juuri siihen itse ajaessani Jättimäinen varmaankin Dodge LavaPaku. Siis todella Jättiläinen. Pakoputkeenkin olisi melkein voinut työntää pään tai ainakin nyt sitten hauiksen vaikkei se pieni olisikaan. En mitannut. Hyppäsi sieltä sitten ulos kaksi Miestä. Toinen jonkun virman haalareissa ja toinen enämpi siviileissä. Kuski oli Iso, Parrakas, Mahakas ja Reippaan näköinen. Toinen oli tavallisen kokoinen, kiroileva, raivoissaan, vithuuntunut ja mitäpä vielä.
Kiukkuinen Kansalainen hyökkäsi jonkun PikkuRenun kimppuun joka oli parkissa SÄMPYn edessä. Availi ovea, konepeltiä ja tutkaili. Ei käynnistynyt vaikka sahaili kuinka. Taisi vähän potkaistakin rengasta. Kysäisin ihan nätisti että mikä on homman nimi, voinko auttaa.
Kertoi mies, että oli juuri löytänyt autonsa tästä. Oli ollut lainassa eikä lainaaja ollut palauttanut. Jättänyt tähän kun ei saanut enää käyntiin. Lainaajaakaan ei enää ollut missään. Siinä siunailtiin moisia tyyppejä ja autoja yleesä. Kerroin ongelmastani ja juuri ostamastani SÄMPYstä. Ei herunut sympatiaa ja ymmärsin miksi. Lainaaja oli salaa käynyt tuomassa tuon auton avaimet heidän talleileen ja toinen tallikaveri oli nähnyt auton sattumalta tuossa parkissa. Ties kauanko siinä seisoneena.
Minä siinä hieman pähkäilin eri vaihtoehtoja. Päädyin JättiPakun omistajan pakeille kysymään työkalua. Minulla oli joitain mukana. Sellainen TakaPotkun pikku käärö täynnä kaikkea pientä. Pyöränpulttiavain ei vain käynyt tuohon laturikiristinmutteriin. Oli 19mm kun piti olla 17mm. PakunOmistaja kaiveli mielellään avaimen minulle metallinvärisestä lukollisesta työkalupoksistaan. Kyseli vielä millaisena sen halusin. Kiinto ja lenkki kävivät molemmat.
Löysäämään mutsku. Helppoa. Mutta millä kammeta laturi. Käynnistyveivillä ei onnistunut. Karahkaa en viitsinyt hakea. Menin kysymään jotain millä kammeta. IsoYstäväiseni katsoi vähän kysymysmerkkinä. Ehdotin rengasrautaa. Ahaa! Heti ymmärrettiin. Käteeni etsiytyi juuri passeli pienehkö sorkkarauta. Ja hihnaa paikalleen. Sorkkaraudalla sen sai hyvin sökitettyä alemman hihnapyörän alle ja paikoilleen. Kiristys eikä tiukalle. En tiennyt ollenkaan missä kunnossa hihna oli.
Ja lataus toimi moitteettomasi. Vähän se hihna siellä lengotteli, mutta uskoin sen toimivan. Koitin kireyttä ja ei se ainakaan liian löysäksi jäänyt. Matka olisi siis tältä osin turvattu.
Kiittelin kovin Auttajiani ja voin sanoa, että taas LadaFriikki sai asianmukaista kohtelua aivan toisten vekottimien harrastajilta. Vieläpä HelsssinkinMaassa. Lieneekö tällainen riippuvaista omasta esiintymisestä? Täytyisi kysyä noilta Auttajiltani.
He vetäisivät lopulta puomin kiinni Renun vai oliko sittenkin Citikkan keulaan ja karauttivat pois paikalta. Kiittelin vuolaasti ennen sitä avusta ja lupasin kertoa LataVoorumilla saamastani suuresta avusta ja mukavasta tuttavuudesta. Että Kiitokset vielä ja parhaat terveiset, menevät ne sitten perille tai eivät. Ja jo jyrähti JättiPaku. Älyttömät mörinät! Heiluttelivat kättä mennessään. Kyllä tulee pienestä isosti HyväMieli.
Hain keverini sieltä toiselta metroasemalta ja matka kohti Kuusaat saattoi kohta alkaa. Odotin jännittyneellä mielenkiinnolla matkaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara 4D 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ?)
Laita nyt vielä tuohon otsikkoon, että Sedani, niin vielä enemmän käy kateeksi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara 4D 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ?)
Älkää Hyvät Toverit olko kateellisia tällaisesta hankinnasta. Tästä tulee minulle varmaan käsittämättömän paljon rasvaisia haavaisia näppejä, tukan ja alipaineletkujen repimistä, epätoivoa, mutta ehkä myös iloa.
Jostakin syystä päätin, että haluan tutustua tähän paljon parjattuun Axtec -tekniikkaan. Etuvedoistakaan en ollut kiinnostunut yhtään aiemmin.
Mutta kun näitä KäveleeVastaan. Minkäs sille voi. En edes haeskele mitään vekottimia. En seuraa NettiAutoa tai mitään myyntijuttuja, muuta kuin täällä Voorumilla.
Vai olisiko siksi, että kun 2myytiin niin 2 on tultava tilalle. En tiedä. Pääseehän näistä sitten eroon joskus luulen Ma.
Eikös tuo 4D tarkoita Sedania? Olisiko otsikko selkeämpi jos laittaisein 4D tilalle Sedanin? No, laitetaan.
Jostakin syystä päätin, että haluan tutustua tähän paljon parjattuun Axtec -tekniikkaan. Etuvedoistakaan en ollut kiinnostunut yhtään aiemmin.
Mutta kun näitä KäveleeVastaan. Minkäs sille voi. En edes haeskele mitään vekottimia. En seuraa NettiAutoa tai mitään myyntijuttuja, muuta kuin täällä Voorumilla.
Vai olisiko siksi, että kun 2myytiin niin 2 on tultava tilalle. En tiedä. Pääseehän näistä sitten eroon joskus luulen Ma.
Eikös tuo 4D tarkoita Sedania? Olisiko otsikko selkeämpi jos laittaisein 4D tilalle Sedanin? No, laitetaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara1500Axtec -95 Sedan SÄMPY(LÄ?)
Autosta ei ota selvää kuin ajamalla. Ai Jaa! Tätä ei varmaan kukaan tiennytkään.
Minulla on periaate, että alle puolentunnin koeajoa en myy autoa kellekään. Mutta ei onnistu moinen yleensä. Ihmiset käyvät kurvaamassa sen 5minuuttia ja tulevat takaisin pihaan. Näin on käynyt 2kertaa.
Itselle kävi kerran erään moottoripyörän kanssa kylmät. Ajelin hieman ja ostin. Olin niin innoissani, etten tajunnut miten sopimaton tuo pyörä minulle oli. Koeajo oli niin hankalaa, etten ajanut enempää. Syytin itseäni ongelmista ja palasin, ostin pyörän ja ei siitä sen enempää...
