Lada Samara 1500i vm. 2002

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

CE-valo syttyi ja sammui taas, tälläkin kertaa syttyi tyhjäkäynnillä.

Osram Night Breaker pimahti toiselta puolelta, johan se ehti 2kk siinä olemaan.. Noh, tietysti ajoakin on ollut 9000km, mutta silti polttimoilta jotka kustantaa kympin kappale toivoisi enemmän.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Enemmän valotehoa = lyhyempi kesto. Kulkee aina käsikädessä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jokari kirjoitti:Enemmän valotehoa = lyhyempi kesto. Kulkee aina käsikädessä.
Jep, silti, esimerkkinä Osram Silverstar (+50%) kestää helposti vuoden, niin tuo 2kk tuntuu +90% polttimolle turhan lyhyeltä eliniältä.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja Mara »

Kun nyt kerran jaksat niiden NaitPreikkereiden kanssa vatkata, kerropa onko ne nyt niiiiin hel*etin hyvät, että tuo kannattaa?
Nappikseen riittää oikein hienosti perusPhilipsit ihan nollabonuksilla. :?
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Onhan niissä valoteho ihan eri luokkaa, mutta kestävyys on todella onneton. Minä olen vaihtanut kesä/talvirenkaiden kanssa kesä/talvipolttimot, eli halpikset kesäksi. Kesäaikaan tulee harvemmin ajettua pimeissä olosuhteissa, eikä tuo vaihtokaan ole yhtä hankala kuin nykyautoissa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pavlovits kirjoitti:Onhan niissä valoteho ihan eri luokkaa, mutta kestävyys on todella onneton. Minä olen vaihtanut kesä/talvirenkaiden kanssa kesä/talvipolttimot, eli halpikset kesäksi. Kesäaikaan tulee harvemmin ajettua pimeissä olosuhteissa, eikä tuo vaihtokaan ole yhtä hankala kuin nykyautoissa.
Vieläkö jännitteenalennin on sallittu ajovaloissa?Esimerkiksi näin.Katkaistaan ajovalolle menevä johto.Kytketään ajovalopolttimon kestävä diodi päästösuuntaan väliin.Kytketään yksinapainen kytkin diodin napojen yli.
Toiminta:
Kytkin auki,virta menee diodin läpi ja jännite laskee diodin kynnysjännitteen verran,lamppu himmenee ja kestää pitempään.
Kytkin kiinni.Virta kiertää kytkimen läpi ja lamppu saa täyden jännnitteen.
Tähän kun kytkis 2 napaisen ykköskytkimen niin päivävalot saisi ohjattua kojelaudasta.Välireleellä ja hämäräkytkimellä toiminnan saisi automaattiseksi.....ajatella automaattiset päivävalot Samarassa :lol:
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Kytkennästä saa yksinkertaisemmankin. Lähivalot kytketään ottamalla syöttövirta generaattorin navalta B+. Sitten sulakkeen kautta releelle ja edelleen lähivaloille. (Huolellinen ladisti laittaa releen jälkeen haaroituksen ja kaksi diodia. Tällöin mahdollinen oikosulku pimentää vain toisen valon.)

Releen ohjausvirta otetaan generattorin navalta D (latausvalo). Releen ohjausvirta maadoitetaan etuvalopolttimon ("parkki") kautta.

Nyt lähivalot toimivat alennetulla jännitteellä aina, kun generaattori "lataa". Ne sammuvat, kun etuvalot sytytetään valokytkimestä. Ajovalot toimivat normaalijännitteellä, kun ne kytketään valokytkimestä.

***

Em. kytkentä ei ole sallittu tieliikenteessä, sillä etu- ja takavalojen on toimittava yhdessä lähivalojen kanssa, enkä tiedä, onko omatekoinen jännitteenalennuskaan sallittu.

Sen sijaan edellä mainitulla kytkennällä voi kytkeä automaattiset huomiovalot. Silloin tietysti jännitteenalennusdiodit jätetään pois.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tällaisella jännitteenalennussysteemillä varustetut Mini Cooperit diskattiin Monte Carlo-rallissa 1966.
Englannissa ne olivat sallitut, mutta ranskalaiset rallinjärjestäjät saivat säännöt tulkittua niin, että voittajaksi saatiin ranskalainen auto. Tosin voittajan kotimaa ei vaihtunut.(Pauli Toivonen Citroen)
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Eipä mitään uutta auringon alla, edelleen pelaa hienosti, nyt 41tkm mittarissa. Uudet kesärenkaat pitäisi hommata, nyt alla tuosta kanttiksesta lainatut 13" peltivanteet 165/80/13 romanialaisin roadhog kumein, tärisyttävät ikävästi 100-110 vauhdissa.

