110 ja samaran vaihdelaatikko?
110 ja samaran vaihdelaatikko?
110 vaihdelaatikossa on ongelmia 1 ja varsinkin pakin päälle menemisen kanssa. Vika ei sitten ole kytkimessä, vaihteet menee taas normaalisti päälle jos vaikka työntää hetken matkaa.
Varsinainen kysymys on. Sopiiko samaran laatikko elimen luovuttajaksi=? Niitä kun on paremmin saatavilla.
Varsinainen kysymys on. Sopiiko samaran laatikko elimen luovuttajaksi=? Niitä kun on paremmin saatavilla.
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 110 ja samaran vaihdelaatikko?
Mites olisi laatikkoöjyjen vaihto ensiksi. Kun kerran lämpiää niin toimii. Ihan vaa arvailen tässä.
Samanlaisia juttuja on ollut minulla TakaPotkuissa. Jähmeää ensin pakkia ja ykköstä, kenties kakkostakin. Kun on öljyt lämmennyt niin luistaa kuin rasvaa vaan. Eli itse meinaan tällaisissa tapauksissa käydä ensin öljyjen kimppuun.
Mutta kokemukseni ovat vain TakaPotkuista.
Samanlaisia juttuja on ollut minulla TakaPotkuissa. Jähmeää ensin pakkia ja ykköstä, kenties kakkostakin. Kun on öljyt lämmennyt niin luistaa kuin rasvaa vaan. Eli itse meinaan tällaisissa tapauksissa käydä ensin öljyjen kimppuun.
Mutta kokemukseni ovat vain TakaPotkuista.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Ei toimi ajonkaan jälkeen yhtään paremmin. Ongelma tuntus olevan siirtäjäpuolella. Vähän arvailua, kun laiskottaa eikä viittis kahta kertaa ottaa laatikkoa auki.
Oletko kokeillut säätää kepin ja laatikon välisestä säätö palasta? Eräässä autossa keppi piti painaa melkein kuskin reiden sisään ennenkuin sai pakille.
On kokeiltu, ei apua.pressa kirjoitti:Oletko kokeillut säätää kepin ja laatikon välisestä säätö palasta? Eräässä autossa keppi piti painaa melkein kuskin reiden sisään ennenkuin sai pakille.
Tarkennan vielä vähän vian kuvausta. Kun pakki ei mene päälle kepissä tuntuu selvä pykälä. Siitä eteenpäin tuntuu siltä niin kuin menis "ohi" vaihteesta. Sitten kun autoa saa liikutettua niin että laatikko pyörii vähän matkaa niin taas menee vaihteet päälle.
Ihan niinkuin huonosti irrottavan kytkimen oireet, mutta heti alussahan sanoit, että kytkimessä ei ole vikaa, joten se on muualla.
Jos minulla olisi nuo oireet, säätäisin kytkinvaijeria vähän lyhemmäksi. Jos ei auttaisi, säätäisin takaisin, eikä homma maksaisi kuin 15 minuutin työn.
Jos minulla olisi nuo oireet, säätäisin kytkinvaijeria vähän lyhemmäksi. Jos ei auttaisi, säätäisin takaisin, eikä homma maksaisi kuin 15 minuutin työn.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Muistaakseni tuota Samaran laatikon sopivuutta 110:iin täällä joskus arvuuteltiin ja loppupäätelmä taisi olla, että ruiskuSamaran laatikosta ja 110 kytkinkopasta saisi sen rakennettua.
Itse vaihteistot on ilmeisesti aika samanlaiset, mutta startti ja kytkin erilaiset.
Itse sai tuohon omaan 110:iin palstan kautta hommattua sopivasti oman vaihdelaatikon. Pitää tässä alkaa vaihtopuuhiin kunhan kelit vähän lämpiää, ei ole kuitenkaan niin akuuttia vikaa. "Pientä rohinaa".

Itse sai tuohon omaan 110:iin palstan kautta hommattua sopivasti oman vaihdelaatikon. Pitää tässä alkaa vaihtopuuhiin kunhan kelit vähän lämpiää, ei ole kuitenkaan niin akuuttia vikaa. "Pientä rohinaa".

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
Terve!Pavlovits kirjoitti:Ihan niinkuin huonosti irrottavan kytkimen oireet, mutta heti alussahan sanoit, että kytkimessä ei ole vikaa, joten se on muualla.
Kaikissa 110-sarjalaisissa, kuten lähes kaikissa Samaroissakin on välyksetön painelaakeri. Vaijerin pituus vaikuttaa siis vain siihen, kuinka ylös poljin vapaana pääsee.
Kytkinvaijerin säätämisestä ei tässä ole mitään apua.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Onko vaihdekepin helat varmasti piukat eikä väljät..?
- larssi21074
Siirtäjämekanismi laatikon sisältä paskana. Sen saa rikki helposti jos vaihteita survoo väkisin päälle. Se on pellistä rässätty ja vääntyy.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vika voi olla kytkinlevyn liika tiukka sovitus pooriakselilla,ei liiku kunnolla.Mulla on 2 kpl ollut samaraa jotka on takuuseen korjattu kyseisen vian takia. 

Jaksoin vihdoinkin ottaa lootan auki. Pakin suunnankääntäjä/siirtäjä ratas on ollu tehtaalta lähtien epäkurantti. Keskireikä oli eri kokoinen kun mittasi molemmista päistä. Ilmeisesti tästä johtuen pronssinen laakeriholkki oli katkaissut ja irroittanut ittensä rattaasta. Sorvari teki uuden holkin joka sopii rattaaseen. Lisäksi hitsasin pakin siirtäjään hiukan lisää tavaraa kun siirtäjät oli vähän eri linjassa.
Jottei tämä ihan menestystarinaksi jää, niin ykkös kakkos linja meni vähän kankeaksi. Ilmeisesti onnistuin saamaan siirtäjät pikkuisen eri linjaan kuin ennen. Pakki ja muut vaihteet menee niinkuin pitääkin.
Kytkin akselille ja painelaakerin holkille oli joku jo laittanut runsaasti rasvaa. Elikkäs samaa vaivaa on ollut jo pitemmän aikaa. Autollahan on ajettu jo sentään vähän yli 40000km
Jottei tämä ihan menestystarinaksi jää, niin ykkös kakkos linja meni vähän kankeaksi. Ilmeisesti onnistuin saamaan siirtäjät pikkuisen eri linjaan kuin ennen. Pakki ja muut vaihteet menee niinkuin pitääkin.
Kytkin akselille ja painelaakerin holkille oli joku jo laittanut runsaasti rasvaa. Elikkäs samaa vaivaa on ollut jo pitemmän aikaa. Autollahan on ajettu jo sentään vähän yli 40000km