Nyt en koeajanut SÄMPYÄ. Kokeiltiin vain että se käy ja kuukkulloi. Olihan myyjä ajanut sen diilipaikkaan. Hänen piti poistua metrolla, mutta olikin tullut Emännän kanssa. Olikohan siis ollut jotain onkelmia auton tuonnissa? En kysellyt.
Tuon FINEn koeajoin kunnolla. Tein kaikki temput ja kokeilut. Ja hyvä oli. SÄMPYÄ en uskaltanut koeajaa kunnolla. Tiesin sen ongelmista ja arvelin niitä olevan vielä enemmän kuin mitä Myyjä itse tiesi. Ja minullahan oli edessäni reilut 130km. Mitäpä itseään huolestuttamaan lisää. Matka olisi taitettava ja se kertoisi sitten tarinansa.
En ole koskaan ajanut Axtecia. Täältä olen lukenut jotakin kokemuksia, mutta melkoisen vähän tiedän tuollaisista. Etuvetoisista en tiedä sitten mitään. En ole seurannut EtuVeto -keskustelua. Samaroita olen nähnyt ja ihaillut ainoastaan niiden Ladalle tyypillistä korkeaa maavaraa. Mutta täysiä tuntemattomuuksia nämä minulle ovat.
Luotin Myyjään ja se kannatti. Hän kertoi kaikki ongelmat mitä hän vain tiesi ja lyhyen tuttavuutensa aikana oli saanut selville. Tiedä sitten kuinka kauan tämä oli hänellä ollut. Varmaan vain jonkun kuukauden. Eli ei voitu olettaa että hänellä olisi ollut perusteellista tietoa SÄMPYstä.
SÄMPYllä oli tosiaan tietääkseni ajettu vain kaupunkirullausta HelsssinkinYmpäristössä. Siksipä kunnollinenkaan koeajo ei olisi kertonut mitään verrattuna tuohon meidän maantieajokoeajoomme Helsssinkistä Markikseen. Siinä tulisi vähän kaupunkinyittelyä ja paljon maantietä.
Onneksi tuota kaupunkia oli vähän. Niin vaikea tuo kytkin ja Axtec minulle alussa olivat. Ja koko Samara muutenkin. Aivan erilainen peli kuin tutut TakaPotkut. Käsittämättömän vaikeaksi koin tuon vehkeen ensin. Olen muka ajellut paljon, mutten koskaan tuollaista. Ratti liian matalalla, ohjaus liian herkkä, täysin eri paikoissa olevat vaihteet liian lyhyen kepin perässä ja mitä kaikkea. Siis koeajo olisi vain tuonut suuren harmin ja vieläpä koeajo Helsssinkissä tai sen esikaupungissa. En tietenkään olisi mennyt ajamaan varsinaiseen HerrojenHelsssinkiin vaan johonki muualle.
Mutta olin päättänyt, ettei koeajoa juurikaan ajeta. Kunhan auto kävisi ja liikkuisi. Joskus päätökset vain tuntuvat oikeilta tai vääriltä ja tämä ostopäätös tuntui oikealta. En ollut edes psyykannut itseäni ja hehkuttanut mielessäni hienoa hankintaa. Ajattelin vain että tämä nyt tulee joksikin aikaa minulle. Ja korostan joksikin aikaa. Siihes se saa ainakin olla minulla kun se on kunnostettu niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Psyykellä tarkoitan tässä Axtec -tekniikkaa.
Näitä en ajatellut tarkemmin vielä tuossa vaiheessa. Olisi vain päästävä KunniallaKuusaalle. Ja ajoissa, ettei päivästä tulisi liian pitkä ja raskas. Tällaiset hankintareissut ovat aina jotenkin väsyttäviä vaikkakin innostavia ja ehkä juuri siksi. Lapsihan väsyy leikittyään uudella mieleisellä lelulla koko päivän. Tai ainakin ennen näin oli. Jaksaako Lapsi enää nykyään leikkiä antoisasti yhdellä lelulla sitä en tiedä. Vai näyttääkö tämä minun Toilailuni näiden kanssa juuri siltä, etten minä jaksa ainakaan. No, tällaiset tulkinnat lienevät turhia eikä tuollainen pohdiskelu mitään auta näiden Vekottimien kanssa. Kunhan tilit pysyvät plussalla eikä lainaa oteta vaan eletään aina kädestä suuhun, niin ongelmaa ei luulisi olevan.
Enkä vieläkään päässyt kertomaan varsinaisesta matkasta kohti Kuusaat. No, kokemuksia nuo edellisetkin olivat. Jatketaan tästä.
Minulla on periaate, että alle puolentunnin koeajoa en myy autoa kellekään. Mutta ei onnistu moinen yleensä. Ihmiset käyvät kurvaamassa sen 5minuuttia ja tulevat takaisin pihaan. Näin on käynyt 2kertaa.
Itselle kävi kerran erään moottoripyörän kanssa kylmät. Ajelin hieman ja ostin. Olin niin innoissani, etten tajunnut miten sopimaton tuo pyörä minulle oli. Koeajo oli niin hankalaa, etten ajanut enempää. Syytin itseäni ongelmista ja palasin, ostin pyörän ja ei siitä sen enempää...
Nyt en koeajanut SÄMPYÄ. Kokeiltiin vain että se käy ja kuukkulloi. Olihan myyjä ajanut sen diilipaikkaan. Hänen piti poistua metrolla, mutta olikin tullut Emännän kanssa. Olikohan siis ollut jotain onkelmia auton tuonnissa? En kysellyt.
Tuon FINEn koeajoin kunnolla. Tein kaikki temput ja kokeilut. Ja hyvä oli. SÄMPYÄ en uskaltanut koeajaa kunnolla. Tiesin sen ongelmista ja arvelin niitä olevan vielä enemmän kuin mitä Myyjä itse tiesi. Ja minullahan oli edessäni reilut 130km. Mitäpä itseään huolestuttamaan lisää. Matka olisi taitettava ja se kertoisi sitten tarinansa.
En ole koskaan ajanut Axtecia. Täältä olen lukenut jotakin kokemuksia, mutta melkoisen vähän tiedän tuollaisista. Etuvetoisista en tiedä sitten mitään. En ole seurannut EtuVeto -keskustelua. Samaroita olen nähnyt ja ihaillut ainoastaan niiden Ladalle tyypillistä korkeaa maavaraa. Mutta täysiä tuntemattomuuksia nämä minulle ovat.
Luotin Myyjään ja se kannatti. Hän kertoi kaikki ongelmat mitä hän vain tiesi ja lyhyen tuttavuutensa aikana oli saanut selville. Tiedä sitten kuinka kauan tämä oli hänellä ollut. Varmaan vain jonkun kuukauden. Eli ei voitu olettaa että hänellä olisi ollut perusteellista tietoa SÄMPYstä.
SÄMPYllä oli tosiaan tietääkseni ajettu vain kaupunkirullausta HelsssinkinYmpäristössä. Siksipä kunnollinenkaan koeajo ei olisi kertonut mitään verrattuna tuohon meidän maantieajokoeajoomme Helsssinkistä Markikseen. Siinä tulisi vähän kaupunkinyittelyä ja paljon maantietä.