Onkos joku erehtynyt laittamaan tämmöiseen lisä äänenvaimennuksia? Näissähän on jo äänieristettä konepellissä ja bitumimattoa takapenkin ja takakontin verhoilun alla mitä ainakaan allekirjoittaneen kaasariversioissa ei ole ollut, silti tuota hiljaisemmaksi tahtoisin. Kuinka mahtaa olla ovien laita, onko siellä kunnon bitumimatot vai jokin säälittävä räpellys kuten takavetoisissa? Kokemuksia mikä olisi paras paikka aloittaa? Pyöräkotelot voisi massata ja Lokareihin vetää bitumimatot päälle, liekkö mitään hyötyä moisesta. 4mm paksua bitumimattoa lisäksi takakonttiin ja takapenkin alle. Lattiamaton alla olisi varmaankin suurin hyöty, mutta mahtaa olla peppumainen homma? Samaten tuohon konehuoneen ja kabiinin väliseen peltiin.

Vielä kun jousitusmukavuuden saisi ylläolevan lisäksi kohdalleen voisi autoon olla tyytyväinen, nyt pieninkin vekki tiessä aiheuttaa kojelaudan ym. muoviosien räminää ja nitinää, siinä samassa mistä uudehko patonki menee isommastakin kuopasta huomaamatta. Iskarien ja jousien vaihto jää kyllä meikäläisen kykyjen ulottumattomiin, eikä ole hajuakaan mimmosen mossen jousia tuohon kannattaisi soveltaa.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Pohdit tuolla meikän ketjussa Kuiskarin kovaa kulutusta. Nyt kävin tolla GM-ruiskulla kaustisella ja rauhallisella maantieajolla kulutus oli jotakuinkin tasan 6l/100km.

Oli tarkoitus vihdoinkin saada tuo myydyksi, mutta ostaja olikin melkoinen tinkari eli kauppoja ei sitten tullut. 700€:n autosta jätiin hinnassa noin 500€:n erimielisyyteen ja tulin kyllä jopa hiukka vastaan :lol: :evil: Kaveri edusti erästä kansan vähemmistöä Suomessa, sen enempää ketään sukujuuriinsa tuijottamatta.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

THI-900 kirjoitti:Pohdit tuolla meikän ketjussa Kuiskarin kovaa kulutusta. Nyt kävin tolla GM-ruiskulla kaustisella ja rauhallisella maantieajolla kulutus oli jotakuinkin tasan 6l/100km.

Oli tarkoitus vihdoinkin saada tuo myydyksi, mutta ostaja olikin melkoinen tinkari eli kauppoja ei sitten tullut. 700€:n autosta jätiin hinnassa noin 500€:n erimielisyyteen ja tulin kyllä jopa hiukka vastaan :lol: :evil: Kaveri edusti erästä kansan vähemmistöä Suomessa, sen enempää ketään sukujuuriinsa tuijottamatta.
Siinä on jo kulutus kohdallaan. Itse sain juuri aikaiseksi pienimmän kulutuksen tähän mennessä, 5,95l / 100km, sen alle tuskin koskaan pääsee, kun tuonkin saamiseksi meni 5kk :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Peruutusvalot pimenneet, sulake ja polttimot ehjät, pitänee tutkailla tuota peruutusvalokytkintä sekä johtoja.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

mikko853 kirjoitti:Peruutusvalot pimenneet, sulake ja polttimot ehjät, pitänee tutkailla tuota peruutusvalokytkintä sekä johtoja.
Kytkin oli hapettunut, nyt putsattu ja taas toimii :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Sammy katsastettu tänään ja läpi meni että heilahti, mittarissa 43tkm.

Päästöt olivat hyvät:

Koodi: Valitse kaikki

Yli 2000rpm

                Mitattu        Sallittu
CO-pitoisuus      0,01           0,20
HC-pitoisuus         7            100
Lambda-arvo       1,01      0,97-1,03
CO2-pitoisuus    15,30
O2-pitoisuus      0,15           5,00
Samaten jarrut olivat tasaiset:

Koodi: Valitse kaikki

Käyttöjarru
1. Akseli   Vasen 2,2   Oikea 2,0   Ero 9% / Sallittu 30%
2. Akseli   Vasen 1,5   Oikea 1,5   Ero 0% / Sallittu 30%
Seisontajarru
            Vasen 1,1  Oikea 1,2    Ero 8% / Sallittu 70%
Vikakoodit 0

Vikoja tai puutteita ei havaittu :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Lada Samara 1500i vm. 2002

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

oliko toi nyt joku uutinen, ennemmin mainitsemisen arvoista olisi jos sattuisi joku vika samarasta löytymään, meinaan se on harvinaisempaa ;) ei vaan onhan se hyvä että tuodaan nämä hyvätkin puolet esiin, eikä vain puhuta vioista, niin kuin noissa 110 ja takaveto aiheissa joutuu :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin