Hei Ladakansa!
Pihallani on nyt kaksi viikkoa seissyt Lada 110 Li ja olen siitä syystä seurannut ladaboardin keskusteluja. Auto on kaikinpuolin kelvollisen tuntuinen, mutta siinä on se tuttu juttu, että ei lähde käyntiin. Se mitä olen tähän mennessä pystynyt selvittämään, on se, että ajonestolaite ei tunnista mukana tulleita "patukoita" (punainen,mustat). Tyyppikilvestä selviää seuraavat tiedot: VAZ e 2 * 98/14 * 0176 Version POO 110 Engine 2111.
Ajonestolaite ja moottorin ohjauslaite(Bosch M7V03E65) on kaivettu esille. Diagnostiikkaliitin on 12 napainen (ilmeisesti GM) mikä ilmenee Sledano v SSSR:n Ruisku-Ladojen bensiinipumppu-kirjoituksesta (kiitos Sledano selkeistä ja asiantuntevista kommenteista tekniikkaan liittyen). Tässä kirjoituksessa mainitun liittimen G.llä merkitystä liittimestä sain bensapumpun käynnistymään, joten laite itsessaan ainakin toimii.
Ohjeet ajonestolaitteen ohittamiseen eivät ainakaan minun tapauksessani ole toimineet. Mahtaisikohan jollakulla vielä olla sellaista tietoa, mikä auttaisi autoni suhteen.
Ajonestolaitteesta yleensä: tuli pakolliseksi -98 ja sen on katsastuksessa toimittava. Mikäli katsastuksen suorittaja tieten/tietämättään ei "huomaa" toimimatonta ajonestolaitetta auto leimataan. Yleensä autoissa ei tarvitse heilua "patukoiden" kanssa käynnistettäessä ja jos auto käynnistyy avaimesta kääntämällä, saattaa ajonestolaitteen toimimattomuus jäädä huomaamatta.
Delta kokemuksia: tietysti vein paikalliseen Delta-autoon että laittaisivat Ladan käyntiin, mutta pääsivät yhtä pitkälle, kuin minä oman päättelykykyni kanssa. Totesivat että "patukat" eivät toimi ja että pitäisi vaihtaa joko ajonestolaite (200€), tai moottiriohjauslaite (500€) tai molemmat (?????) Kun kysyin että toimiiko sitten, vastasivat, että eivät tiedä, pitäisi vielä tutkia jodostusta (!!!!!!?????) Tässä vaiheessa hain autoni pois.
Ihmisten tekemä tuo laite on saisikohan ihmisen toimin käyttökuntoon??
Ajonestolaitteesta vielä
Re: Ajonestolaitteesta vielä
eli siis olet kokeillut uudelleen ohjelmoida patukat? vai eikö ohjelmointi mene läpi? Mikäli "antenni" ei reagoi mihinkään patukkaan ja ovikytkin varmasti toimii voi "antenni" olla hajalla