Onneksi tuota kaupunkia oli vähän. Niin vaikea tuo kytkin ja Axtec minulle alussa olivat. Ja koko Samara muutenkin. Aivan erilainen peli kuin tutut TakaPotkut. Käsittämättömän vaikeaksi koin tuon vehkeen ensin. Olen muka ajellut paljon, mutten koskaan tuollaista. Ratti liian matalalla, ohjaus liian herkkä, täysin eri paikoissa olevat vaihteet liian lyhyen kepin perässä ja mitä kaikkea. Siis koeajo olisi vain tuonut suuren harmin ja vieläpä koeajo Helsssinkissä tai sen esikaupungissa. En tietenkään olisi mennyt ajamaan varsinaiseen HerrojenHelsssinkiin vaan johonki muualle.
Mutta olin päättänyt, ettei koeajoa juurikaan ajeta. Kunhan auto kävisi ja liikkuisi. Joskus päätökset vain tuntuvat oikeilta tai vääriltä ja tämä ostopäätös tuntui oikealta. En ollut edes psyykannut itseäni ja hehkuttanut mielessäni hienoa hankintaa. Ajattelin vain että tämä nyt tulee joksikin aikaa minulle. Ja korostan joksikin aikaa. Siihes se saa ainakin olla minulla kun se on kunnostettu niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Psyykellä tarkoitan tässä Axtec -tekniikkaa.
Näitä en ajatellut tarkemmin vielä tuossa vaiheessa. Olisi vain päästävä KunniallaKuusaalle. Ja ajoissa, ettei päivästä tulisi liian pitkä ja raskas. Tällaiset hankintareissut ovat aina jotenkin väsyttäviä vaikkakin innostavia ja ehkä juuri siksi. Lapsihan väsyy leikittyään uudella mieleisellä lelulla koko päivän. Tai ainakin ennen näin oli. Jaksaako Lapsi enää nykyään leikkiä antoisasti yhdellä lelulla sitä en tiedä. Vai näyttääkö tämä minun Toilailuni näiden kanssa juuri siltä, etten minä jaksa ainakaan. No, tällaiset tulkinnat lienevät turhia eikä tuollainen pohdiskelu mitään auta näiden Vekottimien kanssa. Kunhan tilit pysyvät plussalla eikä lainaa oteta vaan eletään aina kädestä suuhun, niin ongelmaa ei luulisi olevan.
Enkä vieläkään päässyt kertomaan varsinaisesta matkasta kohti Kuusaat. No, kokemuksia nuo edellisetkin olivat. Jatketaan tästä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samara1500Axtec -95 Sedan SÄMPY(LÄ?)
kyl on kuvaavampi jos on sedan tai hb 5-ov tai hb 3-ov, sitten on orkkisvirallinen termistö. Samara Sedania parempaa ja tyylikkäämpää autoa saakin hakea, onko sitä vielä tehtykään, ei kai? onnittelut, vaikka kyllä toi axtec vähän hirvittää.

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara1500Axtec -95 Sedan SÄMPY(LÄ?)
Minuakin Axtec hirvitää. Mutta jotenkin se veti puoleensa. Kai noille jotakin voi tehdä. Onhan täälläkin paljon tietoutta Axtec -onkelmista ja ihanuuksista. Mutta tämä hankinta oli sen verran HyväFiiliksinen eikä syönyt reikää laihaan lompakkooni, joten otin tosiaan tämän ihan mielenkiinnosta.
Tilaahan tällaisessa on aivan hirveästi. Takakonttiinkin menee reippaasti 4rengasta vanteineen ja vielä jää tilaa vaikka mille.
Aion kai joskus perehtyä tosissaan tuohon Axtec -juttuun, käydä sen läpi rauhallisella hartaudella ja tehdä kaiken mahdollisen. Ja tiedättehän kun minusta on kyse, teen usein kaikkea täysin mahdotonta, varsinkin virheiden muodossa. Näistä on toistaiseksi opittu. En minä lukemalla opi näitä juttuja. On tehtävä virheitä, joita moni ei voisi edes kuvitella tekevänsä ja sitten saattaa oppia jotakin.
Ovatko nämä Axtecit sitten niitä MegaVirheitä, joista en opi muuta kuin ettei koskaan kannata laskea Kättään näiden Jumaluuksien päälle, se jää nähtäväksi. Mutta en mene konkurssiin vaikka molemmat joutuisivat suoraan paalattavaksi raivonpuuskassa.
Kunhan katsellaan. Näillä kahdella ei ole kiire. Siis SÄMPYllä ja LUUIMUlla. Antaahan hautua. Jussi varmaan ymmärtää mitä tarkoitan. Jussilla noita Hautujia on hieman enemmän kuin minulla, mutta etten vaan olisi tulossa liian hyvää vauhtia perästä. AxtecJumalat minua sellaiselta armahtakoon.
Tilaahan tällaisessa on aivan hirveästi. Takakonttiinkin menee reippaasti 4rengasta vanteineen ja vielä jää tilaa vaikka mille.
Aion kai joskus perehtyä tosissaan tuohon Axtec -juttuun, käydä sen läpi rauhallisella hartaudella ja tehdä kaiken mahdollisen. Ja tiedättehän kun minusta on kyse, teen usein kaikkea täysin mahdotonta, varsinkin virheiden muodossa. Näistä on toistaiseksi opittu. En minä lukemalla opi näitä juttuja. On tehtävä virheitä, joita moni ei voisi edes kuvitella tekevänsä ja sitten saattaa oppia jotakin.

Ovatko nämä Axtecit sitten niitä MegaVirheitä, joista en opi muuta kuin ettei koskaan kannata laskea Kättään näiden Jumaluuksien päälle, se jää nähtäväksi. Mutta en mene konkurssiin vaikka molemmat joutuisivat suoraan paalattavaksi raivonpuuskassa.

Kunhan katsellaan. Näillä kahdella ei ole kiire. Siis SÄMPYllä ja LUUIMUlla. Antaahan hautua. Jussi varmaan ymmärtää mitä tarkoitan. Jussilla noita Hautujia on hieman enemmän kuin minulla, mutta etten vaan olisi tulossa liian hyvää vauhtia perästä. AxtecJumalat minua sellaiselta armahtakoon.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara1500Axtec -95 Sedan SÄMPY(LÄ?)
Siinä kolmen kantturoissa sitten lähdettiin kömpimään kohti Kuusaat. Ensin olisi tankkauksen paikka. Ystäväni valitsi jonkun älyttömän kalliin Teboilin. Sama kai tuo. Kustannuksia tällaisesta reissusta tulisi joka tapauksessa. Ajo yhdellä autolla Kuusaa - Helsinki, Ajo kahdella autolla Helsinki - Kuusaa ja ystävän syöttäminen sekä lähettäminen junalla takaisin Tatiin. Autoille siis kilometrejä 390. Eli halvan auton haku ei ole halpaa.
Ajaminen oli aluksi siis vaikeaa. Nykimistä, tosin vähän, kytkimen kanssa ihmettelyä, tyhjäkäynnittömyyttä ja sammaltamista. Ajeltiin siinä sitten Itäväylää itään ja tarkoitus oli ajaa likelle Porvoota vanhaa 170, jotta ehtisin makustella ja kokeilla toimivuutta. Motarille sitä viitsi heti lähteä, jos ryytyy ja hyytyy tienposkeen. 170 tarjoaisi ainakin jotakin palveluja.
Ajo alkoi helpottua pikku hiljaa. Eniten minua vaivasivat kovaääniset eturenkaat. Olin tottunut kuulemaan Latan moottoriäänen ja tässä vehkeessä sitä ei kuullut. Kierroslukumittaria ei ole, joten auto pääsi sammahtamaan muutamassa risteyksessä. Moottori on siis paikallaankin todella hiljainen.
Olisikohan ollut jossain ennen MelluMäkeä liikennevaloissa kun SÄMPY sammui. Oltiin vielä ylämäessä. Olin nimittäin yhden sammumisen korjannut antamalla auton rullata ja tehdä mäkilähdön. Minä aloin käynnistelemään. Mitään ei tapahdu. Vain sahausta. Taisin painella kaasua, kuten kaasarivehkeelle kuumana on hyvä tehdä. Ehkä sitä ei näille Axtec -järjestelmille saa antaa käynnistettäessä. Tiedä sitä. Lähtihän tuo lopulta ja jatkeltiin.
Matalaa rattia minä edelleen ihmettelin. Vai oliko penkki korkea. Surkea päälliset penkeissä ainakin olivat ja rumat. Niihin olikin viritetty irtopäälliset peittämään en vielä tuolloin tiennyt mitä. Vähän vilkuilin hallintalaitteita, mutta en kiirehtinyt tutustumaan kaikkeen. Valoautomatiikkahan näissä on. Ja olihan niitä näppylöitä ja vipstaakkeja.
Oli melkoisen kalsea ilma. Sumuista, pilvistä, koleaa ja kosteaa. Oli Metronomi luvannut +15, mutta pyörittiin paremminki alle +5 asteen. Minulla oli kylmähkö vaikka oli ihan oikeat Latailijan vaatteet päällä. Vai olinko vain kauhusta kankea. Sitä on vaikeampi sanoa. No, ei minua hirvittänyt yhtään. Olinhan jo korjannut vekotinta hyvällä menestyksellä ja uskollinen FINE seurasi perässä.
Lämppärivivustosysteemi SÄMPYssä oli minulle aivan ennen näkemätön. Eihän tuo monimutkainen ollut, mutta TakaPotkun askeettiseen ja jäykkätoimiseen vivustoon verrattuna helppo. Toisaalta tuntui, etten saanut noilla vipstaakeilla mitään aikaiseksi. Vääntelipä miten sattuu, sama tulos. Joku LehmänHenkäys sieltä tosin tuulilasille tai sitten suorille suuttimille tuli kun oikein tarkkaan kokeili. Jaloille ei kyllä tullut mitään. No, enhän minä tiennyt oliko siellä joku jalkaläppä kuten TakaPotkuissa.
Mutta lämpöä ei tuntunut tulevan. Suorista suuttimista näki että oltiin saatu maistaa kaupunkipuistoa. Suuttimet olivat aivan täynnä kuollutta kaupunkipuuta. Aikani kuluksi vähän niitä räppäilin ja tulihan sieltä ulos kamaa, mutta uutta tuli tilalle. Päätin antaa olla ja katsoa joskus ne uudelleen, ottaa pois ja ajaa ilman suuttimia, kuten minulla on tapana tietäessäni että kamaa siellä on kuitenkin.
Puhallin pelasi. Piti ihan mielenkiintoista hyrinää. En sitten tiedä kuuluuko sen pitää tuollaista sanoin kuvaamatonta ääntä, mutta kai sielläkin joku lehtiroskaoksasilppu -kama värisi. Ja mistä sitä lämpöä, jos kennosto on tukossa. No, perusvikoja. Noin tulee varmasti käymään uusillekin autoille kun niitä tuulilasinaluskoteloja ei kukaan, paitsi minä fanaattisesti, puhdista.
Kurvattiin motarille kun olin selvillä, että auton kulussa ei ollut mitään ongelmaa. Vähän odottelin laturin hihnan katkeamista kun se jäi vipattamaan, mutta sain odottaa turhaan.
Ajelin satasta. Välillä vähän alle välillä yli. Ei ollut tarvetta revittää ja kokeilla. Oltiinhan siirtokuljetuksessa. Auto kulki suoraan venkoamatta, vääntämättä, tärisemättä ja oli helposti ohjattavissa. En vain ole tottunut noin herkkään ohjaukseen, jotan toisinaan sätkää kääntäessä vähän vaellettiin puoleen tai toiseen. Liian herkkä on ohjaus minun makuuni.
Seurailin laiskahkosti Econ -mittaria, kaasujalan asentotunnistintani ja nopeutta. Näinhän minä Ruuttienikin kanssa hallitsen autoani ja pyrin taloudellisuuteen. Yritin haistella nykimisiä, nyppimisiä, ryntäyksiä ja muuta jota olin lueskellut Axtecin tekevän. Yhden ainoan selkeän havainnon tein näistä:
Kun nopeus on sellainen, ettei moottoria hirveästi kuormiteta eikä sille anneta käskyä pyöriä nopeammin eli ei vaadita lisätehoja, Econ näyttää tosi Ekoa, niin silloin nyittelee, nypyttää, muttei onneksi hypytä. Tämä on ainoa havainto, joka toistui.
Kun Econ näytti puoltaväliä tai puolenvälin vasemmalle puolella, auto väänsi hyvin, jaksoi, kulki tasaisesti ja kaikin puolin moitteettomasti. Mutta en todellakaan tehnyt kaiken maailman kiihdytyskokeiluja, lämimistä lattiaan, moottorijarrutuksia, revitystä, nopeusennätyksiä. Ajoin vain tasaista matka-ajoa kohti Kuusaat. Nopeus siis vaihteli 100km/h molemmin puolin. Eli täysin tyypillistä minun ajotapaani noudatin.
Matka meni hyvin ilman ongelmia. Peli pelasi, kuljetti kivasti, oli vähän äänekäs muilta osin kuin moottorista, sisusta ei nitissyt. Yksinkertaisesti: SÄMPY ei ainakaan heti osoittautuntu Sämpyläksi. Jotenkin karu vaikutelma siitä kyllä tuli.
Olen kai niin Fakkiutunut noihin TakaPotkuihin, etten muita vehkeitä oikein ymmärrä enää. Ihmekkös tuo tietysti, kun ei kohta kymmeneen vuoteen paljon muilla kun LataTakaPotkuilla ole ajellut. Ja toisinaan on ajeltu pitkään. Yli 600km Suomessakin päivässä, saati sitten VenätänMaassa. Togliatista ajoin toisten nukkuessa yhtenä yönä 670km putkeen lähelle MoskovanPortteja. Mutta kyseesä olikin SuperPehmeä NEITI RuuttaVarkku, jonka veroista saa hakea.
Ajettiin sitten siihen Markikseen, Hyppäsin FINEn puikkoihin ja puikotin ystäväni OrientKebabin kautta hänet Kouvostoliiton juna-asemalle ja palasin kotiin Nuttumaan. Taisinpa nukkua ilta yhdeksään, josta pienen välipalan, telkkarin ja hetken LataVoorumiluilun kautta takaisin unien maille.
Siihenpä jäi SÄMPY pihalle tuulettumaan ikkunat auki ja ovet myös. FINE oli takana Lukkona ratin haittalukkoineen. Aamulla katselisin sitä sitten hieman tarkemmin jos jaksaisin. Riippuisi viiliksestä. Mitään kiirettä minulla ei tosiaan tuon kimppuun ole. Vaikka TuomioPäivään asti on aikaa tarvittaessa.
Kyllä tuollainen kiihkea LelunOstattelu ja -Haku päivä imee immeisestä mesuva. Hyvin nukutti se reilut 12tuntia. Ja olihan pääsiäinen. Ei mitään menoja. Puutarhan KevätKoneistusta oli tiedossa ja kaikkea pientä kivaa järkkäämistä. Ajattelinhan minä vilkaista ainakin hieman SÄMPYäkin, mutta se riippuisi...
Ja vilkaisinhan minä. Ihan vain ohimennen ja vähän tuota ja täältä ja Ahaa! Mitäs täällä onkaan...
Ajaminen oli aluksi siis vaikeaa. Nykimistä, tosin vähän, kytkimen kanssa ihmettelyä, tyhjäkäynnittömyyttä ja sammaltamista. Ajeltiin siinä sitten Itäväylää itään ja tarkoitus oli ajaa likelle Porvoota vanhaa 170, jotta ehtisin makustella ja kokeilla toimivuutta. Motarille sitä viitsi heti lähteä, jos ryytyy ja hyytyy tienposkeen. 170 tarjoaisi ainakin jotakin palveluja.
Ajo alkoi helpottua pikku hiljaa. Eniten minua vaivasivat kovaääniset eturenkaat. Olin tottunut kuulemaan Latan moottoriäänen ja tässä vehkeessä sitä ei kuullut. Kierroslukumittaria ei ole, joten auto pääsi sammahtamaan muutamassa risteyksessä. Moottori on siis paikallaankin todella hiljainen.
Olisikohan ollut jossain ennen MelluMäkeä liikennevaloissa kun SÄMPY sammui. Oltiin vielä ylämäessä. Olin nimittäin yhden sammumisen korjannut antamalla auton rullata ja tehdä mäkilähdön. Minä aloin käynnistelemään. Mitään ei tapahdu. Vain sahausta. Taisin painella kaasua, kuten kaasarivehkeelle kuumana on hyvä tehdä. Ehkä sitä ei näille Axtec -järjestelmille saa antaa käynnistettäessä. Tiedä sitä. Lähtihän tuo lopulta ja jatkeltiin.
Matalaa rattia minä edelleen ihmettelin. Vai oliko penkki korkea. Surkea päälliset penkeissä ainakin olivat ja rumat. Niihin olikin viritetty irtopäälliset peittämään en vielä tuolloin tiennyt mitä. Vähän vilkuilin hallintalaitteita, mutta en kiirehtinyt tutustumaan kaikkeen. Valoautomatiikkahan näissä on. Ja olihan niitä näppylöitä ja vipstaakkeja.
Oli melkoisen kalsea ilma. Sumuista, pilvistä, koleaa ja kosteaa. Oli Metronomi luvannut +15, mutta pyörittiin paremminki alle +5 asteen. Minulla oli kylmähkö vaikka oli ihan oikeat Latailijan vaatteet päällä. Vai olinko vain kauhusta kankea. Sitä on vaikeampi sanoa. No, ei minua hirvittänyt yhtään. Olinhan jo korjannut vekotinta hyvällä menestyksellä ja uskollinen FINE seurasi perässä.
Lämppärivivustosysteemi SÄMPYssä oli minulle aivan ennen näkemätön. Eihän tuo monimutkainen ollut, mutta TakaPotkun askeettiseen ja jäykkätoimiseen vivustoon verrattuna helppo. Toisaalta tuntui, etten saanut noilla vipstaakeilla mitään aikaiseksi. Vääntelipä miten sattuu, sama tulos. Joku LehmänHenkäys sieltä tosin tuulilasille tai sitten suorille suuttimille tuli kun oikein tarkkaan kokeili. Jaloille ei kyllä tullut mitään. No, enhän minä tiennyt oliko siellä joku jalkaläppä kuten TakaPotkuissa.
Mutta lämpöä ei tuntunut tulevan. Suorista suuttimista näki että oltiin saatu maistaa kaupunkipuistoa. Suuttimet olivat aivan täynnä kuollutta kaupunkipuuta. Aikani kuluksi vähän niitä räppäilin ja tulihan sieltä ulos kamaa, mutta uutta tuli tilalle. Päätin antaa olla ja katsoa joskus ne uudelleen, ottaa pois ja ajaa ilman suuttimia, kuten minulla on tapana tietäessäni että kamaa siellä on kuitenkin.
Puhallin pelasi. Piti ihan mielenkiintoista hyrinää. En sitten tiedä kuuluuko sen pitää tuollaista sanoin kuvaamatonta ääntä, mutta kai sielläkin joku lehtiroskaoksasilppu -kama värisi. Ja mistä sitä lämpöä, jos kennosto on tukossa. No, perusvikoja. Noin tulee varmasti käymään uusillekin autoille kun niitä tuulilasinaluskoteloja ei kukaan, paitsi minä fanaattisesti, puhdista.
Kurvattiin motarille kun olin selvillä, että auton kulussa ei ollut mitään ongelmaa. Vähän odottelin laturin hihnan katkeamista kun se jäi vipattamaan, mutta sain odottaa turhaan.
Ajelin satasta. Välillä vähän alle välillä yli. Ei ollut tarvetta revittää ja kokeilla. Oltiinhan siirtokuljetuksessa. Auto kulki suoraan venkoamatta, vääntämättä, tärisemättä ja oli helposti ohjattavissa. En vain ole tottunut noin herkkään ohjaukseen, jotan toisinaan sätkää kääntäessä vähän vaellettiin puoleen tai toiseen. Liian herkkä on ohjaus minun makuuni.
Seurailin laiskahkosti Econ -mittaria, kaasujalan asentotunnistintani ja nopeutta. Näinhän minä Ruuttienikin kanssa hallitsen autoani ja pyrin taloudellisuuteen. Yritin haistella nykimisiä, nyppimisiä, ryntäyksiä ja muuta jota olin lueskellut Axtecin tekevän. Yhden ainoan selkeän havainnon tein näistä:
Kun nopeus on sellainen, ettei moottoria hirveästi kuormiteta eikä sille anneta käskyä pyöriä nopeammin eli ei vaadita lisätehoja, Econ näyttää tosi Ekoa, niin silloin nyittelee, nypyttää, muttei onneksi hypytä. Tämä on ainoa havainto, joka toistui.
Kun Econ näytti puoltaväliä tai puolenvälin vasemmalle puolella, auto väänsi hyvin, jaksoi, kulki tasaisesti ja kaikin puolin moitteettomasti. Mutta en todellakaan tehnyt kaiken maailman kiihdytyskokeiluja, lämimistä lattiaan, moottorijarrutuksia, revitystä, nopeusennätyksiä. Ajoin vain tasaista matka-ajoa kohti Kuusaat. Nopeus siis vaihteli 100km/h molemmin puolin. Eli täysin tyypillistä minun ajotapaani noudatin.
Matka meni hyvin ilman ongelmia. Peli pelasi, kuljetti kivasti, oli vähän äänekäs muilta osin kuin moottorista, sisusta ei nitissyt. Yksinkertaisesti: SÄMPY ei ainakaan heti osoittautuntu Sämpyläksi. Jotenkin karu vaikutelma siitä kyllä tuli.
Olen kai niin Fakkiutunut noihin TakaPotkuihin, etten muita vehkeitä oikein ymmärrä enää. Ihmekkös tuo tietysti, kun ei kohta kymmeneen vuoteen paljon muilla kun LataTakaPotkuilla ole ajellut. Ja toisinaan on ajeltu pitkään. Yli 600km Suomessakin päivässä, saati sitten VenätänMaassa. Togliatista ajoin toisten nukkuessa yhtenä yönä 670km putkeen lähelle MoskovanPortteja. Mutta kyseesä olikin SuperPehmeä NEITI RuuttaVarkku, jonka veroista saa hakea.
Ajettiin sitten siihen Markikseen, Hyppäsin FINEn puikkoihin ja puikotin ystäväni OrientKebabin kautta hänet Kouvostoliiton juna-asemalle ja palasin kotiin Nuttumaan. Taisinpa nukkua ilta yhdeksään, josta pienen välipalan, telkkarin ja hetken LataVoorumiluilun kautta takaisin unien maille.
Siihenpä jäi SÄMPY pihalle tuulettumaan ikkunat auki ja ovet myös. FINE oli takana Lukkona ratin haittalukkoineen. Aamulla katselisin sitä sitten hieman tarkemmin jos jaksaisin. Riippuisi viiliksestä. Mitään kiirettä minulla ei tosiaan tuon kimppuun ole. Vaikka TuomioPäivään asti on aikaa tarvittaessa.
Kyllä tuollainen kiihkea LelunOstattelu ja -Haku päivä imee immeisestä mesuva. Hyvin nukutti se reilut 12tuntia. Ja olihan pääsiäinen. Ei mitään menoja. Puutarhan KevätKoneistusta oli tiedossa ja kaikkea pientä kivaa järkkäämistä. Ajattelinhan minä vilkaista ainakin hieman SÄMPYäkin, mutta se riippuisi...
Ja vilkaisinhan minä. Ihan vain ohimennen ja vähän tuota ja täältä ja Ahaa! Mitäs täällä onkaan...
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara1500Axtec -95 Sedan SÄMPY(LÄ?)
Rupesin tuossa hiljalleen tarkastelemaan SÄMPYn mukana tulleita papereita. Myynti-ilmoituksessa puhuttiin huoltokirjasta ja sellainenhan mukana oli. Alkuperäinen siis.
Malliltaanhan tämä on tyyppikilven mukaan XTA210990S jne. Eli jos näissä Samaroissa mennään samoilla systeemeillä kuin TakaPotkuissa niin mallivuosi on S eli 1995.
Täällähän olikin jo puhetta siitä, että miten -95 Samara voi olla valmistettu Neuvostoliitossa, mutta tässäkin on tuollainen merkintä. Topikki tästä löytynee tuolta muualta.
Auton mukana seurasi käyttö- ja huolto-ohjekirja sekä alkuperäinen Takuutodistus ja Huoltomuistio nro S 000367. Nämä vain siis detalji- numero- ja kirjaintiedoista kiinnostuneille.
Huoltovihkosta oli revitty laput 75 000 asti ja huollot kuitattu tehdyiksi. Konela tai Delta ei ollut tehnyt yhtään huoltoa, vaan muunlaiset korjaamot.
SÄMPYllä oli ajettu kohtuu säännöllisesti ja melko suuria kilometrimääriä vuodessa vuoteen 1999asti. Huoltomuistion perusteella vuosittaisia kilmometrejä oli kertynyt n. 15 000. Auto tosiaan lienee liikkunut pääkaupunkiseudulla.
Vuodesta -99 auto oli ollut vähällä käytöllä vuoteen 2002. Matkaa tänä aikana oli kertynyt ainoastaan tuo samainen 15 000. Vuoden 2002 Helmikuun loppuun loppuivat huoltomerkinnät ja huoltolistat ovat tallella.
Välillä 2002 - 2009 maaliskuun loppuun ajoa oli siis tullut 34 000km, mitä kai voidaan pitää melkoisen vähänä. Auto ei liene ollut käytössä jatkuvasti. Tähän saa pientä valaistusta tarkastelemalla korjaamokuitteja.
On SÄMPYÄ jouduttu Deltassakin korjaamaan.
AutoKorjaamo Gewet Oy Vantaalta oli tehnyt seuraavat:
Isommat työt alkoivat juuri 28.4.2003. Silloinpa papereissa lukee: "Kaasutin" ja Vaihto 150e. Ei ehken paha hinta tuolloin.
Saman vuoden Joulukuun alussa oli sitten laturi vaihdettu: Töineen 100e.
Sittenpä pompattiinkin papereiden mukaan vuoteen 2008, jolloin jarruja rassattiin 277e edestä SuperHuollossa Klaukkalassa.
Viimeisenä tulevat Deltan kommentit 23.2.2009: Hylkäys katsastuksessa. Päästöt pielessä. Tyhjäkäynti seilaa 1000-1200rpm välillä. Kaasutinta ei pysty säätämään. Viallisen kaasuttimen vaihto ainoa tapa korjata vika. Uutta kaasutinta ei ole enää saatavissa. Tästä lausunnosta ja jostakin polttoainejärjestelmän korjauksesta, josta ei ole mitään tietoa perittiin tuolloin 32e.
Mitäs mieltä olette Deltan kommenteista ja yrityksestä tämän yksilön kanssa? Eikös mene niin kuten olen aina luullut ja vähän tietänytkin, että mitään ei korjata. Ainoastaan vaihdetaan osia ja paremminkin osakokonaisuuksia. Tämä on kai sitä nykypäivää. EI KANNATA KORJATA! Ja HöpöHöpö. PerusMeininki.
Vuonna 2006 olivat kaikki arvot olleet loistavia katsastuskuitin mukaan. 2007 ja 2008 kuitteja ei ole mukana. 10.4.2009. päästöt ovat sitten mitä sattuu.
Eli kerran on Axtec -kaasari vaihdettu. Eihän tuo nykyinen ole siis kuin vajaa 6vuotta vanha. Eikä sillä nopeasti päässä laskien ole ajettu kuin joku 30 000km. Eli ei tässä mahdottomia voi olla pielessä. Tai sitten on, mutta tämä tarkastelu rohkaisee käymään tämän kimppuun toden teolla sitten joskus.
Tulipahan selviteltyä tämä logiikka Teille hyvät Lukijat. Ja samalla se selveni itselleni. Minulle on hyvä tapa kirjoittaa asiat auki, jolloin ne muodostavat kohtuu ehyen kokonaisuuden. Jos yrittää kirjoittaa toisille ymmärrettävää tekstiä, asian pitää olla itselle vielä ymmärrettävämpää. Tästä on hyvä jatkaa.
Malliltaanhan tämä on tyyppikilven mukaan XTA210990S jne. Eli jos näissä Samaroissa mennään samoilla systeemeillä kuin TakaPotkuissa niin mallivuosi on S eli 1995.
Täällähän olikin jo puhetta siitä, että miten -95 Samara voi olla valmistettu Neuvostoliitossa, mutta tässäkin on tuollainen merkintä. Topikki tästä löytynee tuolta muualta.
Auton mukana seurasi käyttö- ja huolto-ohjekirja sekä alkuperäinen Takuutodistus ja Huoltomuistio nro S 000367. Nämä vain siis detalji- numero- ja kirjaintiedoista kiinnostuneille.
Huoltovihkosta oli revitty laput 75 000 asti ja huollot kuitattu tehdyiksi. Konela tai Delta ei ollut tehnyt yhtään huoltoa, vaan muunlaiset korjaamot.
SÄMPYllä oli ajettu kohtuu säännöllisesti ja melko suuria kilometrimääriä vuodessa vuoteen 1999asti. Huoltomuistion perusteella vuosittaisia kilmometrejä oli kertynyt n. 15 000. Auto tosiaan lienee liikkunut pääkaupunkiseudulla.
Vuodesta -99 auto oli ollut vähällä käytöllä vuoteen 2002. Matkaa tänä aikana oli kertynyt ainoastaan tuo samainen 15 000. Vuoden 2002 Helmikuun loppuun loppuivat huoltomerkinnät ja huoltolistat ovat tallella.
Välillä 2002 - 2009 maaliskuun loppuun ajoa oli siis tullut 34 000km, mitä kai voidaan pitää melkoisen vähänä. Auto ei liene ollut käytössä jatkuvasti. Tähän saa pientä valaistusta tarkastelemalla korjaamokuitteja.
On SÄMPYÄ jouduttu Deltassakin korjaamaan.
AutoKorjaamo Gewet Oy Vantaalta oli tehnyt seuraavat:
Isommat työt alkoivat juuri 28.4.2003. Silloinpa papereissa lukee: "Kaasutin" ja Vaihto 150e. Ei ehken paha hinta tuolloin.
Saman vuoden Joulukuun alussa oli sitten laturi vaihdettu: Töineen 100e.
Sittenpä pompattiinkin papereiden mukaan vuoteen 2008, jolloin jarruja rassattiin 277e edestä SuperHuollossa Klaukkalassa.
Viimeisenä tulevat Deltan kommentit 23.2.2009: Hylkäys katsastuksessa. Päästöt pielessä. Tyhjäkäynti seilaa 1000-1200rpm välillä. Kaasutinta ei pysty säätämään. Viallisen kaasuttimen vaihto ainoa tapa korjata vika. Uutta kaasutinta ei ole enää saatavissa. Tästä lausunnosta ja jostakin polttoainejärjestelmän korjauksesta, josta ei ole mitään tietoa perittiin tuolloin 32e.
Mitäs mieltä olette Deltan kommenteista ja yrityksestä tämän yksilön kanssa? Eikös mene niin kuten olen aina luullut ja vähän tietänytkin, että mitään ei korjata. Ainoastaan vaihdetaan osia ja paremminkin osakokonaisuuksia. Tämä on kai sitä nykypäivää. EI KANNATA KORJATA! Ja HöpöHöpö. PerusMeininki.
Vuonna 2006 olivat kaikki arvot olleet loistavia katsastuskuitin mukaan. 2007 ja 2008 kuitteja ei ole mukana. 10.4.2009. päästöt ovat sitten mitä sattuu.
Eli kerran on Axtec -kaasari vaihdettu. Eihän tuo nykyinen ole siis kuin vajaa 6vuotta vanha. Eikä sillä nopeasti päässä laskien ole ajettu kuin joku 30 000km. Eli ei tässä mahdottomia voi olla pielessä. Tai sitten on, mutta tämä tarkastelu rohkaisee käymään tämän kimppuun toden teolla sitten joskus.
Tulipahan selviteltyä tämä logiikka Teille hyvät Lukijat. Ja samalla se selveni itselleni. Minulle on hyvä tapa kirjoittaa asiat auki, jolloin ne muodostavat kohtuu ehyen kokonaisuuden. Jos yrittää kirjoittaa toisille ymmärrettävää tekstiä, asian pitää olla itselle vielä ymmärrettävämpää. Tästä on hyvä jatkaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara1500Axtec -95 Sedan SÄMPY(LÄ?)
Ihmettelenpä kuitenkin sitä, että katsastuksessa saadaan esiin aaltoileva tyhjäkäynti ja minulle SÄMPY ei käynyt minkäänlajista tyhjäkäyntiä. Noo, kylläpä nuo selvitellää.
Väliaikainen omistaja oli vähän uusinut joitain alipaineletkuja ja laittanut niitä paremmin kiinni. Hän oli uusinut ilmansuodattimen ja mitä pientä muuta lie. Tulpat varmaan. Jospa tyhjäkäynti muuttui noiden säätöjen yhteydessä. Saattaahan olla, että tyhjäkäyntiä pitää nyt vain säätää isomalle ja homma pelaa.
Mutta vielä Hyvä Delta: Ei Kannata Korjata. Kyl mää ihmetelen nii kauhiast?
Väliaikainen omistaja oli vähän uusinut joitain alipaineletkuja ja laittanut niitä paremmin kiinni. Hän oli uusinut ilmansuodattimen ja mitä pientä muuta lie. Tulpat varmaan. Jospa tyhjäkäynti muuttui noiden säätöjen yhteydessä. Saattaahan olla, että tyhjäkäyntiä pitää nyt vain säätää isomalle ja homma pelaa.
Mutta vielä Hyvä Delta: Ei Kannata Korjata. Kyl mää ihmetelen nii kauhiast?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara1500Axtec -95 Sedan SÄMPY(LÄ?)
Laitellaanpa tähän itseä ja muita varten vähän noita päästötietoja.
Sallitut päästöt:
CO 0,50% 0,30%
HC 100ppm 100ppm
Lambda 0,97-1,03
CO2 ??? % ??? %
O2 5,00% 5,00%
Mitatut: 2006
0,12 0,19
33 29
1,03
14,41 14,98
1,80 0,79
Mitatut: 2009
5,50 0,27
1000??? 83
1
11,4 14,8
0,40 0,35
Tällaisia arvoja. Kommentoikaahan näillä tiedoilla jos siltä tuntuu. Mitattaessa tyhjäkäynti siis seilasi 1000 - 1200 välillä rauhoittumatta. Tämän takia kuulemma tuo 1000 on heitetty tuonne ihan Vhithuillakseen.
13.1.2006 suoritetussa katsastuksessa mittarilukema oli n. 90 000km.
11.3.2009 tehdyssä hylätyssä Syynissä mittarilukema oli 8000km eli 100800km.
Sallitut päästöt:
CO 0,50% 0,30%
HC 100ppm 100ppm
Lambda 0,97-1,03
CO2 ??? % ??? %
O2 5,00% 5,00%
Mitatut: 2006
0,12 0,19
33 29
1,03
14,41 14,98
1,80 0,79
Mitatut: 2009
5,50 0,27
1000??? 83
1
11,4 14,8
0,40 0,35
Tällaisia arvoja. Kommentoikaahan näillä tiedoilla jos siltä tuntuu. Mitattaessa tyhjäkäynti siis seilasi 1000 - 1200 välillä rauhoittumatta. Tämän takia kuulemma tuo 1000 on heitetty tuonne ihan Vhithuillakseen.
13.1.2006 suoritetussa katsastuksessa mittarilukema oli n. 90 000km.
11.3.2009 tehdyssä hylätyssä Syynissä mittarilukema oli 8000km eli 100800km.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara1500Axtec -95 Sedan SÄMPY(LÄ?)
Nyt tämä on sitten virallisesti liittynyt KaaraKavalkaadiini. Eli nimissäni on ja toistaiseksi poissa tieliikennekäytöstä.
Selvitinpä samalla sen, että kaikki katsastuksen ulkopuoliset rekisteröimiseen ja omistajuuteen tai liikennekäyttömuutoksiin liittyvät toimenpiteet maksavat vain 10,20e. Ja tarkoitan sitä, että muutosten määrä ei vaikuta vaan oikeasti siinä maksaa se uusi rekisteriote.
Siis kaikki kama aina mahdollisuuksien mukaan muutokseen yhtaikaa niin hyvä tulee. Siis ei äkkinäisiä liikkeitä. Ottakaa rauhallisesti.
Selvitinpä samalla sen, että kaikki katsastuksen ulkopuoliset rekisteröimiseen ja omistajuuteen tai liikennekäyttömuutoksiin liittyvät toimenpiteet maksavat vain 10,20e. Ja tarkoitan sitä, että muutosten määrä ei vaikuta vaan oikeasti siinä maksaa se uusi rekisteriote.
Siis kaikki kama aina mahdollisuuksien mukaan muutokseen yhtaikaa niin hyvä tulee. Siis ei äkkinäisiä liikkeitä. Ottakaa rauhallisesti.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Samara1500Axtec -95 Sedan SÄMPY(LÄ?)
Terve!
Noin lyhyenä kommenttina, että sillä ECON-mittarilla ei ole mitään tekemistä taloudellisen ajotavan kanssa.
Jo Neuvostoliitossa osattiin myynninedistämismittareiden ja -käikäleiden teko.
(Siitä pystyi ennustamaan N-liiton romahduksen, länsimainen hapatus tuli 1980-luvun puolivälissä Samaraan. Yhteiskunta oli siis sisältäpäin mätänemässä
)
menestystä
SvS
Noin lyhyenä kommenttina, että sillä ECON-mittarilla ei ole mitään tekemistä taloudellisen ajotavan kanssa.
Jo Neuvostoliitossa osattiin myynninedistämismittareiden ja -käikäleiden teko.
(Siitä pystyi ennustamaan N-liiton romahduksen, länsimainen hapatus tuli 1980-luvun puolivälissä Samaraan. Yhteiskunta oli siis sisältäpäin mätänemässä

menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara1500Axtec -95 Sedan SÄMPY(LÄ?)
Joo, minä luen sitä Econ -mittaria ihan omalla tavallani eli siitä näkee sen, kuinka paljon Pannulle tyrkytän kamaa suhteessa nopeuteen. Ei siitä mitään taloudellisuuksia yleensä luetakaan.
Siitä voi vaikka lukea sen, miten hyvin Pata ehtii mukaan kaasukäskyyn. Jos loikkaa punaiselle eli keltaiselle äkkiä, niin yritetään tyrkyttää liikaa liian nopeasti. Ja kyllä tämän mittarin, nopeus- ja kierrosmittarin sekä Kaasu(ei Keski-)jalan Asentotunnistimen kombinaatioilla saadaan kaikenlaista kiinnostavaa seurattavaa.
Esim. kun tulin FINEllä Joensuuhun ja höpölöpölötin koko matkan niitten Ulkomaalaisten kanssa niin polttonesteitä kului paljon enemmän kuin höpöttämättä ja havainnoitaessa ajotapaa tarkemmin. Ei nuo pienet ihmiset voineet niin paljon pienine kasseineen painaa, että noin selvää polttoainekulutuksen lisäystä olisi ollut odotettavissa.
Muttas kiitos kuitenkin huomiosta.
Siitä voi vaikka lukea sen, miten hyvin Pata ehtii mukaan kaasukäskyyn. Jos loikkaa punaiselle eli keltaiselle äkkiä, niin yritetään tyrkyttää liikaa liian nopeasti. Ja kyllä tämän mittarin, nopeus- ja kierrosmittarin sekä Kaasu(ei Keski-)jalan Asentotunnistimen kombinaatioilla saadaan kaikenlaista kiinnostavaa seurattavaa.
Esim. kun tulin FINEllä Joensuuhun ja höpölöpölötin koko matkan niitten Ulkomaalaisten kanssa niin polttonesteitä kului paljon enemmän kuin höpöttämättä ja havainnoitaessa ajotapaa tarkemmin. Ei nuo pienet ihmiset voineet niin paljon pienine kasseineen painaa, että noin selvää polttoainekulutuksen lisäystä olisi ollut odotettavissa.
Muttas kiitos kuitenkin huomiosta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara1500Axtec -95 Sedan SÄMPY(LÄ?)
Omasta mielestä se ECONi on lähinnä onnenpyörää muistuttava laite, millä ei ole kyllä usein mitään yhteyttä kaasun asentoon 
Senkin tilalla voisi olla vaikka ö-painemittari niinkuin esim. vanhoissa nollaseiskoissa oli, kunnes tilalle tuli humpuuki ECONi

Senkin tilalla voisi olla vaikka ö-painemittari niinkuin esim. vanhoissa nollaseiskoissa oli, kunnes tilalle tuli humpuuki ECONi

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™